Dersin Amacı: |
Bir çocuk gelişimci olarak medyaya karşı duyarlılık kazandırmak, sorumluluk almaya hazırlamak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Medya ile ilişkili temel kavramlar, medyanın bireyler ve toplumsal açıdan önemi, günümüzde kitle iletişim araçlarının genel olarak bireylere ve çocukların gelişimine etkileri, çocuk ve aile odaklı medyanın nasıl olması gerektiği, medya ve şiddet, medyada çocukların kullanımı, siber zorbalık, çocuk hakları açısından medya, medya okur - yazarlığı öğretim programlarının incelenmesi, gazete, kitap, dergi, broşür, billboard, radyo, film, televizyon, internette çocuk haberleri, çocuğa bakış açısı, çocuğun medyada temsili, çocuk gelişimcinin medyadaki ve medya üzerindeki rolü ve önemi, çocuk gelişimcinin anne babaları, eğitimcileri, medya patronlarını ve çalışanlarını, toplumun diğer kesimlerini bilinçlendirme fonksiyonu. ebeveynlerin medya kullanımı. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Medya ile ilgili temel kavramlar (Yazılı, görsel, sosyal medya) |
Sunum ve makaleler |
2) |
Medyanın fonksiyonları |
Sunum ve makaleler |
3) |
Medyada klişeler, önyargılar, yanlılık |
Sunum ve makaleler |
4) |
Çocuğun medyada temsili / Gazete, kitap, dergi, broşür, billboard, radyo, film, televizyon, internette çocuk haberleri, çocuğa bakış açısı |
Sunum ve makaleler |
5) |
Çocuğun medyada temsili / Sınıfiçi tartışması |
Sunum ve makaleler |
6) |
Çocukların gazete, kitap, dergi, broşür, billboard, radyo, film, televizyon, internet kullanım şekli, sıklığı, süresi, çocuklar üzerindeki etkileri ( Cinsiyet algısı, rol modeli, sosyal kurallar, tüketime yönlendirme vd.) |
Sunum ve makaleler |
7) |
Ara Sınav |
- |
8) |
Çocuklar için hazırlanmış olan gazete, kitap, dergi, broşür, radyo programı, film, televizyon programı, internet siteleri incelemesi / Açık Anlatım *Yararları *Zararları |
Sunum ve makaleler |
9) |
Çocuklar için hazırlanmış olan gazete, kitap, dergi, broşür, radyo programı, film, televizyon programı, internet siteleri incelemesi |
Sunum ve makaleler |
10) |
Çocuk gelişimcinin medyadaki ve medya üzerindeki rolü ve önemi |
Sunum ve makaleler |
11) |
Çocuk gelişimcinin anne-babaları, eğitimcileri, medya patronları ve çalışanlarını, toplumun diğer kesimlerini bilinçlendirme fonksiyonu |
Sunum ve makaleler |
12) |
Çocuk Gelişimci bilinci ve duyarlılığı ile çocuklara uygun medya örnekleri önerisi hazırlama, sunma, tartışma |
Sunum ve makaleler |
13) |
Çocuk Gelişimci bilinci ve duyarlılığı ile çocuklara uygun medya örnekleri önerisi hazırlama, sunma, tartışma |
Sunum ve makaleler |
14) |
Final |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Ertürk, Yıldız Dilek; Akkor Gül, Ayşen. (2006), Çocuğunuzu Televizyona teslim Etmeyin, Nobel Yayın, Ankara.
Akçalı, Selda (Ed). (2009), Çocuk ve Medya, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
|
Diğer Kaynaklar: |
Lemish, Dafna. (2007), Children and Television, Blackwell Publishing, Singapore.
Schneider, Cy.(1987), Children's Television, NTC Business Books, USA.
Swan, Karen; Meskill, Carla; DeMaio, Steven (Ed). Social Learning from Broadcast Television, Hampton Press Inc., USA. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
|
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
|
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
|
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
|
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
|
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
|
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
|
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
|
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
|