Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Derz izlencesini inceler
• Haftalık konuları inceler
• Haftalık okumaları inceler
• Ders kitaplarını tanır
• Dersten beklentileri inceler
|
Ders izlencesinin gözden geçirilmesi |
2) |
• Güç kavramının içeriğini tartışır
• Ulus devlet kavramının tarihsel gelişimini inceler
• Egemenlik kavramını tartışır
• Egemenliğin sınırlarını tartışır
• Kendi kaderini tayin etme hakkının tarihsel gelişimini inceler
• Ulusal çıkar kavramının içeriğini tartışır
|
Griffiths et al. (2013) Güç”, “Ulus-devlet”, “Ulusal çıkar”, “Egemenlik”, “Kendi kaderini tayin etme”, kavramlarının okunması |
3) |
• Ulusal güvenlik kavramının tarihsel gelişimini tartışır
• Jeopolitik kavramının ortaya çıkışını tartışır
• Jeopolitik kavramının uluslararası ilişkiler açısından önemini inceler
• Diplomasinin tarihsel gelişimini inceler
• Diplomasinin temel taşlarını tartışır
|
Griffiths et al. (2013) “Diplomasi”, “Jeopolitik”, “Güvenlik” kavramlarının okunması |
4) |
• Uluslararası sistemde anarşi kavramını tanır
• Anarşi kavramına farklı teorik yaklaşımları tartışır
• Uluslararası sistemdeki temel aktörleri tartışır
• Uluslararası ilişkiler disiplinindeki temel analiz seviyelerini tartışır
• Analiz seviyelerinin araştırmalara yansımasını tartışır
|
Sönmezoğlu (2013) “Anarşi”, “Analiz Seviyeleri” kavramlarının okunması |
5) |
• Ulus kavramının tarihsel gelişimini inceler
• Devlet kavramının tarihsel gelişimini inceler
• Ulus-devlet kavramının ortaya çıkışının uluslararası sistemi nasıl şekillendirdiğini tartışır
• Ulus-devletin zaman içerisinde değişen özelliklerini tartışır
• Ulus-devlet kavramının geleceğini tartışır
|
Sönmezoğlu s. 15-20 okunması |
6) |
• Dünya savaşlarının ulus-devlet üzerindeki etkisini tartışır
• Soğuk savaşın uluslararası ilişkiler üzerindeki etkisini tartışır
• Soğuk savaşın bitişinin uluslararası ilişkiler üzerindeki etkisini tartışır
• Devlet dışı aktörlerin uluslararası ilişkilerdeki yerleri ve rollerini tartışır
|
Sönmezoğlu (2013) s.21-42 okunması |
7) |
• Antik dönemdeki uluslararası ilişkiler yaklaşımlarını tartışır
• Ortaçağdaki uluslararası ilişkiler yaklaşımlarını tartışır
• 19. Yüzyıldaki uluslararası ilişkiler yaklaşımlarını tartışır
• Neorealizmi ortaya çıkaran tarihsel ve felsefi koşulları tartışır |
Griffiths et al. (2013)“Gerçekçilik”, “Güç Dengesi”, “Büyük Güçler” “Caydırıcılık”, “Güvenlik İkilemi”, “Hegemonya” okunması |
8) |
• 19. Yüzyılda liberalizmin ortaya çıkışını tanır
• Uluslararası ilişkilerde liberal yaklaşımların temel özelliklerini tanır
• Kurumsal liberal yaklaşımın temel kavramlarını tanır
• Demokratik barış kuramını tanır
• Demokratik barış kuramının eleştirilerini tartışır
|
Griffiths et al. (2013)“Demokratik Barış”, “Göreceli Kazanımlar, Mutlak Kazanımlar”, “Liberal Uluslararasıcılık”, “Uluslararası hukuk”, “medeniyetler çatışması” okunması |
9) |
• Ulus devlet kavramının tarihsel kökenlerini tartışır
• Ulus devlet kavramının uluslararası ilişkilerdeki rolünü tartışır
• Farklı analiz seviyelerinden uluslararası sistemin incelenmesi örnekler
• Liberal ve realist yaklaşımları karşılaştırır
• Kurumsal liberal ve demokratik barış teorilerini karşılaştırır
|
|
10) |
• Yapısalcı yaklaşımın temel özelliklerini tanır
• İnşacı kuramın temel özelliklerini tanır
• Merkez ve çevre kavramlarını inceler
• Bağımlılık kuramının temel özelliklerini tanır
|
Griffiths et al. (2013) “Bağımlılık”, “Dünya-Sistem Kuramı”, “Eleştirel Kuram”, “İnşaacılık”, “Feminizm”, “Küresel sivil toplum” okunması |
11) |
• Konvansiyonel silah ve kitle imha silahları arasındaki ayrımı tanır
• Konvansiyonel silahlanma sorununu tartışır
• Kitle imha silahlarının yayılması sorununu tartışır
• Silahların denetimi için geliştirilen uluslararası rejimleri tartışır |
Griffiths et al. (2013) “Başıboş Nükleer Silahlar”, “Kaçınılmaz Karşılıklı Mahvolma”, “Kitle imha silahları”, “Nükleer silahların yayılması”, “Silahlanma kontrolü”, “Silahsızlanma” okunması |
12) |
• Göç türlerini ayırt eder
• Zorunlu göçü tanımlar
• Düzensiz göçün çeşitlerini tanır
• Sığınmacılık ve mültecilik kavramlarını ayırt eder
• Göç dalgalarının uluslararası ilişkiler açısından önemini tartışır
|
Sönmezoğlu (2013) s. 144-149 ve Griffiths et al. (2013) “Mülteciler” okunması |
13) |
• Başarısız devletlerin özelliklerini tartışır
• Başarısız devletlere sebep olan etkenleri inceler
• Başarısız devletlerin uluslararası ilişkilerde yarattığı sorunları tartışır
• Başarısız devletleri örnekler
• Zayıf devletleri örnekler
• Zayıf devletleri başarısız devletlere dönüştüren etkileri tartışır |
Griffiths et al. (2013)“Başarısız Devletler”, “Haydut Devlet” okunması |
14) |
• Çevre sorunlarının sınır aşma özelliğini tanır
• Çevre sorunlarının yarattığı bölgesel tehditleri tartışır
• Çevre sorunlarının yarattığı küresel tehditleri tartışır
• Sürdürülebilir kalkınma kavramını tanır
|
Griffiths et al. (2013) “Küresel Isınma”, “Nüfus artışı”, “Ortak malların trajedisi”, “Sürdürülebilir kalkınma” okunması |
15) |
• Başarısız devlet kavramının uluslararası ilişkiler açısından önemini tartışır
• Göçün uluslararası ilişkiler açısından etkisini tartışır
• Uluslararası ilişkilerdeki güncel sorunları hangi teorik yaklaşımın daha etkili açıkladığını örnekler
• Çevre sorunlarının hangi teori ile daha etkili açıklandığını tartışır
• Ulus devletin geleceği için tehdit oluşturan unsurları tartışır |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili olgu, kavram ve ilkeleri öğrenmek |
|
2) |
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olmak |
|
3) |
Turizm ve seyahat sektörüne yönelik analitik değerlendirmeler yapabilmek |
|
4) |
Türkiye’de turizm sektörü ile ilgili uygulanan temel kanun ve mevzuatları, mesleki standartları öğrenmek -Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereç ve teknolojileri tanımak kullanmak, etik değerlere bağlı kalmak, doğal çevreyi korumak |
|
5) |
Turizm sektöründe verimli bir şekilde takım çalışması yapabilmek |
|
6) |
Türkiye ve dünyadaki önemli turistik destinasyonların özelliklerini öğrenerek bu bilgiyi turizm sektöründe uygulamak |
|
7) |
Konaklama kuruluşlarındaki departmanları organize edebilmek, koordinasyonu sağlayabilmek ve geliştirebilmek |
|
8) |
Konaklama ve yiyecek içecek işletmelerinde uygulanan satış teknikleri ve gelir yönetimi uygulamalarını tanımlayabilmek ve geliştirebilmek |
|
9) |
Yiyecek içecek ve konaklama işletmelerinde profesyonel çalışma tekniklerini uygulayabilme becerisi gösterebilmek |
|