ODTR172 Turkish Culture and Literature IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ODTR172
Ders İsmi: Turkish Culture and Literature II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 10
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HALİDE GAMZE İNCE YAKAR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. HALİDE GAMZE İNCE YAKAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bir toplumun kültürüne hâkim olan öğrenci, dilinin de mantık sistemini, yapısal işletişini, tarihsel gelişimini, günlük yaşamdaki akışını ve kurallarını kolaylıkla öğrenir. Dil ve kültür, arasındaki güçlü bağı kavrayan bir öğrencinin, dil öğrenmedeki içsel motivasyonu artar, dilin işleyişine dair sorularına yaşamın içinden cevaplar bulur. Kültürün taşıyıcısı olarak dilin, o toplumun sanatı, felsefesi, inanç sistemi ve edebiyatı ile ilgili üretimlerine daha derin bir bakış açısı ile yaklaşır. Bu nedenle Türkçe öğrenmek amacıyla ülkemizde bulunan öğrencilere dilini öğrendikleri toplumun bireysel ve toplu yaşamlarını, tarihsel bir süreçle şekillenen değerlerini, düşünce ve inanç sistemini, sanat ve edebiyat üretimini anlama fırsatı vermek için Türk Kültürü dersi veriyoruz.
Bir kültürü tanımanın en iyi yolu, kültürün ait olduğu toplumun gerçek yaşamını deneyimlemektir. O nedenle derslerin ilk haftalarında öğrencilere gerçek kültür ortamları sunuyor ve kendi deneyimlerini yaşama fırsatı sağlıyorum. Dersimizin ilk haftalarında, anlaşılması daha kolay maddi kültür öğelerini konu ediyorum. Günlük hayatın içinde sıkça karşılaştıkları ve geçerli bilgiye ulaşırlarsa oryantasyon problemlerini de aşacakları konulara yer veriyorum.
Dersin İçeriği: Türklerde İnanç
Türk El Sanatları
Türkiye’de Resmi ve Dini Bayramlar, Özel Törenler, Örf ve Adetler
Türk Büyükleri
Türk Mitolojisi
Türk Bayrağının Anlamı ve İstiklal Marşının Tahlili
Türk Edebiyatı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) bireysel ve toplu yaşamlarını, tarihsel bir süreçle şekillenen değerlerini, düşünce ve inanç sistemini, sanat ve edebiyat üretimini anlama
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Türklerde İnanç
2) Türklerde El Sanatları
3) Türkiye’de Resmi ve Dini Bayramlar, Özel Törenler, Örf ve Adetler
4) Türk Büyükleri
5) Türk Mitolojisi
6) Türk Bayrağının Anlamı ve İstiklal Marşının Tahlili
7) Türk Edebiyatı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Lewis, Bernard (2007) Modern Türkiye’nin Doğuşu. Türk Tarih Kurumu Yayınları. Ankara
Gökalp, Ziya (2012) Türkçülüğün Esasları. İnkılap Kitabevi. İstanbul
Kongar, Emre (1998) 21.Yüzyılda Türkiye. Remzi Kitabevi. İstanbul
Monaco, James (2001) Bir Film Nasıl Okunur? Oğlak Yayıncılık. İstanbul
Huntington, Samuel P.(2006) Okuyan Us Yayınları. İstanbul
Tanzimattan Bugüne Edebiyatçılar Ansiklopedisi (2001) Yapı Kredi Yayınları. İstanbul
Turani, Adnan (2003) Dünya Sanat Tarihi. Remzi Kitabevi. İstanbul
Gürsoy, Deniz (2018) Sohbetin Bahanesi Kahve. Oğlak Yayınları. İstanbul
Gürsoy, Deniz (2018) Tarihin Süzgecinde Mutfak Kültürümüz. Oğlak Yayınları. İstanbul
Ronan, Colin A. (2005) Bilim Tarihi. Tübitak Yayınları. Ankara
Kafesoğlu, İbrahim (2002) Türk Milli Kültürü. Ötüken Neşriyat. Ankara
Kaplan, Mehmet(2001) Kültür ve Dil. Dergah Yayınları. İstanbul
Topdemir, Hüseyin Gazi (2001) Türk Düşünce Tarihi. Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları
Ergin, Muharrem (2000) Dede Korkut Kitabı. Boğaziçi Yayınları. İstanbul
Işık, İhsan (1990) Kültürümüzün Kimliği. Ünlem Yayınları. İstanbul
Develi, Hayati ( 2006 ) Osmanlı’nın Dili.3F Yayınevi. İstanbul
Baltaş, Acar ve Baltaş Zuhal (1992) Beden Dili. Remzi Kitabevi. İstanbul

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 0 2 0
Ödevler 0 2 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 0