İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MİMB102 | ||||||||
Ders İsmi: | Tasarım-2 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: |
MİMB101 - Tasarım-1 |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇİÇEK ÜNAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere temel tasarım düşünce ve üretim süreçlerinin devamı olan renk-ritm konularını kavratarak, mimari çözümlerde tüm tasarım prensip ve elemanlarını kullanabilme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | 2 boyutlu kavramlardan 3 boyutlu kavramlar ve mekan, ölçek konularına geçiş. Mimari mekanın algılanması, mekanın boyutları, tavan, taban, duvar elemanları, mekan-ses-ışık-renk ilişkileri. Mimaride strüktür konuları, lineer strüktürler, asılı-gerili strüktürler, dinamik strüktürler. Mimari mekan ve topoğrafya. Topoğrafyanın kodlanması, haritalanması, kent ve topoğrafya ilişkilerinin algılanması. Kentsel topoğrafyaya yerleşme üzerine strüktürel denemeler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtılması ve giriş Renk | |
2) | Renk ve Ritim | Çizim egzersizleri |
3) | Ritm ve Renk / Mekan | Çizim ve kolaj egzersizleri |
4) | Mimari Mekan Konularına Giriş | 3 boyutlu tasarıma giriş |
5) | Mekan ve Ölçek Algısı | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
6) | 1.Ara jüri | |
7) | Mimari Strüktürler ile 3 boyutlu mekan oluşturma | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
8) | Mimari Strüktürler ile 3 boyutlu mekan oluşturma | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
9) | Mimari Strüktürler ile 3 boyutlu mekan oluşturma | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
10) | 2.Ara jüri | |
11) | Kent ve topoğrafya konularına giriş | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
12) | Mimari strüktür ile kent ve topoğrafyaya yerleşme | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
13) | Mimari strüktür ile kent ve topoğrafyaya yerleşme | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
14) | Final Jürisi | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | • Farshid Moussavi, The Function of Form, New York: Actar, 2009. • Frank Ching, Architectural Graphics, New York: John Wiley, 2003. • Greg Lynn, Folds, Bodies & Blobs: Collected Essays, Bruxells: La Lettre Volee, 1998. • Greg Lynn, Animate Form, New York: Princeton Architectural Press, 1999. • Helmut Pottmann, Andreas Asperl, Michael Hofer, Axel Kilian, Architectural Geometry, • Exton, PA: Bentley Institute, 2007. • Juhani Pallasmaa, The Eyes of the Skin: Architecture and the Senses, West Sussex, UK: • Wiley, 2012. • Lars Spuybroek, Research & Design: The Architecture of Variation, New York: Thames & • Hudson, 2009. • Lars Spuybroek, Textile Tectonics, Rotterdam: NAi Publishers, 2011. • Mark Garcia, The Diagrams of Architecture, Chichester: Wiley, 2010. • Michael Hensel, Morpho-Ecologies, London: Actar, 2006. • Peter Zumthor, Atmospheres: Architectural Environments, Surrounding Objects, Basel: • Birkauser, 2006. • Yoshiharu Tsukamoto, Graphic Anatomy / Atelier Bow-Wow, Tokyo: TOTO Shuppan, • 2007. |
Diğer Kaynaklar: | • Farshid Moussavi, The Function of Form, New York: Actar, 2009. • Frank Ching, Architectural Graphics, New York: John Wiley, 2003. • Greg Lynn, Folds, Bodies & Blobs: Collected Essays, Bruxells: La Lettre Volee, 1998. • Greg Lynn, Animate Form, New York: Princeton Architectural Press, 1999. • Helmut Pottmann, Andreas Asperl, Michael Hofer, Axel Kilian, Architectural Geometry, • Exton, PA: Bentley Institute, 2007. • Juhani Pallasmaa, The Eyes of the Skin: Architecture and the Senses, West Sussex, UK: • Wiley, 2012. • Lars Spuybroek, Research & Design: The Architecture of Variation, New York: Thames & • Hudson, 2009. • Lars Spuybroek, Textile Tectonics, Rotterdam: NAi Publishers, 2011. • Mark Garcia, The Diagrams of Architecture, Chichester: Wiley, 2010. • Michael Hensel, Morpho-Ecologies, London: Actar, 2006. • Peter Zumthor, Atmospheres: Architectural Environments, Surrounding Objects, Basel: • Birkauser, 2006. • Yoshiharu Tsukamoto, Graphic Anatomy / Atelier Bow-Wow, Tokyo: TOTO Shuppan, • 2007. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 2 |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 2 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | 2 |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | 2 |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | 2 |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | 2 |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 10 | % 10 |
Projeler | 3 | % 30 |
Final | 3 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 16 | 224 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 11 | 55 |
Proje | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Rapor Teslimi | 10 | 5 | 50 |
Juri | 2 | 16 | 32 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 421 |