Lojistik Yönetimi (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SIN294 | ||||||||
Ders İsmi: | Sanat Yönetimi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sinema, TV ve Reklam sektöründe filmin çekileceği görsel atmosferin gerçekleştirilmesi sürecinin kavranması. |
Dersin İçeriği: | Sinema, TV ve Reklam sektöründe filmin çekileceği görsel atmosferin gerçekleştirilmesi sürecinde, dekor tasarımı, kostüm tasarımı, aksesuar tasarımı, saç ve makyaj tasarımı, mekan düzenlemesi alanlarında yapılan çalışmaların anlatılması ve kavratılması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sanat Yönetimi nedir? Kostüm Tasarımı nedir? Sanat Yönetmeni ve Kostüm Tasarımcısı hangi özelliklere sahip olmalıdır? Detaylı anlatım | . |
2) | Sanat Yönetmeni ve Kostüm Tasarımcısı gözüyle senaryo okuma. | . |
3) | Filmde mekan yaratım süreci. | . |
4) | Filmde karakterlerin yaratım süreci. | . |
5) | Filmde aksesuarların yaratım süreci. | . |
6) | Genel tekrar. | . |
7) | Ara sınav | . |
8) | Dönem filmlerinde görsel atmosfer yaratım süreci. | . |
9) | Fantastik filmlerde görsel atmosfer yaratım süreci.. | . |
10) | Günümüz filmlerinde görsel atmosfer yaratım süreci. | . |
11) | Ara sınav | . |
12) | Senaryo üzerinden görsel atmosfer yaratım çalışması. | . |
13) | Genel tekrar. | . |
14) | Final Sınavı | . |
15) | Final Sınavı | . |
16) | Final Sınavı | . |
Ders Notları / Kitaplar: | Oyun Sanatı ve Dekor Bertolt Brecht Sinema Dersleri Eisenstein Görme Biçimleri John Berger Zaman Mekan Tül Akbal Sinema El Kitabı Nijat Özön Bir Karakter Yaratmak Stanislavski Dekor Kostüm Osman Şengezer Tiyatro Sanatında Kostüm Selda Kulluk Yerdelen |
Diğer Kaynaklar: | Oyun Sanatı ve Dekor Bertolt Brecht Sinema Dersleri Eisenstein Görme Biçimleri John Berger Zaman Mekan Tül Akbal Sinema El Kitabı Nijat Özön Bir Karakter Yaratmak Stanislavski Dekor Kostüm Osman Şengezer Tiyatro Sanatında Kostüm Selda Kulluk Yerdelen |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar. | ||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | ||||||||
3) İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. | ||||||||
4) Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. | ||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. | ||||||||
6) Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder | ||||||||
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. | ||||||||
8) Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. | ||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar. | |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | |
3) | İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. | |
4) | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. | |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. | |
6) | Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder | |
7) | Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. | |
8) | Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. | |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Laboratuvar |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 8 | 8 | 64 |
Uygulama | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 115 |