Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı toplumsal cinsiyette temel kavramlar ve toplumsal cinsiyet kuramları; cinsiyet rolü gelişimi ve bu gelişimi etkileyen etmenler; aile ve toplumsal cinsiyet; medya ve toplumsal cinsiyet; çocuk yazını ve toplumsal cinsiyet; oyun-oyuncak ve toplumsal cinsiyet; okul öncesi kurumları, öğretmen ve toplumsal cinsiyet; farklı ülkelerde toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamaya yönelik uygulanan programlar; toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamaya yönelik öneriler ve etkinlikler hakkında öğrencileri bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği: |
Erken çocukluk döneminde cinsel eğitimin tanımı, önemi ve kapsamı, sık karşılaşılan sorunlar, öğretmen ve ailelere öneriler, toplumsal cinsiyette temel kavramlar ve toplumsal cinsiyet kuramları, cinsiyet rolü gelişimi ve bu gelişimi etkileyen etmenler, aile ve toplumsal cinsiyet, medya ve toplumsal cinsiyet, çocuk yazını ve toplumsal cinsiyet, oyun - oyuncak ve toplumsal cinsiyet, okul öncesi kurumları, öğretmen ve toplumsal cinsiyet, farklı ülkelerde toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamaya yönelik uygulanan programlar, toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamaya yönelik öneriler ve etkinlikler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
ders tanıtımı |
makaleler, sunumlar |
2) |
Erken çocukluk döneminde cinsel eğitimin tanımı |
makaleler, sunumlar |
3) |
Erken çocukluk döneminde cinsel eğitimin önemi |
ders tanıtımı |
4) |
Erken çocukluk döneminde cinsel eğitiminde sık karşılaşılan sorunlar |
ders tanıtımı |
5) |
Erken çocukluk döneminde cinsel eğitiminde öğretmen ve ailelere öneriler |
ders tanıtımı |
6) |
toplumsal cinsiyette temel kavramlar ve toplumsal cinsiyet kuramları |
ders tanıtımı |
7) |
ARA SINAV |
|
8) |
cinsiyet rolü gelişimi ve bu gelişimi etkileyen etmenler |
ders tanıtımı |
9) |
aile ve toplumsal cinsiyet |
sunum ve makaleler |
10) |
medya ve toplumsal cinsiyet, çocuk yazını ve toplumsal cinsiyet |
sunum ve makaleler |
11) |
oyun - oyuncak ve toplumsal cinsiyet |
makaleler, sunumlar |
12) |
okul öncesi kurumları, öğretmen ve toplumsal cinsiyet, farklı ülkelerde toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamaya yönelik uygulanan programlar |
sunumlar, makaleler |
13) |
toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamaya yönelik öneriler ve etkinlikler. |
sunumlar, makaleler |
14) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
|
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
|
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
|
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
|
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
|
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
|
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
|
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
|
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
|