EKO101 Mikro Ekonomiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gıda Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gıda Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EKO101
Ders İsmi: Mikro Ekonomi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ÇİĞDEM ÇELİK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. FATMA ÇİĞDEM ÇELİK
Dr.Öğr.Üyesi İREM YALKI
Dr.Öğr.Üyesi MEHMET GÖKHAN GÖKTAN
Doç. Dr. ERDİNÇ ÜNAL
Doç. Dr. OYA KENT BIRIK
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ekonomik faaliyetler hayatimizin her yonunu kapsamaktadir.Ekonomide ozellikle giris duzeyinde, tanitilmasi gereken rasyonel ekonomik oyuncularin modeller cercevesinde nasil davrandigidir.Dolayisiyla bu dersin analitik dusunce bicimi tanitilmakta ve ogretilmektedir.Gercek hayatta yasadigimiz ekonomik olaylarin modeller cercevesinde birey kararlari,tekil firma ve tekil piyasa kararlari ile nasil anlasilmasi gerektigi ve incelenmesi gerektigi anlatilmakta ve ogrenilmesi saglanmaktadir.
Dersin İçeriği: Tüketicilerin, firmaların ve çalışanların ekonomik aktörler olarak roller; ekonomik etkileşim;
ekonomik seçim ve kısıtlar; tüketici teorisi ve talep; firma teorisi: üretim, maliyet ve arz; genel denge;
pazar yapısı; pazar başarısızlıkları; eksik bilgi; refah; Dünyadan ve Türkiye’den örnekler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel mikro ekonomik kavramları tanımlar.
2) Ekonomik karar alicilarin davranislarini tanimlar
3) Genel ekonomi ile ilgili istatistikleri anlama ve değerlendirme konusunda konusunda ekonomik formasyon kazanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Piyasa yapilarini ve tekil piyasa yapilarinin sorunlarini tanimlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Ders içeriğini inceler. • Mikroekonomi kavramını inceler. • Ders izlencesini inceler. • Temel mikroekonomi kavramını tartışır. • Mikroekonomi modellerini tartışır. YOK
2) • Firsat maliyeti kavramını tanımlar. • Uretim faktorlerini inceler. • Ekonomik degiskenleri şema üzerinde gösterir. • Model kavramını tanımlar. • Bireysel ekonomik kararlari değerlendirir. • Uretim Olanaklari Egrisi modelini değerlendirir. • Positif ekonomi anlamini değerlendirir.
3) • FİYAT MEKANİZMASI: TALEP, ARZ VE FİYAT • Talep fonksiyonunu değerlendirir. • Fiyat ve tuketici davranisini tartisir. • Arz fonksiyonunu tartisir. • Fiyat ve uretici davranisini değerlendirir. • Denge fiyat ve miktarini tanimlar. • Sayisal orneklarla bilgilerini analitik olarak tanimlar.
4) Talep ve Arz Modeline devam edildi.
5) • Firma kavramini değerlendirir. • Uretim kararlari ve modelini tartisir.
6) • Maliyet degiskenlerini tanımlar. • Uretim ve maliyet iliskisini hem kisa donem hem de uzun donem icin tartisir. • Uretim ve maliyet fonksiyonlarini cizer. • Guncel tekil firmalara ait ornekleri analiz eder.
7) • Neoklasik modelde uretimi tanımlar. • Tam rekabet piyasasini açıklar. • Tam rekabet piyasasinda denge kavramini açıklar. • Statik analiz/dinamik analiz farklarinin denge durumlari ile iliskisini açıklar. • Orneklerle bilgisini pekistirir.
8) • Vize sınavı ile öğrenciler değerlendirilir.
9) • Eksik rekabet piyasalarini listeler. Eksik rekabet piyasalarinin farklarini tartisir. Monopol piyasasini tanimlar. Gunluk hayattan orneklerle bilgisini pekistirir.
10) • Tum eksik rekabet piyasalarini tanimlar. • Nedenlerine göre çeşitlerini listeler. • Farkli piyasalari inceler.
11) • Uretim faktorleri piyasalari kavramını tanır. • Emek piyasasinda bireysel kararlari tartışır. • Emek piyasasinda dengeyi aciklar ve cizer. • Emek piyasasi urun piyasasi iliskisini tanimlar ve inceler.
12) • Sermaye (kapital) uretim faktorunu açıklar. • Sabit sermaye ve finansal sermaye farkini inceler. • Sermaye talep ve arzinin sermayenin fiyatini nasil belirledigini grafiklerle analiz eder. • Dunyadan ornekleri analiz etmek icin bilgisini kullanir.
13) • Bireysel kararlari firma kararlarini ve tekil piyasa kararlarini tanır. • Firma davranislarini inceler. • Firma piyasa ilişkisini değerlendirir. • Firma ve piyasa yapisi iliskisini tanımlar. • Firma turlerini ve gelisimini değerlendirir. • Guncel orneklerle firma turlerini ve piyasalari sınıflandırır. • Kazandigi bilgileri guncel ornekler uzerinden pekistirir.
14) • Tekrar
15) • Final sınavı ile öğrenciler değerlendirilir. Final sınavına yönelik çalışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Prof.Dr.Tümay ERTEK
Beta Yayınevi, 3. Baskı 2011
ISBN : 978-975-295-983-5
Temel Ekonomi Notları Prof.Dr.Fatma Çiğdem Çelik
Diğer Kaynaklar: Prof.Dr.Tümay ERTEK
Beta Yayınevi, 3. Baskı 2011
ISBN : 978-975-295-983-5
Temel Ekonomi Notları Prof.Dr.Fatma Çiğdem Çelik

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Uygulama 1 10
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 48
Proje 2 36
Ödevler 1 12
Ara Sınavlar 1 12
Final 1 12
Toplam İş Yükü 175