Dersin Amacı: |
Öğrenciler, Türkiye’de ve dünyada sinema tarihine geniş bir inceleme ile dahil olacaklar. Artık klasikleşmiş önemli filmler, sinemanın doğuşundan bugüne kültürel etkileriyle birlikte tartışılacak. Özellikle gerek yabancı, gerek ülkemizde sinema sanatına hizmet etmiş önemli sanatçıların tanıtılması, film sektörünün ve film teknolojisinin gelişimi, zaman içinde oluşan değişimler ele alınacaktır.
Bu dersin sonunda öğrenci sinemanın bir sanat formu olarak yapısını, bir anlatı ve iletişim aracı olarak mekanizmalarını ve bir endüstri olarak işleyişini bilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Sinemanın başlangıcından günümüze dünya sinemasının gelişimi, sinematografın icadı, Lumiere Kardeşler’in ilk sinematograf gösterimi, Georges Mélies ve sinemaya kurgu dilinin girmesi, Griffith sinemaları ve sinema dilinin gelişimi, Türk Sinemasının Gelişimi, Muhsin Ertuğrul Dönemi, Hollywood sisteminin kuruluşu, Weimar Dönemi, Yeşilçam Sineması, Alman Ekspresyonist Sineması, Sovyet Sineması, Fransız İzlenimciliği ve Şiirsel Gerçekçilik, Dadaizm ve Sürrealizm. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sinema Tarihine Giriş, Sinemanın Doğuşu, Lumiere Kardeşler ve Sinematograf. |
None. |
1) |
Sinemanın uluslararası alanda popülerleşmesi / D.W. Griffith ve anlatı formunun gelişimi |
None. |
3) |
Muhsin Ertuğrul Dönemi: Hayatı, ilkleri ve filmleri. |
None. |
4) |
Weimar Dönemi Alman Sineması ve 1930'larda Avrupa. |
None |
5) |
Dünya Sinemadaki Önemli Akımlar . |
None |
6) |
Savaş Döneminde Sinema: Bir propaganda aygıtı olarak sinema. |
None |
7) |
Vize Sınavı. |
.. |
8) |
Hollywood Sineması, Amerikan Stüdyo sistemi ve Hollywood türleri. |
None |
9) |
Öğrenci Sunumları. |
.. |
10) |
Türk ve Dünya Sinemasında Önemli romantik Aktörler /Jönler. |
None |
11) |
Sinemada Seslendirme: Türk Sinemasının Önemli Seslendirme Sanatçıları. |
None |
12) |
Türk Sinemasında Önemli Yönetmenler. |
None |
13) |
Öğrenci Sunumları. |
None |
14) |
Final Sınavı. |
.. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|