Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
1.Donanım 1.1.1 Kavramlar 1.1.2 Bilgisayar Performansı 1.1.3 Bellek ve Depolama 1.1.4 Giriş, Çıkış Birimleri1.2 Yazılım 1.2.1 Kavramlar1.3 Ağlar 1.3.1 Ağ Türleri 1.3.2 Veri Aktarımı |
Sunumlar |
2) |
1.4 Gündelik Yaşamda Bil. ve İlet. Teknolojileri 1.4.1 Elektronik Dünya 1.4.2 İletişim 1.4.3 Sanal Toplu. 1.4.4 Sağlık 1.4.5 Çevre1.5. Güvenlik 1.5.1 Kimlik/K. Doğrulama 1.5.2 Veri Güven. 1.5.3 Virüsler1.6 Hukuk 1.6.1 Telif Hakkı 1.6.2 Veri Koruma |
Sunumlar |
3) |
2.1 İşletim Sistemi 2.1.1 İlk aşamalar 2.1.2 Kurulum 2.1.3 Simgelerle Çalışma 2.1.4 Pencereleri Kul. 2.2 Dosya Yön. 2.2.1 Kavramlar 2.2.2 Dosyalar ve Klasörler 2.2.3 Dosyalarla Çalışma 2.2.4 Kopyalama, Taşıma 2.2.5 Silme, Geri Dönüş. 2.2.6 Arama |
|
4) |
2.3 Yardımcı Uygulamalar 2.3.1 Dosya Sıkıştırma 2.3.2 Anti-Virus2.4 Yazdırma Yönetimi 2.4.1 Yazdırma Seçenekleri 2.4.2 Yazdırma |
|
5) |
3.1 Uygulamayı Kullanma 3.1.1 Belgelerle Çalışma 3.1.2 Verimliliği Arttırma3.2 Belge Oluşturma 3.2.1 Metin Girişi 3.2.2 Seçme, Değiştirme3.3 Biçimlendirme 3.3.1 Metin 3.3.2 Paragraf 3.3.3 Stiller |
|
6) |
3.4 Nesneler 3.4.1 Tablo Oluşturma 3.4.2 Tablo Biçimlendirme 3.4.3 Grafiksel Nesneler3.5 Posta Birleştirme 3.5.1 Hazırlık 3.5.2 Çıktılar3.6 Çıktıların Hazırlanması 3.6.1 Kurulum 3.6.2 Kontrol ve Yazdırma |
|
7) |
4.1 Uyg. Kulllan. 4.1.1 Çalışma Yapraklarıyla Çalışma 4.1.2 Verimliliği Arttırma4.2 Hücreler 4.2.1 Ekleme, Seçme 4.2.2 Değiştirme, Sıralama 4.2.3 Kopya., Taşı., Sil. 4.3 Çalış.Yaprak. Yönet. 4.3.1 Satırlar ve Sütunlar 4.3.2 Çalış. Yaprak. |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
4.4 Formüller ve Fonk. 4.4.1 Aritmetik For. 4.4.2 Fonk. (İşlevler)4.5 Biçim. 4.5.1 Sayılar/Tarihler 4.5.2 İçerikler 4.5.3 Hizalama, kenarlık efektleri4.6 Grafikler 4.6.1 Oluşturma 4.6.2 Düzen.4.7 Çıktıların Hazırlan. 4.7.1 Kur. 4.7.2 Kont. ve Yazdır. |
|
10) |
5.1 Veritabanlarını Anlama 5.1.1 Anahtar Kavramlar 5.1.2 Veritabanı Organizasyonu 5.1.3 İlişkiler 5.1.4 İşlem5.2 Uygulamayı Kullanma 5.2.1 Veritabanlarıyla Çalışmak 5.2.2 Ana Görevler5.3 Tablolar 5.3.1 Kayıtlar 5.3.2 Tasarım |
|
11) |
5.4 Bilgiyi Çağırma 5.4.1 Genel işlemler 5.4.2 Sorgular5.5 Nesneler 5.5.1 Formlar5.6 Çıktılar 5.6.1 Raporlar, Veri Çıktısı 5.6.2 Yazdırma |
|
12) |
6.1. Uygulamayı Kullanmak 6.1.1. Sunumlar ile çalışmak 6.1.2. Verimliliği arttırmak6.2. Sunum Geliştirmek 6.2.1. Sunum Görünümleri 6.2.2. Slaytlar 6.2.3. Asıl Slayt6.3. Metin 6.3.1. Metinler ile çalışmak 6.3.2. Biçim 6.3.3. Listeler 6.3.4. Tablolar |
|
13) |
6.4. Grafikler 6.4.1. Grafikleri Kullanmak 6.4.2. Kuruluş Şemaları6.5. Grafik Nesneleri 6.5.1. Eklemek, Kullanmak 6.5.2. Çizim6.6. Çıktıları Hazırlamak 6.6.1. Hazırlık 6.6.2. Kontrol ve Sunum |
|
14) |
7.1 İnternet 7.1.1 Kavramlar/ Terimler 7.1.2 Güvenlik Konuları7.2 Web Tarayıcısı Kul. 7.2.1 Temel Tarama 7.2.2 Ayarlar 7.2.3 Gezinim 7.2.4 Yer İmler7.3 Web'i Kul. 7.3.1 Formlar 7.3.2 Arama7.4 Web Çıktıları 7.4.1 Dosya Kaydet. 7.4.2 Hazırlık ve Yaz. |
|
15) |
7.5 Elektronik İletişim 7.5.1 Kavramlar/ Terimler 7.5.2 Güvenlik Konuları 7.5.3 E-posta Teorisi7.6 E-posta Kullanma 7.6.1 E-posya Gönderme 7.6.2 E-posta Alma 7.6.3 Verimliliği Arttırmak7.7 E-posta Yönetimi 7.7.1 Düzenleme 7.7.2 Adres Defteri |
|
16) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
|
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
|
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
|
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
|
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
|
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
|
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
|
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
|
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
|