İlk ve Acil Yardım (İkinci Öğretim) İÖ
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAY214
Ders İsmi: EKG Analizi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ESENGÜL KAŞIKÇI TÜRKER
Dersi Veren(ler):






Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı sinüs, atriyal, kavşak ve ventriküler aritmiler dahil olmak üzere yaygın kardiyak aritmileri yorumlamak için temel bilgileri öğretmektir.

Bu kurs ayrıca elektrokardiyogram (EKG) izlerini okuma ve analiz etme becerilerini geliştirmek için tasarlanmıştır.
Dersin İçeriği: EKG analizi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Kardiyovasküler sistemin anatomisini ve fizyolojisini tanır ve tanımlar.
2) • Bir EKG izlemesinin kritik özelliklerini ve bunların kardiyak döngü ile ilişkisini tanır.
3) • Kardiyovasküler sistem ve EKG ile ilgili terimleri tanımlar
4) • Kalbin elektrik sinyallerini nasıl ürettiğini tanımlar
5) • Yaygın kardiyovasküler bozukluklarda EKG dalga biçimi anormalliklerini tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) kardiyovasküler sistem ve EKG izlemesinin kritik özelliklerini, dalga biçimlerini ve bu bilgilerin kardiyak döngüyle olan ilişkisini analiz ederek doğru yorum yapabilme becerisi kazanırlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) sağlık çalışanları ile karşılıklı güven temelli iletişim kurarak , işbirliğini artırır ve klinik kararlar konusunda ortak anlayış oluştururlar.
Öğrenme Yetkinliği
1) EKG yorumlama ve kardiyovasküler hastalıklar üzerine aldıkları teorikbilgiyi pratikte geliştirebilmek için kendi öğrenme süreçlerini analiz eder ve eksik alanları belirler.
Alana Özgü Yetkinlik
1) kardiyovasküler sistem ve EKG izlemesi konusunda klinik ortamlarda doğru analizler yaparak tanı ve tedavi sürecine katkı sağlarlar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) EKG yorumlama ve kardiyovasküler hastalıklar hakkında aldıkları eğitimle, acil durumlarda doğru müdahalelerde bulunarak sorumluluk alırlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • EKG Analizine Giriş
2) Kalbin elektrofizyolojisi
3) • EKG Çizimi
4) • EKG dalgası ve aralık birimlerinin değerlendirilmesi
5) • Normal EKG yorumu
6) • Akut ST elevasyonu ile birlikte MI EKG bulguları
7) • Akut ST elevasyonu olmayan MI EKG bulguları
8) vize sınavı
9) • Ritimlere giriş
10) bradiritmi
11) taşiritmi
12) AV blokları
13) sağ ve sol bloklar
14) • Elektrolit bozukluklarının EKG üzerindeki etkileri
15) final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ECG Pocket Book
Güneş Kitapevleri, Arzu Denizbaşı, Published: 01/01/2014
SBN: 9786053350262-a
Diğer Kaynaklar: ECG Pocket Book
Güneş Kitapevleri, Arzu Denizbaşı, Published: 01/01/2014
SBN: 9786053350262-a

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Program Kazanımları
1) İlk ve Acil Yardım ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) İlk ve Acil Yardım hakkında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
3) İlk ve Acil Yardım vakaları ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
4) İlk ve Acil Yardım alanındaki gelişmeleri takip eder, bilgi ve becerilerini sürekli olarak günceller, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak, profesyonel gelişim için eğitim ve sertifikasyon programlarına katılır, güncel literatür ve bilimsel araştırmaları izler.
5) İlk ve Acil yardım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
6) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
7) İlk ve Acil Yardım hizmeti verirken, bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelikler, mevzuat ve mesleki etik kurallar konusunda gerekli bilgiye sahiptir ve bu çerçevede hareket eder.
8) İlk ve Acil Yardım ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
9) Acil durumlarda kullanılan teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır ve verileri dijital ortamda kaydeder, raporlar.
10) Acil ve kriz durumlarında hızlı düşünerek, esnek ve adapte olabilir ve çözüm önerileri geliştirir
11) Acil durumlarda etkin iletişim kurarak, doğru bilgiyi, doğru zamanda ekip arkadaşlarına ve ilgili kişilere ulaştırır.
12) Acil durumlarda, hastaların ve yakınlarının psikolojik durumlarını göz önünde bulundurarak empatik yaklaşır, gerektiğinde psikolojik destek sağlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İlk ve Acil Yardım ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) İlk ve Acil Yardım hakkında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
3) İlk ve Acil Yardım vakaları ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
4) İlk ve Acil Yardım alanındaki gelişmeleri takip eder, bilgi ve becerilerini sürekli olarak günceller, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak, profesyonel gelişim için eğitim ve sertifikasyon programlarına katılır, güncel literatür ve bilimsel araştırmaları izler.
5) İlk ve Acil yardım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
6) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
7) İlk ve Acil Yardım hizmeti verirken, bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelikler, mevzuat ve mesleki etik kurallar konusunda gerekli bilgiye sahiptir ve bu çerçevede hareket eder.
8) İlk ve Acil Yardım ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
9) Acil durumlarda kullanılan teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır ve verileri dijital ortamda kaydeder, raporlar.
10) Acil ve kriz durumlarında hızlı düşünerek, esnek ve adapte olabilir ve çözüm önerileri geliştirir
11) Acil durumlarda etkin iletişim kurarak, doğru bilgiyi, doğru zamanda ekip arkadaşlarına ve ilgili kişilere ulaştırır.
12) Acil durumlarda, hastaların ve yakınlarının psikolojik durumlarını göz önünde bulundurarak empatik yaklaşır, gerektiğinde psikolojik destek sağlar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 118