Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Öğrenciler bağlamın içinde bilmedikleri bir kelimenin anlamını tahmin edebilir. Akademik raporlarda ve kompozisyonlarda anlamı zenginleştirmek için dilbilimsel açıdan karmaşık kelime ve yapılar kullanabilir. Sözbilimsel amaçlarla kelimeleri açıkça seçebilir.
|
2) Öğrenciler akademik metinlerde referans gösterebilir ve kaynakça belirtebilir. Akademik metinlerde farklı türde destekleyici ifadeleri tanımlayabilir.
|
3) Öğrenciler, sorularla yönlendirilirse, basit bir akademik metinden ana kavramları çıkarabilir. Basit yapılı bir metinde ana fikri ve bağlantılı fikirleri saptayabilir. Başlık, altyazı ve görselleri kullanarak basit bir akademik metnin içeriğini tahmin edebilir.
|
4) Öğrenciler ilgili alıcıya yönelik elektronik postalarda/mektuplarda selamlamaların resmiyetini çeşitlendirebilir. Akademik bir metinde istatistiksel veri, kesir ve yüzde kullanabilir. Bir durumun avantajlarını ve dezavantajlarını analiz eden ve çözüm öneren bir rapor yazabilir.
|
5) Öğrenciler akademik bir metinde olayların kronolojik sırasını takip edebilir. Eş anlamını, tanımını veya örnekleri kullanarak bir terimi açıklayabilir.
|
6) Öğrenciler akademik yazılarda paralel yapıları kullanabilir. Dilbilimsel açıdan karmaşık bir metin yazarken, söylem belirleyicileri kullanarak, bir süreçteki sırayı tarif edebilir.
|
7) Öğrenciler dolaysız anlatımlı akademik metinlerde yazarın fikrini çıkarabilir. Bir görüşe karşıt ya da bir görüşü destekleyen nedenler vererek, sistematik olarak bir argüman geliştirebilir. Akademik bir metin yazarken söylem belirleyicileri kullanarak neden-sonuç ilişkisi kurabilir.
|
8) Vize Haftası
|
9) Öğrenciler, söylem belirleyicilerle gösterildiğinde, dilbilimsel açıdan karmaşık bir akademik metindeki zıt fikirleri fark edebilir. Akademik metin yazarken, uygun ton ve kesiti kullanabilir.
|
10) Öğrenciler basit bir akademik metin yazarken söylem belirleyicileri kullanarak iki düşünceyi karşılaştırabilir. Yapısal ve mantıksal bir metindeki fikirleri kıyaslayabilir ve değerlendirebilir.
|
11) Öğrenciler bilmedikleri bir konuda araştırma yaparken notlar alabilir. Karmaşık, resmi içeriklerdeki olgusal gerçeklerle kişisel düşünceleri birbirinden ayırt edebilir.
|
12) Öğrenciler geçmiş bir olayın ya da durumun farazi (karşıolgusal) sonuçlarını betimleyebilir. Basit bir akademik metindeki açımlama kullanımını saptayabilir. Eğer bir örnek sunulursa, akademik bir metnin içine alıntıları ve açımlamaları yerleştirebilir.
|
13) Öğrenciler dilbilimsel açıdan karmaşık bir akademik metnin içerisindeki örgütsel biçimleri fark edebilir. Yazım dilinde olgusal gerçekle kişisel düşünceyi etkili bir şekilde kullanabilir.
|
14) Öğrenciler kaynakları ve verileri uygun bir biçimde özetleyebilir. Önemli noktaları ve konuyla ilgili destekleyici detayları gerektiği şekilde vurgulayarak bir argüman geliştirebilir.
|
15) Öğrenciler akademik bir metindeki farklı türdeki destekleyici ifadeleri saptayabilir. Fikir beyan ederken etkili kelimeler seçebilir.
|
16) Final Haftası
|
Öğrenme Yetkinliği |
Alana Özgü Yetkinlik |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |