Dersin Amacı: |
Özel eğitim ve özel eğitimle ilgili temel kavramları ve özel eğitime ihtiyaç duyan grupların özelliklerini tanımaktır. Kaynaştırma, erken müdahale gibi kavramları tartışmak. Özel gereksinimi olan çocuklara yönelik uygulanan öğretim teknik ve yöntemlerini kavramak, davranış problemlerine çözüm yolları bulabilmek, özel gereksinimli öğrencilerinin aileleri ile etkili iletişim kurabilmektir. |
Dersin İçeriği: |
Özel eğitimde temel kavramlar, özel eğitime tarihsel bakış, günümüzde özel eğitimin Dünyada ve Türkiye'de durumu, özel eğitimin amaç ve ilkeleri, özel gereksinimli çocuklar için gelişim destek programlarının tanıtımı, gelişimi risk altında olan çocuklar, özel gereksinimli çocukların aileleri, zihinsel yetersizliği olan çocukların tanılanması, zihinsel engelliler destek eğitim programı hazırlama ve uygulama.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Özel eğitimde temel kavramlar |
Sunum ve makaleler |
2) |
Özel eğitime tarihsel bakış Günümüzde Özel eğitimin dünyada ve Türkiye?de durumu |
sunum ve makaleler |
3) |
Özel eğitimin amaç ve ilkeleri Özel gereksinimli çocuklar için gelişim destek programlarının tanıtımı |
sunum ve makaleler |
4) |
Gelişimi risk altında olan çocuklar |
sunum ve makaleler |
5) |
Özel gereksinimli çocukların aileleri |
sunumlar ve makaleler |
6) |
Zihinsel engelli çocuklar |
sunumlar ve makaleler |
7) |
Otistik bozukluğu olan çocuklar |
sunumlar ve makaleler |
8) |
Ara Sınav |
sunumlar ve makaleler |
9) |
İletişim bozukluğu olan çocuklar |
sunumlar ve makaleler |
10) |
İşitme engelli çocuklar |
sunumlar ve makaleler |
11) |
Görme engelli çocuklar |
sunumlar ve makaleler |
12) |
Öğrenme güçlüğü olan çocuklar |
sunumlar ve makaleler |
13) |
Üstün yetenekli çocuklar |
sunumlar ve makaleler |
14) |
Final Sınavı |
sunumlar ve makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
5 |
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
5 |
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
5 |
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
5 |
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
5 |
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
2 |
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
2 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
2 |
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
2 |
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
2 |
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
2 |
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
3 |