Dersin Amacı: |
3-6 yaş okulöncesi dönem çocuklarının; sosyal-duygusal, bilişsel, motor, dil ve özbakım gelişimlerini desteklemeye yönelik yarım günlük eğitim programı hazırlayabilmek ve uygulayabilmek. |
Dersin İçeriği: |
Öğrencilerin, uygulama alanında 0-18 yaşlar arasındaki normal gelişim gösteren, özel gereksinimi olan, korunmaya muhtaç, risk altındaki ve hastanede yatan çocukların gelişimlerini izleme, destekleyici eğitim programı hazırlama – uygulama, eğitsel materyal geliştirerek gelişim – eğitim ortamlarını zenginleştirme, multidisipliner yaklaşımla, çocuğa ve aileye verilen desteği Çocuk Gelişimci adayı olarak gözlemleme, yöneticilerin ve diğer ekip üyelerinin kendi alanları ile ilgili iş akışı ve yönetmeliklerin kullanım biçimleri ile ilgili konularda deneyim kazanmaları amaçlanmıştır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Gözlem |
Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. |
2) |
Gözlem |
Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. |
3) |
Kurumdaki çocukların gelişimsel değerlendirmesi |
Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. |
4) |
Etkinlik türlerini kullanarak gelişimsel destek programları planlama ve uygulama |
Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. |
5) |
Etkinlik türlerini kullanarak gelişimsel destek programları planlama ve uygulama |
Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. |
6) |
Etkinlik türlerini kullanarak gelişimsel destek programları planlama ve uygulama |
Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. |
7) |
Etkinlik türlerini kullanarak gelişimsel destek programları planlama ve uygulama |
Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. |
8) |
Etkinlik türlerini kullanarak gelişimsel destek programları planlama ve uygulama |
Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. |
9) |
Etkinlik türlerini kullanarak gelişimsel destek programları planlama ve uygulama |
Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. |
10) |
Etkinlik türlerini kullanarak gelişimsel destek programları planlama ve uygulama |
Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. |
11) |
Etkinlik türlerini kullanarak gelişimsel destek programları planlama ve uygulama |
Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. |
12) |
Etkinlik türlerini kullanarak gelişimsel destek programları planlama ve uygulama |
Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. |
13) |
Etkinlik türlerini kullanarak gelişimsel destek programları planlama ve uygulama |
Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. |
14) |
Rapor Teslimi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
|
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
|
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
|
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
|
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
|
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
|
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
|
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
|
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
|