Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MATH117 | ||||||||
Ders İsmi: | Mathematics for Architects | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ASUMAN ÖZER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, mantık ve matematiksel düşünme yetisi ile birlikte vektörler, geometri ve kalkülüs ile ilgili temel matematiksel hesaplama becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | -Giriş: Mantık, Kartezyen Koordinatlar, Sayılar ve Fonksiyonlar. -Uzay Geometrisi: Polar Koordinatlar, Üç Boyutlu Kartezyen Koordinatlar, Vektörler, Nokta ve Vektörel Çarpım, Doğru ve düzlemler, İzdüşümler, Quadratik Yüzeyler. -Çizge Kuramı. -Kalkülüs: Limit ve süreklilik,Türevler, Diferansiyellenebilme kuralları, İntegraller, İntegralin uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mantık, sayılar ve Graf Teori. | Graf Teori-I, Dora Yayıncılık, İsmail Naci Cangül. |
2) | Kartezyen Koordinatlar. Fonksiyonlar. | Thomas Kalkülüs, 12th edition, Pearson, 2012, Çeviri: Mustafa Bayram |
3) | Kutupsal Koordinatlar. Konik Kesitler. | Thomas Kalkülüs, 12th edition, Pearson, 2012, Çeviri: Mustafa Bayram |
4) | Üç Boyutlu Kartezyen Koordinatlar. Vektörler. | Thomas Kalkülüs, 12th edition, Pearson, 2012, Çeviri: Mustafa Bayram |
5) | Nokta Çarpımı. Vektörel Çarpım. | Thomas Kalkülüs, 12th edition, Pearson, 2012, Çeviri: Mustafa Bayram |
6) | Doğrular. Düzlemler. | Thomas Kalkülüs, 12th edition, Pearson, 2012, Çeviri: Mustafa Bayram |
7) | İzdüşümler. | Thomas Kalkülüs, 12th edition, Pearson, 2012, Çeviri: Mustafa Bayram |
8) | Arasınav | |
9) | Permütasyon. Kombinasyon ve Ayrık Olasılık. | College Mathematics For Business, Economics,Life Sciences and Social Sciences. Eleventh Edition By; Raymond A.Barnett, Michael R.Ziegler, Karl E.Byleen |
10) | Çizge Kuramı. | Graf Teori-I, Dora Yayıncılık, İsmail Naci Cangül. |
11) | Limit. Süreklilik. | College Mathematics For Business, Economics,Life Sciences and Social Sciences. Eleventh Edition By; Raymond A.Barnett, Michael R.Ziegler, Karl E.Byleen |
12) | Türev. Türev Kuralları. Trigonometrik Fonksiyonların Türevi. | College Mathematics For Business, Economics,Life Sciences and Social Sciences. Eleventh Edition By; Raymond A.Barnett, Michael R.Ziegler, Karl E.Byleen |
13) | Ters Türev. İntegral. Belirli İntegral. | College Mathematics For Business, Economics,Life Sciences and Social Sciences. Eleventh Edition By; Raymond A.Barnett, Michael R.Ziegler, Karl E.Byleen |
14) | Eğriler Arasındaki Alanlar. | College Mathematics For Business, Economics,Life Sciences and Social Sciences. Eleventh Edition By; Raymond A.Barnett, Michael R.Ziegler, Karl E.Byleen |
Ders Notları / Kitaplar: | College Mathematics For Business, Economics,Life Sciences and Social Sciences. Eleventh Edition By; Raymond A.Barnett, Michael R.Ziegler, Karl E.Byleen Thomas Kalkülüs, 12th edition, Pearson, 2012, Çeviri: Mustafa Bayram Graf Teori-I, Dora Yayıncılık, İsmail Naci Cangül. |
Diğer Kaynaklar: | College Mathematics For Business, Economics,Life Sciences and Social Sciences. Eleventh Edition By; Raymond A.Barnett, Michael R.Ziegler, Karl E.Byleen Thomas Kalkülüs, 12th edition, Pearson, 2012, Çeviri: Mustafa Bayram Graf Teori-I, Dora Yayıncılık, İsmail Naci Cangül. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | 5 |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | 5 |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | 5 |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 132 |