Dersin Amacı: |
Yeni medya bölümü öğrencilerine iyi bir iletişimci/habercinin sahip olması gereken mesleki etik değerler, hassasiyet gösterilecek temel unsurlarla bireye, topluma ve devlete karşı sorumlulukları konusunda bir farkındalık oluşturmak; etik kavramlarını tarihsel, kuramsal ve kurumsal arka planlarıyla ortaya koymak, yeni medyada karşılaşılan etik sorunları güncel örnekler üzerinden tartışmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Ahlakla ilgili temel kavramlar, deontoloji, medyada Mülkiyet ve Medya Denetimi, Özel yaşam, mahremiyet ve kişilik hakları, gazetecilikte etik, halkla ilişkilerde etik, reklamcılıkta etik, yeni iletişim platformlarında yeni etik sorunlar, Dijital gözetim olgusu, Sosyal medya ve kişisel verilerin güvenliği, Sosyal medyada içerik ve telif/patent hakları. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Etik kavramının anlatılması. |
Binark M., (2018) Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Khalkedon Yayınları |
2) |
Düşünce ve kanıları serbestçe açıklayabilme. |
SÖKMEN, A. ve TARAKÇIOĞLU, S. (2013). Mesleki Etik: Etik-Yönetsel Etik-Sosyal Sorumluluk. Ankara: Detay Yayıncılık. |
3) |
İletişim etiği kavramının tarihsel gelişimi. |
Dedeoğlu G., (2016) Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Sentez Yayıncılık |
4) |
Yazılı ve görsel medyada iletişim etiği. |
Dedeoğlu G., (2016) Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Sentez Yayıncılık |
5) |
Piyasadan kaynaklanan etik sorunlar |
SÖKMEN, A. ve TARAKÇIOĞLU, S. (2013). Mesleki Etik: Etik-Yönetsel Etik-Sosyal Sorumluluk. Ankara: Detay Yayıncılık. |
6) |
Kriz dönemlerindeki etik sorunlar. |
Dedeoğlu G., (2016) Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Sentez Yayıncılık |
7) |
Vize Sınavı. |
.. |
8) |
Sosyal medyada etik sorunlar. |
Binark M., (2018) Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Khalkedon Yayınları |
9) |
Özel yaşamın gizliliği ve sosyal medyada ihlaller. |
Dedeoğlu G., (2016) Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Sentez Yayıncılık |
10) |
Sosyal medyada içerik ve telif/patent hakları. |
Binark M., (2018) Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Khalkedon Yayınları |
11) |
Sosyal medya ve kişisel verilerin güvenliği. |
Binark M., (2018) Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Khalkedon Yayınları |
12) |
Dijital gözetim olgusunun tartışılması. |
Dedeoğlu G., (2016) Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Sentez Yayıncılık |
13) |
Dijital gazetecilik ve meslek etiğinin değişen boyutlarının tartışılması. |
SÖKMEN, A. ve TARAKÇIOĞLU, S. (2013). Mesleki Etik: Etik-Yönetsel Etik-Sosyal Sorumluluk. Ankara: Detay Yayıncılık. |
14) |
Final Sınavı -öğrenci sunumları |
none |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar. |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. |
|
3) |
İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. |
|
4) |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. |
|
6) |
Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder
|
|
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. |
|
8) |
Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir.
|
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
|