Dersin Amacı: |
Erken çocukluk dönemine ilişkin temel kavramlar, gelişim özellikleri ve bu dönemde yaşanan sorunlara çözüm önerme ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Erken çocukluk döneminde (3 - 8 yaşta) Fiziksel ve motor gelişim, bilişsel gelişim, dil gelişimi, sosyal gelişim, duygusal gelişim, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi ve cinsel gelişimle ilgili kavramlar, görüş ve yaklaşımlar, kuramlar, gelişim dönemleri, gelişimi etkileyen etkenler, gelişimi desteklemek için anne-babalara, çocuk gelişimcilere, çocukla çalışan eğitimcilere düşen görevler, gelişimi destekleyici eğitim, gelişimsel eğitim materyali tasarlama, sunma. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Erken çocukluk dönemi ile ilgili kavramlar |
Sunum ve makaleler |
2) |
Erken çocukluk döneminin önemi |
Sunum ve makaleler |
3) |
Erken çocukluk döneminde çocuğun gelişimini etkileyen faktörler |
Sunum ve makaleler |
4) |
Erken çocukluk dönemi gelişim özellikleri |
Sunum ve makaleler |
5) |
Erken çocukluk döneminde yaşanan sorunların değerlendirilmesinde kullanılan farklı yöntem ve teknikler |
Sunum ve Makaleler |
6) |
Erken çocukluk döneminde yaşanan sorunlara yönelik çözüm önerileri |
Sunum ve Makaleler |
7) |
Çocuğun gelişimini desteklemek amacıyla aile ve uzmanlarla işbirliği |
Sunum ve makaleler |
8) |
Ara sınav |
- |
9) |
Erken çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımları |
Sunum ve makaleler |
10) |
Erken çocukluk eğitiminde kullanılan farklı yaklaşımların Türkiye'deki uygulamaları |
Sunum ve makaleler |
11) |
Erken çocukluk döneminde kullanılan öğretim teknikleri |
Sunum ve makaleler |
12) |
Erken çocukluk eğitiminde kullanılan materyaller |
Sunum ve makaleler |
13) |
Erken çocukluk eğitim programları |
Sunum ve makaleler |
14) |
Final sınavı |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Aral N, A, Kandır ve M, Can Yaşar. 2000. Okul öncesi eğitim ve anasınıfı programları.Ya-Pa Yayıncılık, İstanbul.
Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş. ve Çimen, S. 2000. Çocuk gelişimi II. Ya-Pa Yayıncılık, İstanbul.
Bayhan San, P. ve Artan, İ. 2004. Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
Oktay, A.1999. Yaşamın sihirli yılları: Okulöncesi Dönem. Epsilon Yayınevi, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: |
Sunum ve makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
5 |
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
4 |
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
5 |
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
4 |
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
5 |
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
5 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
3 |
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
1 |
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
5 |
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
5 |
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
3 |