Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı |
|
2) |
Toplum ve Sosyal Teorinin Önemi
|
Elliott, A. 2014. Contemporary Social Theory, pp. 1-17 |
3) |
Yapısal İşlevselcilik: Parsons & Merton
|
Dillon, M. 2014. Introduction to Sociological Theory, pp. 155-182. |
4) |
Sembolik Etkileşimcilik ve Erving Goffman Sosyolojisi
|
Johnson, D.P. Contemporary Sociological Theory, pp.109-136. |
5) |
Çatışma Kuramları: Weberyen Gelenek
|
Wallace, R. & Wolf, A. 1995. Contemporary Sociological Theory, pp. 142-181.
|
6) |
Neo-Marksizm ve Eleştirel Kuram
|
Elliott, A. 2014. Contemporary Social Theory, pp. 40-142.
|
7) |
Çağdaş Eleştirel Kuram: Jürgen Habermas
|
Elliott, A. 2014. Contemporary Social Theory, pp. 177-205.
|
8) |
Ara Sınav |
Tüm kaynaklar |
9) |
Cinsellik, Beden ve İktidar: Michel Foucault
|
Dillon, M. 2014. Introduction to Sociological Theory, ss. 369-392. |
10) |
Yapılaşma Kuramları: Giddens ve Bourdieu I
|
Elliott, A. 2014. Contemporary Social Theory, pp. 144-175. |
11) |
Yapılaşma Kuramları: Giddens ve Bourdieu II
|
Elliott, A. 2014. Contemporary Social Theory, pp. 144-175. |
12) |
BAHAR TATİLİ |
|
13) |
Ağlar, Riskler, Akışlar: Bauman ve Beck
|
Elliott, A. 2014. Contemporary Social Theory, pp. 291-330.
|
14) |
Ağlar, Riskler, Akışlar: Bauman ve Beck
|
Elliott, A. 2014. Contemporary Social Theory, pp. 291-330. |
Ders Notları / Kitaplar: |
• Aristoteles. (1993) Politika, (çev. M. Tunçay) İstanbul: Remzi Kitabevi.
• Arslan, Ahmet. (1997) İbn-i Haldun’un İlim ve Fikir Dünyası, Ankara: Vadi Yayınları.
• Aron, Raymond. (1989) Sosyolojik Düşüncenin Evreleri, (çev. Korkmaz Alemdar)
• Ankara: Bilgi Yayınevi.
• Barnes, Harry Elmer. (1948). An Introduction to the History of Sociology, Chicago ve Londra: The University of Chicago Press.
• De Tocqueville, Alexis de. (1962) Amerikan Demokrasisi (çev. Taner Timur) İstanbul:
• El-Fârâbî, Ebu Nasr. (1997) İdeal Devlet, (açıklamalı çev. A. Arslan) Ankara: Vadi Yayınları.
• İbn Haldun, (1990) Mukaddime I, (çev. Zakir K. Ugan): İstanbul: MEB Yayınları.
• Swingewood, Alan. (1991) A Short History of Sociological Thought, (2nd ed.) Macmillan. Ders notları
|
Diğer Kaynaklar: |
• İbn Haldun, (1990) Mukaddime I, (çev. Zakir K. Ugan): İstanbul: MEB Yayınları.
• Swingewood, Alan. (1991) A Short History of Sociological Thought, (2nd ed.) Macmillan. Ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyolojinin hangi kavram ve kuramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenir ve bu kavram ve kuramlarla üretilen bilginin toplumsal gerçeklikteki karşılığının neler olduğunu bilir. |
|
2) |
Hangi toplumsal alanda hangi sosyolojik yaklaşımların ve yöntemlerin kullanılacağını öğrenir ve sosyolojik analizleri buna göre geliştirerek, uzmanlık alanında belirlediği sosyolojik sorunlar üzerinde bireysel ve ekip içinde akademik kurallara göre hazırlayacağı özgün sunumlar ve yayınlar yapar. |
|
3) |
Sosyolojik perspektifleri neden-sonuç ilişkisi sorgulayarak eleştirel bir bakış açısı ile tartışır; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit ederek, alanıyla ilgili vizyon, amaç ve hedef geliştirerek, alanın gereksinimlerini karşılar. |
|
4) |
Sosyal yaşamı eleştirel ve bilimsel olarak ana hatlarıyla belirler; aile, devlet, eğitim, din gibi kurumların yapılarına, oluşumlarına ve gelecekteki dönüşümlerine yönelik tahminlerde bulunarak politika önerileri oluşturur. |
|
5) |
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilir ve öğrenim sürecinde kazandığı bilgileri iş yaşamında değerlendirme, proje hazırlama, uygulama ve yönetme yetkinliğine sahip olur. |
|
6) |
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili psikoloji, felsefe, antropoloji, siyaset, iletişim gibi diğer sosyal bilimlerle bağlantı kurar; her birinin temel kavramlarını ve yöntemlerini kavrar; alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni yorum, bilgi ve kavramlar oluşturur. |
|
7) |
Araştırma amaçları ile araştırma tasarımı ilişkisini, araştırma sorusunu ve çeşitli araştırma tekniklerinin kullanılma koşullarını bilerek araştırma önerisi ve uygulama planını hazırlamayı, toplumsal, kültürel ve etik sorunları düşünmeyi, verileri değerlendirmeyi ve sonuç raporu yazmayı ve bu bilgileri duyurmayı öğrenir ve bu birikimlerini meslek yaşamına aktarma becerisine sahip olur. |
|
8) |
Toplumsal sorunların çözümünde karar alma, kararı uygulama, üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme ve gerektiğinde inisiyatif alarak normları değiştirme yetkinliği kazanır. |
|
9) |
Ulusal ve uluslararası yayınları ve alanındaki yenilikleri takip ederek, oluşturduğu yeni bilgileri ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
|
10) |
Sosyoloji alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutar; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşir; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. |
|
11) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince, değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahip olur. |
|