Mekatronik Mühendisliği İngilizce (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | AUTO528 | ||||||||
Ders İsmi: | Vehicle Perception in ROS | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MAHSA MIKAEILI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Python programlamanın temellerini tanıtarak, basit veri türleri, akış kontrolü ve fonksiyonlarla program tasarımı konularını içerir. Ders, Nesne Tabanlı Programlamanın temel ilkelerini ve veri ile bilgi işleme tekniklerini ele alır. Öğrenciler, problemler çözecek, gerçek dünya yazılım geliştirme zorluklarını keşfedecek ve pratik ve çağdaş uygulamalar geliştireceklerdir. |
Dersin İçeriği: | 1. Giriş 2. String, Girdi/Çıktı, Dallanma, Yineleme 3.String Üzerinde Döngü, Tahmin ve Kontrol, İkilik (Binary), Ondalıklı Sayılar ve Yaklaşım Yöntemi 4. İkiye Bölme Araması, Ayrıştırma, Soyutlama, Fonksiyon 5. Nesne Olarak Fonksiyonlar, Lambda Fonksiyonu, Demetler (Tuple) ve Listeler 6. Liste, Değişebilirlik (Mutability), İsim Paylaşımı (Aliasing), Kopyalama 7. Liste Anlamaları (List Comprehension), Nesne Olarak Fonksiyonlar, Test Etme, Hata Ayıklama, İstisnalar (Exceptions), Doğrulamalar (Assertions) 8. Sözlükler (Dictionaries), Sözlükler 9. Sayısal Olmayanlarda Özyineleme (Recursion), Python Sınıfları 10. Daha Fazla Python Sınıf Metodu, Kalıtım (Inheritance) 11. Fitness Takip Cihazı Nesne Tabanlı Programlama Örneği, Program Zamanlama, İşlem Sayımı 12. Büyük O ve Theta Notasyonları, Karmaşıklık Sınıfı Örnekleri 13. Sıralama Algoritmaları, Grafikleme 14. Liste Erişimi, Hashleme, Benzetimler (Simülasyonlar) ve Kapanış |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Giriş | 1, 2.1-2.2 Bölümleri: Introduction to Computation and Programming Using Python with Application to Computational Modeling and Understanding Data, third edition, John V. Guttag |
2) | 2. String, Girdi/Çıktı, Dallanma, Yineleme | 2.3-2.8 Bölümleri: Introduction to Computation and Programming Using Python with Application to Computational Modeling and Understanding Data, third edition, John V. Guttag |
3) | 3. String Üzerinde Döngü, Tahmin ve Kontrol, İkilik (Binary), Ondalıklı Sayılar ve Yaklaşım Yöntemi | 3.1-3.3 Bölüm: Introduction to Computation and Programming Using Python with Application to Computational Modeling and Understanding Data, third edition, John V. Guttag |
4) | 4. İkiye Bölme Araması, Ayrıştırma, Soyutlama, Fonksiyon | 3.4-3.5, 4.1-4.2 Bölüm: Introduction to Computation and Programming Using Python with Application to Computational Modeling and Understanding Data, third edition, John V. Guttag |
5) | 5. Nesne Olarak Fonksiyonlar, Lambda Fonksiyonu, Demetler (Tuple) ve Listeler | 4.3-4.6, 5.1-5.3 Bölüm: Introduction to Computation and Programming Using Python with Application to Computational Modeling and Understanding Data, third edition, John V. Guttag |
6) | 6. Liste, Değişebilirlik (Mutability), İsim Paylaşımı (Aliasing), Kopyalama | 5.3-5.5 Bölüm: Introduction to Computation and Programming Using Python with Application to Computational Modeling and Understanding Data, third edition, John V. Guttag |
7) | 7. Liste Anlamaları (List Comprehension), Nesne Olarak Fonksiyonlar, Test Etme, Hata Ayıklama, İstisnalar (Exceptions), Doğrulamalar (Assertions) | 4.4 , 8,9 Bölüm: Introduction to Computation and Programming Using Python with Application to Computational Modeling and Understanding Data, third edition, John V. Guttag |
8) | 8. Sözlükler (Dictionaries) | 5.7, 6.1 Bölüm: Introduction to Computation and Programming Using Python with Application to Computational Modeling and Understanding Data, third edition, John V. Guttag |
9) | 9. Sayısal Olmayanlarda Özyineleme (Recursion), Python Sınıfları | 6.2-6.4, 10.1 Bölüm: Introduction to Computation and Programming Using Python with Application to Computational Modeling and Understanding Data, third edition, John V. Guttag |
10) | 10. Daha Fazla Python Sınıf Metodu, Kalıtım (Inheritance) | 10.1-10.2 Bölüm: Introduction to Computation and Programming Using Python with Application to Computational Modeling and Understanding Data, third edition, John V. Guttag |
11) | 11. Fitness Takip Cihazı Nesne Tabanlı Programlama Örneği, Program Zamanlama, İşlem Sayımı | 10.4, 11 Bölüm: Introduction to Computation and Programming Using Python with Application to Computational Modeling and Understanding Data, third edition, John V. Guttag |
12) | 12. Büyük O ve Theta Notasyonları, Karmaşıklık Sınıfı Örnekleri | 11, 12.1 Bölüm: Introduction to Computation and Programming Using Python with Application to Computational Modeling and Understanding Data, third edition, John V. Guttag |
13) | 13. Sıralama Algoritmaları, Grafikleme | 12.2, 13 Bölüm: Introduction to Computation and Programming Using Python with Application to Computational Modeling and Understanding Data, third edition, John V. Guttag |
14) | 14. Liste Erişimi, Hashleme, Benzetimler (Simülasyonlar) ve Kapanış | 12.3, 17 Bölüm: Introduction to Computation and Programming Using Python with Application to Computational Modeling and Understanding Data, third edition, John V. Guttag |
Ders Notları / Kitaplar: | Introduction to Computation and Programming Using Python with Application to Computational Modeling and Understanding Data, third edition, John V. Guttag |
Diğer Kaynaklar: | Introduction to Computation and Programming Using Python with Application to Computational Modeling and Understanding Data, third edition, John V. Guttag |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi | |||||||||||
2) Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi | |||||||||||
3) Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi | |||||||||||
4) Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi | |||||||||||
5) Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı | |||||||||||
6) Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı | |||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi | |
2) | Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi | |
3) | Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi | |
4) | Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi | |
5) | Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı | |
6) | Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı | |
7) | Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 10 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 86 |