Dersin Amacı: |
Müziğin tanımı, amaçları, eğitimdeki önemi; Çocukluk döneminde müzik gelişimi, eğitimde kullanılan müzik teknikleri,Ses Dinleme ve ayırt etme,Şarkı söyleme,Yaratıcı hareket ve dans,Ritim,Müzikli öyküler,Eğitimcini rolü ve önemi,Ortam ve çalgılar,Müziğin diğer gelişim alanları ile ilişkisi,Müzikle ilgili yaklaşımlar,Değişik çocuk grupları (örn: bebekler, engelliler, hastanede yatan çocuklar...) ile müzik çalışmaları konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır |
Dersin İçeriği: |
Çocukluk döneminde (0-18 yaş) müziğin önemi, müzik ve eğitim ilişkisi, 0-8 yaştaki çocukların müzik gelişimi ve müzikal becerileri, müzik eğitiminde yaklaşımlar (Orff Schulwerk, Dalcroze yaklaşımı, Kodaly yaklaşımı, Suziki yaklaşımı), okul öncesi dönemde müzik çalışmalarında kullanılan teknikler (yaratıcı hareket ve dans, müzikli öyküler, ses dinleme, ayırdetme, ses üretme ve ritm çalışmaları, nefes açma ve şarkı söyleme) çocuk şarkılarının tanıtımı ve analizi, çocuk şarkılarının seçiminde dikkat edilecek ölçütler, okul öncesi çocuklarına şarkı öğretme teknikleri, okul öncesi eğitim programındaki hedeflere ulaşmada müziğin kullanımı ve buna uygun repertuar oluşturma, okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili eğitim ortamı ve donanımın oluşturulması; müzik etkinlikleriyle bütünleştirilmiş sarmal eğitim modeli. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders Tanıtımı |
Anlatım |
2) |
Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi |
Artan, İsmihan., (1994),Okulöncesi Dönemde Müzik Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri |
3) |
Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi Çocukluk döneminde müzik gelişimi, çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri |
McDonald, T. Dorothy; Simons, Gene, M., (1989) Musical Growth and Development, Schirmer Books |
4) |
Yaratıcı Hareket ve Dans- Etkinlik Örnekler, Nefes Açama Şarkı Söyleme- Etkinlik Örnekleri |
Okulöncesi Eğitimciler İçin El kitabı, YA-PA Yayınları, İstanbul. |
5) |
Müzikli Öykü-Etkinlik Örnekleri |
Müzik aletleri |
6) |
Teknikler ve Öğrenci Sunumları |
Eliason, C.; Jenkins, Loa., (1994), A Practical Guide to Early Childhood Curriculum, 5th Edition, MacMillan College Publishing Company, U.S.A |
7) |
ARA SINAV |
|
8) |
Gelişimci/eğitimci/ailenin rolü ve önemi |
Okulöncesi Eğitimciler İçin El kitabı, YA-PA Yayınları, İstanbul. |
9) |
Çalgılar Müzikle ilgili yaklaşımlar |
A Practical Guide to Early Childhood Curriculum, 5th Edition, MacMillan College Publishing Company, U.S.A |
10) |
Özel Gereksinimliler ve müzik Müzik Terapi |
McDonald, T. Dorothy; Simons, Gene, M., (1989) Musical Growth and Development, Schirmer Books |
11) |
Uygulama Örnekleri |
Artan, İsmihan., (1994),Okulöncesi Dönemde Müzik Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri,Okulöncesi Eğitimciler İçin El kitabı, YA-PA Yayınları, İstanbul. 2. Eliason, C.; Jenkins, Loa., (1994), A Practical Guide to Early Childhood Curriculum, 5th Edition, MacMillan College Publishing Company, U.S.A. 3. McDonald, T. Dorothy; Simons, Gene, M., (1989) Musical Growth and Development, Schirmer Books |
12) |
Uygulama Örnekleri |
Artan, İsmihan., (1994),Okulöncesi Dönemde Müzik Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri,Okulöncesi Eğitimciler İçin El kitabı, YA-PA Yayınları, İstanbul. ?2. Eliason, C.; Jenkins, Loa., (1994), A Practical Guide to Early Childhood Curriculum, 5th Edition, MacMillan College Publishing Company, U.S.A. 3. McDonald, T. Dorothy; Simons, Gene, M., (1989) Musical Growth and Development, Schirmer Books |
12) |
Uygulama Örnekleri |
Artan, İsmihan., (1994),Okulöncesi Dönemde Müzik Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri,Okulöncesi Eğitimciler İçin El kitabı, YA-PA Yayınları, İstanbul. ?2. Eliason, C.; Jenkins, Loa., (1994), A Practical Guide to Early Childhood Curriculum, 5th Edition, MacMillan College Publishing Company, U.S.A. 3. McDonald, T. Dorothy; Simons, Gene, M., (1989) Musical Growth and Development, Schirmer Books |
13) |
Uygulama Örnekleri |
Artan, İsmihan., (1994),Okulöncesi Dönemde Müzik Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri,Okulöncesi Eğitimciler İçin El kitabı, YA-PA Yayınları, İstanbul. ?2. Eliason, C.; Jenkins, Loa., (1994), A Practical Guide to Early Childhood Curriculum, 5th Edition, MacMillan College Publishing Company, U.S.A. 3. McDonald, T. Dorothy; Simons, Gene, M., (1989) Musical Growth and Development, Schirmer Books |
14) |
FİNAL SINAVI |
Artan, İsmihan., (1994),Okulöncesi Dönemde Müzik Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri,Okulöncesi Eğitimciler İçin El kitabı, YA-PA Yayınları, İstanbul. 2. Eliason, C.; Jenkins, Loa., (1994), A Practical Guide to Early Childhood Curriculum, 5th Edition, MacMillan College Publishing Company, U.S.A. 3. McDonald, T. Dorothy; Simons, Gene, M., (1989) Musical Growth and Development, Schirmer Books |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
5 |
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
5 |
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
5 |
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
5 |
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
5 |
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
5 |
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
5 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
3 |
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
3 |
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
5 |
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
5 |
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
3 |