Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Eleştirinin ne olduğu ve neye yönelik olduğunu açıklama, medya ekseninde eleştirel düşünce ile geleneksel eleştiriyi karşılaştırma, eleştirel medya çözümlemeleri ile ilgili kuramsal yaklaşımları bilme, dijital medya ürünlerine karşı eleştirel düşünce ve sorgulama yeteneği kazanma.
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Sosyal sorunlara yaklaşımda iletişim kuramlardan nasıl yararlanılabileceğini bilme, yeni medya alanındaki farklı paradigmaların bireye, topluma, medyaya yönelik yaklaşımlarını kıyaslayabilme, hem geleneksel hem de dijital medya ürünlerini eleştirel düşünceyle irdeleyebilme.
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Sosyal sorunlara yaklaşımda iletişim kuramlardan nasıl yararlanılabileceğini bilme. Öğrenilen kuramsal yaklaşımlar ile Medyadaki ırkçı, cinsiyetçi, ayrımcı söylemleri çözümleyebilme, bu çalışmaları toplumsal sorumluluk bilinci ile geliştirip uygulamaya koyabilme.
|
2) Sosyal sorunlara yaklaşımda iletişim kuramlardan nasıl yararlanılabileceğini bilme. Öğrenilen kuramsal yaklaşımlar ile Medyadaki ırkçı, cinsiyetçi, ayrımcı söylemleri çözümleyebilme, bu çalışmaları toplumsal sorumluluk bilinci ile geliştirip uygulamaya koyabilme.
|
Öğrenme Yetkinliği |
1) Alanının kuramsal boyutunda yetkinlik göstererek, geleneksel eleştiri ile eleştirel düşüncenin metodolojik farkını açıklayabilme, kültürel çalışmalar yaklaşımının temel derdini ve ilgilerini, klasik Marksist medya eleştirisiyle karşılaştırmalı olarak açıklayabilme.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Eleştirel kuramların tarihsel ve düşünsel kökenlerini açıklayabilme. Frankfurt Okulu’nun toplum ve medya eleştirisinin kavramsal uğraklarını değerlendirebilme. Medya ve eleştirel kuramlarla ile ilgili yapılan çalışmalarda hem sosyal değerlere hem de iletişim etiğine uygun hareket etme.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) Eleştirel kuramlar ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Kültürel çalışmaların tematik ilgilerini ayırt edebilme ve bunların yeni toplumsal hareketlerle bağlantısını kurabilme. İçinde yaşadığı toplumun medya pratiklerini bireysel çalışmalar ile analiz edebilme.
|
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Siber uzayda tüketicinin korunması. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
2) |
Facebook ve eleştirel kuram, empatik işçi olarak facebook kullanıcısı. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
3) |
Facebook ve eleştirel kuram, empatik işçi olarak facebook kullanıcısı. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
4) |
Facebook ve Twitter özelinde sosyal medya ve politika, Dijital Aktivizm. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
5) |
Silikon vadisi ve dijital sosyoloji. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
6) |
Medya Yöndeşmesi ve kültürel mantık. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
7) |
Alan Kay ve Evrensel Medya Makinası. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
8) |
Vize. |
. |
9) |
Google Kapitalizmi, Google şirketinin ekonomi politiği. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
10) |
Postmodern gerçeklikler, gerçeklik sorunsalı, postmodern özne. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
11) |
Dijital demokrasiyi yeniden yapılandırmak. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
12) |
Alternatif medyanın rolü. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
13) |
İnternet özgürlüğünün tehlikeleri. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
14) |
Genel tekrar
|
. |
15) |
Final Sınavı. |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|