Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IRL474 | ||||||||
Ders İsmi: | Nationalism and Identity Politics | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Uzmanlık Alanı Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. UMUT AZAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, millet ve milliyetçilik kavramlarını anlamayı amaçlamaktadır. Millet nedir? Eski çağlardan beri gelen organik bir topluluk mudur, yoksa modernleşme sonucu mu ortaya çık(arıl)mıştır? Milliyetçilik nasıl ortaya çıkmıştır? Milliyetçilik nasıl gündelik hayatın parçası olmuştur ve kendini yeni baştan nasıl üretir? Günümüzde milliyetçilikle güncel siyaset arasındaki bağlar nelerdir? UIS 474 dersi, milliyetçilik literatüründeki çeşitli teorilerden yararlanarak bu soruları cevaplamayı ve milliyetçiliğin işleyişini öğrencilere anlatmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Milliyetçiliğin Tarihsel Gelişimi; Milliyetçilik Tartışmalarına İlkçi Yaklaşımlar; Milliyetçiliğe Modernist Yaklaşımlar: Ekonomik, Siyasal ve Toplumsal Dönüşümler; Ernest Gellner’in Yaklaşımı; Benedict Anderson ve Milliyetçilik; Miroslav Hroch ve Milliyetçilik; Milliyetçiliğe Etnosembolist Yaklaşımlar; Etno-milliyetçilik ve Eleştirisi; Milliyetçiliğe Yeni Yaklaşımlar; Milliyetçilik Çalışmalarının Eleştirisi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Derse giriş • İzlencenin gözden geçirilmesi | Yok |
2) | • Mİlliyetçiğe Giriş - Milliyetçiliğin tarihsel gelişimi | Yok |
3) | • Milliyetçilik tartışmalarına ilkçi yaklaşımlar • İlkçilik ne anlama gelir, eleştirileri nelerdir? | Bölüm 3, İlkçi Yaklaşım |
4) | • Milliyetçiliğe modernist yaklaşımlar: ekonomik dönüşüm • Modernizmle milliyetçilik arasındaki bağ nedir? • Modernizm ilkçi yaklaşımdan nası ayrılır?? • Ekonomik dönüşüm ve milliyetçilik arasındaki bağ nedir? | Bölüm 4, Modernizm, ss. 105-131 |
5) | • Milliyetçiliğe modernist yaklaşımlar: siyasi dönüşüm Ekonomik dönüşüm ve milliyetçilik arasındaki bağ nedir? Breuilly, Brass ve Hobsbawn’ın fikirleri | Bölüm 4, Modernizm, ss. 131-160 |
6) | • Milliyetçiliğe modernist yaklaşımlar: toplumsal kültürel dönüşüm 1 • Ernest Gellner ve Yüksek Kültürler | Bölüm 4, Modernizm, ss. 160-180. |
7) | • Milliyetçiliğe modernist yaklaşımlar: toplumsal kültürel dönüşüm 2 • Benedict Anderson ve Hayaali Cematler • Miroslav Hroch ve milliyetçiliğin üç fazı | Bölüm 4, Modernizm, ss. 180-208 |
8) | • Vize Sınavı | Yok |
9) | Milliyetçiliğe etnosembolist yaklaşımlar • John Armstrong ve tarihsel bakış açısı • Anthony Smith ve milletlerin etnik orijinleri | Bölüm 5, Etno Sembolizm |
10) | • Milliyetçiliğin yeni yaklaşımları ve diğer yaklaşımlarla olan farkları : Karşılaştırmalı Perspektif | Bölüm 6, Milliyetçiliğe Yeni Yaklaşımlar |
11) | • Milliyetçiliğe Yeni Yaklaşımlar 1 Banal Milliyetçilik | Bölüm 6, Milliyetçiliğe Yeni Yaklaşımlar, Banal Milliyetçilik |
12) | • Milliyetçiliğe Yeni Yaklaşımlar 2 Toplumsal Cinsiyet ve Milliyetçilik | Bölüm 6, Milliyetçiliğe Yeni Yaklaşımlar, Feminizm ve Milliyetçilik |
13) | • Milliyetçiliğin genel Değerlendirilmesi | Bölüm 7, Sonuç Yerine |
14) | • Dönem Özeti | Yok |
15) | • Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Özkırımlı, Umut. 2009. Milliyetçilik Kuramları: Eleştirel Bir Bakış. İstanbul: Doğu Batı.. Özkırımlı, Umut. 2010. Theories of Nationalism. New York: Palgrave. |
Diğer Kaynaklar: | Yok-None |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
2) Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
3) Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
4) Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
5) Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
6) Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
7) Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
8) Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
9) Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | |
2) | Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. | |
3) | Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. | |
4) | Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. | |
5) | Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. | |
6) | Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. | |
7) | Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | |
8) | Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. | |
9) | Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Ara Sınavlar | 15 | 45 |
Final | 15 | 45 |
Toplam İş Yükü | 180 |