Dersin Amacı: |
Öğrencilerin, okul öncesi eğitimde materyal geliştirme süreçlerini, eğitsel materyallerin çocuğun farklı gelişim alanlarına katkılarını, materyal tasarımını, özelliklerini, iki boyutlu ve üç boyutlu öğretim materyalleri geliştirme yöntemlerini, eğitsel materyallerin okul öncesi dönem çocuklarının yaratıcılığına katkılarını, sanat çalışmalarında kullanılan materyallerin geliştirilmesini, teknolojik materyallerin kullanımını, artık malzemeler ile yapılan materyalleri, farklı gelişimsel özelliklere sahip çocuklar için materyal geliştirilmesini ve materyal değerlendirmenin genel ölçütlerini öğrenmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği: |
Çocuğun gelişiminde eğitsel materyalin önemini kavrama, farklı teknolojiler kullanarak eğitsel materyal geliştirme konusunda bilgi ve beceri kazanma, eğitsel materyallerin temel özelliklerini ve eğitsel materyal geliştirmenin temel ilkelerini öğrenme, çocukların tüm gelişim alanlarını destekleyici çok amaçlı kullanılabilen eğitsel materyaller tasarlama, geliştirme ve değerlendirme, yaşa uygun oyun materyali seçiminde ailelere ve öğretmenlere danışmanlık. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Eğitimde araç gereç geliştirme dersinin amaçları, içeriği, kaynakları, değerlendirme esasları hakkında bilgilendirme. Temel kavramlar, materyal geliştirmenin önemi ve materyallerin çocuğun farklı gelişim alanlarına katkıları. |
Sunumlar |
2) |
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarına göre materyallerin önemi ve özellikleri. Sınıf içi uygulamalı çalışmalar |
Sunumlar |
3) |
Eğitsel materyallerin erken çocukluk dönemi gelişimine katkıları (Fiziksel, zihinsel dil, sosyal, duygusal) |
Sunumlar |
4) |
Materyal tasarımı ve tasarım süreci, seçim ilkeleri, biçimsel özellikleri, kaynak malzemeler |
Sunumlar |
5) |
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi |
Sunumlar |
6) |
Tasarım ilkeleri. Etkili materyal özellikleri. Sınıf içi uygulamalı çalışmalar. |
Sunumlar |
7) |
Arasınav |
- |
8) |
Materyal geliştirmede yaratıcılık. Sınıf içi uygulamalı çalışmalar |
Sunumlar |
9) |
Erken çocukluk döneminde gelişim alanlarına göre materyal tasarlama |
Sunumlar |
10) |
Artık materyallerin özellikleri ve kullanımında dikkat edilecek noktalar |
Sunumlar |
11) |
Kavram ve duyu materyalleri. Sınıf içi uygulamalı çalışmalar. Dramatizasyon materyalleri; kukla, maske, başlık, kostüm v.b |
Sunumlar |
12) |
Farklı gelişim özellikleri gösteren çocuklar için materyal geliştirme. Sınıf içi uygulamalar. |
Sunumlar |
13) |
Tasarlanan materyallerin sunumu ve değerlendirilmesi |
Hazırlanan materyaller |
14) |
Final Sınavı |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
|
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
|
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
|
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
|
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
|
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
|
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
|
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
|
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
|