Dijital Oyun Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT252 | ||||||||
Ders İsmi: | Çağdaş Sanat Yorumları II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DİLEK TİNA WİNCHESTER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste çağdaş sanatın günümüzü anlattığı, çerçeveye aldığı, günün ruhunu gözlememize yardımcı olduğu fact'lerinden hareketle öğrenciye günümüz çağdaş sanat işleriyle katmanlı ilişkiler kurmayı geliştirecek zemini hazırlamak. Bu zemin İstanbul'da ulaşılabilir mevcut güncel sergilerden hareketle öğrenciye sadece teorik değil aynı zamanda kendi deneyimini de dersin içine katabileceği bir zemin haline getirilecek. Aynı zamanda çağdaş sanata ilişkin kavramlar, olgular görülen ve tecrübe edilen işler aracılığıyla öğrenilecek ve tartışmaya açılacak. |
Dersin İçeriği: | Çağdaş sanata ilişkin terimler geçmiş yüzyıldan günümüze güncel sergiler eşliğinde işlenir. Böylelikle öğrenciler güncel sanat sergileri aracılığıyla çağdaş sanatın geçmişine ilişkin bilgi sahibi olur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İstanbul'daki mevcut sergilerden birini seçerek ders konusu ilan edilmesi. Miro sergisi aracılığıyla Miro'nun isleri üzerinden yakın sanat tarihine bir güzergah belirlenir. | ... |
2) | 2Miro'nun isleri sürrealizmden günümüze Miro vakfının güncel sanat Miro ödülünü kazanan Mİro'nun izindeki genç sanatçıların işlerine dek analiz edilecek. | ... |
3) | Miro'nun islerinin dönemleri tartışılır ve öğrenilirken yakın politik ve toplumsal tarihler üzerine makaleler okunacak. | ... |
4) | Politik ve toplumsal olayların sanatı nasıl etkilediği ve belirlediği üzerine çalışılacak | ... |
5) | Manifesto örnekleri geçtiğimiz yüzyıl başından çeşitli manifesto örnekleri okunup yazan sanatçıların üretimleriyle kıyaslanarak sanat üretimindeki dil ve manifestolarda kullandıkları dil kıyaslanacak | ... |
6) | Manifestolar tartışmaya okunmaya ve sanatçıların üretimleri analiz edilmeye devam | ... |
7) | Manifestolar tartışmaya okunmaya ve sanatçıların üretimleri analiz edilmeye devam | ... |
8) | 1960 sonrasına genel bakış | ... |
9) | 1960 oncesi ve sonrasını ayıran temel özellikleri arama ve bulma bunları dile getirme | ... |
10) | 1960 sonrasına egemen olan malzemede, teknikte deneysellik, tuvali aşma onu sorgulama gibi arayışları öğrenme. | ... |
11) | kavramsal sanat nedir | ... |
11) | kavramsal sanat nedir | ... |
12) | 1960 sonrası tükm eğilimlerin Miro'nun 1960 sonrası üretimini nasıl etkilediğine bakma bunları tespit etmek | ... |
13) | Miro'nun heykelleri üzerinden 1960 öncesi ve sonrasi heykele bakmak | ... |
14) | Heykele bakmaya devam. 1960 ve sonrasının 1960 öncesi heykelle farklılıkları | ... |
15) | Miro sergisiyle ilgili bir metin yazmaya girişmek | ... |
16) | Miro üzerine yazılmış metinleri değerlendirmek | ... |
Ders Notları / Kitaplar: | .... |
Diğer Kaynaklar: | Miro sergi katalogu, Modern Sanat Michel Rago, 20. Yüzyıl Batı sanatında akımlar Ahu Antmen, 1913 Fırtınadan Önce Florian İllies, çeşitli dergi makaleleri Art in America,sanatatak.com, |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir. | ||
2) Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir. | ||
3) Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir. | |
2) | Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir. | |
3) | Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Raporlama | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 5 | 2 | 10 |
Uygulama | 5 | 4 | 20 |
Arazi Çalışması | 5 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 6 | 4 | 24 |
Ödevler | 0 | 5 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Juri | 5 | 2 | 10 |
Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 74 |