Dersin Amacı: |
İnternet tabanlı yeni teknolojilerin iletişim paradigmasını değiştirmesi gibi, toplumsal örgütleme şekilleri, aktivizm ve protesto hareketleri de değişime uğramıştır.
Bu dersin amacı alternatif medya çeşitlerini, aktivizmin dijitalleşmesini ve dijital aktivizmin çeşitlerini incelemek, yeni toplumsal hareketlerin sosyolojik, siyasi ve ekonomik analizini ve yeni medyanın konumunu göstermektir. |
Dersin İçeriği: |
ağ toplumu, çevrimiçi kamusal alan, dijital toplumsal hareketler, aktivizm, dijital aktivizm, dijital kültürler, ağ tabanlı sosyallik, sivil toplum, kimlik. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Medya ve toplumsal hareket arasındaki ilişkiyi anlama ve analiz etme, ağ toplumu, yeni iletişim düzeni, sosyal medya, toplumsal hareketler gibi kavramları iletişim kuramları bağlamında kullanabilme, çevrimiçi kamusal alan, dijital toplumsal hareketler gibi kavramları iletişim teorileri çerçevesinde tartışabilme.
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Toplumsal Hayatı ve aktörleri daha iyi analiz edebilme, Ulusal ve Uluslararası toplumsal hareket örneklerini çözümleme ve protesto hareketlerinin aldığı son şekli tartışabilme. Ağ toplumu olarak tanımlanan yeni enformasyon toplumunun analizlerinde de yeni eleştirel yaklaşımlar ile dijital aktivizm hareketlerini inceleyebilme.
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Dijital aktivizm ve dijital protesto hareketleri ile ilgili konularda toplumsal farkın dalık oluşturabilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
Öğrenme Yetkinliği |
1) Yeni toplumsal hareketleri ve dijital örgütlenmeleri kuramsal olarak sınıflandırabilme, bu dijital faaliyetlerin toplumsal değişiminin kültürel, ekonomik ve demografik bağlamlarını sorgulayabilme. Yeni medya ile şekillenen aktivist hareketler ile ilgili yeni yaklaşımlar geliştirebilme.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Toplumsal hareketler ve aktivizm ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek bilimsel çalışmalar üretebilme.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) Yeni toplumsal hareketlere yön veren ağ tabanlı aktivizm faaliyetlerinin sosyolojik, siyasi ve ekonomik analizini yapabilme, dijital aktivizm ve sanal protesto hareketlerine yönelik alan yazındaki eserlere ulaşabilme ve analiz edebilme.
|
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yeni toplumsal hareketler. Yeni toplumsal hareketlerin dinamikleri. |
|
2) |
Toplumsal hareketlere dair kuramsal yaklaşımlar. |
|
3) |
Yeni toplumsal hareketler. Yeni toplumsal hareketlerin dinamikleri. |
|
4) |
Örgütlenme, kimlik ve aktivizm. |
|
5) |
Alternatif medya olarak yeni iletişim teknolojilerinin dijital protesto hareketlerindeki rolü. Sosyal medya platformları ve aktivizm. |
|
6) |
Yeni toplumsal hareketler, aktivizm ve yeni medya ilişkisi. |
|
7) |
Vize sınavı. |
|
8) |
Dijital halka ilişkiler faaliyetlerinin yeni toplumsal hareketler bağlamında değerlendirilmesi. |
|
9) |
Dijital ortamda feminist aktivizm. |
|
10) |
Dijital ortamda Çevrecilik Hareketleri. |
|
11) |
Dijital medyada LGBTİ Hareketler. |
|
12) |
Sanat, aktivizm ve yeni medya. |
|
13) |
Alt kültür, karşıt kültür bağlamında sosyal medya araçlarının önemi. |
|
14) |
Genel Değerlendirme ve Tekrar. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|