Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT351 | ||||||||
Ders İsmi: | Özgün Baskı I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel özgün baskı tekniklerini grafik temelli öğrenir. |
Dersin İçeriği: | A. Özgün baskı tarihini ve baskı malzemelerini tanır. B. Farklı biçim ve dokuları keşfeder. C. Farklı değerdeki biçim ve dokuları düzenleyerek bir araya getirebilir. D. Kendi estetik beğenisinden yola çıkarak kişisel yorum geliştirebilir. E. Görsel dil oluşturmak için farklı malzemeleri kullanabilir ve analitik çözümler üretebilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş – Dersin tanımı, içeriği ve Özgün Baskı Tarihi hakkında bilgi | ... |
2) | Kolaj oluşturma | ... |
3) | Kolaj çalışmalarına devam | ... |
4) | Kolajı kalıba aktarma ve oyma | ... |
5) | Oyma işlemi | ... |
6) | Baskı aşaması | ... |
7) | Vize dosyası teslimi ve özgün çalışmalar için eskiz oluşturma | ... |
8) | Eskiz oluşturma | ... |
9) | Çalışmayı kalıba aktarma ve oyma | ... |
10) | Oyma işlemi | ... |
11) | Baskı aşaması | ... |
12) | Deneysel baskı çalışması anlatım ve görseller üzerine inceleme | ... |
13) | Deneysel baskı çalışmaları | .... |
14) | Deneysel baskı çalışmaları | ... |
15) | final | ... |
16) | final | ... |
Ders Notları / Kitaplar: | • HAYTER, William; About Prints, 1962, Oxford University Press • COVEY, Silvia; Modern Printmaking: A Guide to Traditional and Digital Techniques, 2016, Watson-Guptill Publications Inc.,U.S. • HAYTER, William; New ways of gravure, 1966, Oxford University Press • VOLLMER, April; Japanese Woodblock Print Workshop: A Modern Guide to the Ancient Art of Mokuhanga, 2015, Watson-Guptill Publications Inc.,U.S. • Fick, Bill; Printmaking: A Complete Guide to Materials & Process, 2015, Laurence King Press |
Diğer Kaynaklar: | .... |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | ||||
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | ||||
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | ||||
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | ||||
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | |
2) | Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | |
3) | Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | |
4) | Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | |
5) | Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Uygulama | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 5 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 5 | 4 | 20 |
Sunum / Seminer | 0 | 2 | 0 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 0 | 5 | 0 |
Juri | 4 | 4 | 16 |
Final | 4 | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü | 52 |