Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş
|
İzlencelerin dağıtılması, tanışma ve organizasyon |
2) |
Küreselleşme: Kuramsal Çerçeve
|
Friedman, Jonathan (1999): Küresel Sistem, Küreselleşme ve Modernliğin Parametreleri. İstanbul: Vadi
Robertson, Roland (1999): Glokalleşme: Zaman-Mekân ve Homojenlik-Heterojenlik.
İçinde: Abdullah Topçuoğlu & Yasin Aktay (1999): Postmodernizm ve İslam, Küreselleşme ve Oryantalizm. İstanbul: Vadi Yayınları |
3) |
Küresel Kültür I |
Tomlinson, John (2013): Küreselleşme ve Kültür. İstanbul: Ayrıntı
Bölüm II: Küresel Modernlik, 54-108
&
Bölüm III: Küresel Kültür: Hayaller, Kâbuslar ve Şüphecilik.109-156
|
4) |
Küresel Kültür II: Yersiz -Yurtsuzlaşma
|
Tomlinson, John (2013): Küreselleşme ve Kültür.
Bölüm IV: Yersiz –Yurtsuzlaşma: Küreselleşmenin Kültürel Durumu. Küreselleşme ve Kültür. İstanbul: Ayrıntı, 157-217
|
5) |
Kozmopolitanizm: Kuram ve Kimlikler
|
Tomlinson, John (2013): Küreselleşme ve Kültür.
Bölüm VI: Kozmopolitanizm Olasılığı. Küreselleşme ve Kültür. İstanbul: Ayrıntı, 261-297 |
6) |
Kimlik, Farklılık ve Ötekilik I: YABANCI/GÖÇMEN
|
Alfred Schütz (2016):Yabancı. Bir Sosyal Psikoloji makalesi
Robert E. Park (2016): İnsan Göçü ve Marjinal İnsan.
Georg Simmel (2016): Yabancı.
Der. Levent Ünsaldı (2016): Yabancı- Bir İlişki Biçimi Olarak Ötekilik. Ankara: Heretik. |
7) |
ARA SINAV |
Tüm kaynaklar |
8) |
Kimlik, Farklılık ve Ötekilik II: ORYANTALİZM
|
Binder, Leonard (1999): Oryantalizmin Yapısökümü. İçinde: Abdullah Topçuoğlu & Yasin Aktay (1999): Postmodernizm ve İslam, Küreselleşme ve Oryantalizm. İstanbul: Vadi Yayınları
Mutman, Mahmut (1999): “Oryantalizmin Gölgesi Altında. Oryantalizm, Hegemonya ve Kültürel Fark. İstanbul. İletişim, 25-69.
Meyda Yeğenoğlu (1999): Peçeli Fanteziler: Oryantalist Söylemde Kültürel ve Cinsel Fark. Oryantalizm, Hegemonya ve Kültürel Fark. İstanbul. İletişim, 107-159 |
9) |
Kimlik, Farklılık ve Ötekilik II: ORYANTALİZM
|
Binder, Leonard (1999): Oryantalizmin Yapısökümü. İçinde: Abdullah Topçuoğlu & Yasin Aktay (1999): Postmodernizm ve İslam, Küreselleşme ve Oryantalizm. İstanbul: Vadi Yayınları
Mutman, Mahmut (1999): “Oryantalizmin Gölgesi Altında. Oryantalizm, Hegemonya ve Kültürel Fark. İstanbul. İletişim, 25-69.
Meyda Yeğenoğlu (1999): Peçeli Fanteziler: Oryantalist Söylemde Kültürel ve Cinsel Fark. Oryantalizm, Hegemonya ve Kültürel Fark. İstanbul. İletişim, 107-159
|
10) |
KÜRESEL AVRUPA II: Faşizm, İslamofobi, Charlie Hebdo, Ayrımcılık, Irkçılık
|
Sibel Özbudun & Temel Demirer (2016): ‘Faşizm, Irkçılık, Ayrımcılık’ için girizgâh
Sibel Özbudun & Temel Demirer (2016): Çokkültürcü AB’ye n’oldu, n’oluyor?’
İçinde: Der. Sibel Özbudun & Temel Demirer (2016): Faşizm, Irkçılık ve Ayrımcılık Yazıları. Ankara: Ütopya
Nilüfer Göle (2015): İslama ‘Girmek yasak’. Gündelik Yaşamda Avrupalı Müslümanlar. İstanbul: Metis, 35-63
|
11) |
Bahar Tatili |
Bahar Tatili |
12) |
FİLM: KARŞILAŞMALAR I:
Batı ve Doğu’nun Karşılaşması
|
Haymatloz ve/veya Babil |
13) |
FİLM: KARŞILAŞMALAR II:
Küresel Aşk |
Paradies: Liebe |
14) |
FİLM: KARŞILAŞMALAR III:
Küresel Irk ve Ayrımcılık
|
LA Crash |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyolojinin hangi kavram ve kuramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenir ve bu kavram ve kuramlarla üretilen bilginin toplumsal gerçeklikteki karşılığının neler olduğunu bilir. |
|
2) |
Hangi toplumsal alanda hangi sosyolojik yaklaşımların ve yöntemlerin kullanılacağını öğrenir ve sosyolojik analizleri buna göre geliştirerek, uzmanlık alanında belirlediği sosyolojik sorunlar üzerinde bireysel ve ekip içinde akademik kurallara göre hazırlayacağı özgün sunumlar ve yayınlar yapar. |
|
3) |
Sosyolojik perspektifleri neden-sonuç ilişkisi sorgulayarak eleştirel bir bakış açısı ile tartışır; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit ederek, alanıyla ilgili vizyon, amaç ve hedef geliştirerek, alanın gereksinimlerini karşılar. |
|
4) |
Sosyal yaşamı eleştirel ve bilimsel olarak ana hatlarıyla belirler; aile, devlet, eğitim, din gibi kurumların yapılarına, oluşumlarına ve gelecekteki dönüşümlerine yönelik tahminlerde bulunarak politika önerileri oluşturur. |
|
5) |
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilir ve öğrenim sürecinde kazandığı bilgileri iş yaşamında değerlendirme, proje hazırlama, uygulama ve yönetme yetkinliğine sahip olur. |
|
6) |
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili psikoloji, felsefe, antropoloji, siyaset, iletişim gibi diğer sosyal bilimlerle bağlantı kurar; her birinin temel kavramlarını ve yöntemlerini kavrar; alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni yorum, bilgi ve kavramlar oluşturur. |
|
7) |
Araştırma amaçları ile araştırma tasarımı ilişkisini, araştırma sorusunu ve çeşitli araştırma tekniklerinin kullanılma koşullarını bilerek araştırma önerisi ve uygulama planını hazırlamayı, toplumsal, kültürel ve etik sorunları düşünmeyi, verileri değerlendirmeyi ve sonuç raporu yazmayı ve bu bilgileri duyurmayı öğrenir ve bu birikimlerini meslek yaşamına aktarma becerisine sahip olur. |
|
8) |
Toplumsal sorunların çözümünde karar alma, kararı uygulama, üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme ve gerektiğinde inisiyatif alarak normları değiştirme yetkinliği kazanır. |
|
9) |
Ulusal ve uluslararası yayınları ve alanındaki yenilikleri takip ederek, oluşturduğu yeni bilgileri ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
|
10) |
Sosyoloji alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutar; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşir; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. |
|
11) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince, değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahip olur. |
|