Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Kapsamı-Dersin Eğitim Metodunun ve Notlandırma Sisteminin Açıklanması-Ders İçeriği ile İlgili Bibliyografyanın Tanıtılması(Okuma Listesi)-Sanat Tarihi Disiplinin Temelleri-20.Yüzyılın Sanat Tarihi Yazıcıları-Sanat Terminolojisi-Genel Zaman Çizelgesi- |
yok |
2) |
İnsan-Kent-Sanat ve Mimari Tasarım Pratiğinde Gordon Childe Yaklaşımı-Medeniyet Kavramı(insan ve toplumda sistematik veri toplama, deneyim ve pratik bilgi kullanımı)-Medeniyet Araştırmalarının Diğer Sosyal Bilim Disiplinleri ile bağlantısı-Doğu Akdeniz, Ege ve Asia Minor’de Sanat, Tasarım ve Mimarinin Gelişimi- |
yok |
3) |
Mağara Resim Sanatı-Venüs Heykelciği-Çayönü-Göbekli Tepe-Çatalhöyük-Klasik Öncesi Doğu Akdeniz Sanatı (Mezopotamya; Hitit-Sümer-Asur-Babil-Akad-Urartu)- Yaratıcı Düşüncenin Yerel Faktörlerle İlişkisi 1: Çok Nüfuslu Küçük Yerleşim Örneği Ege Bölgesi Klasik Öncesi Minos ve Miken Sanatı ile İç Mekan Tasarımı ve Çok Katlı Yapılar- |
yok |
4) |
Yaratıcı Düşüncenin Yerel Faktörlerle İlişkisi 2-Anıtsal Tasarım ve Antik Mısır Bölge Sanatı-Klasik ve Evrensel Tasarım Kavramı ve Yunan Sanatı |
yok |
4) |
Yaratıcı Düşüncenin Yerel Faktörlerle İlişkisi 2-Anıtsal Tasarım ve Antik Mısır Bölge Sanatı-Klasik ve Evrensel Tasarım Kavramı ve Yunan Sanatı |
yok |
5) |
Hıristiyanlık Öncesi Akdeniz Roma İmparatorluk Sanatının Sistematik Kent Tasarımı ve Yapı Tasarımında Standart Uygulama Yaklaşımları-Roma Plastik Sanatları-Yerel İtalyan Etrüsk ve Latin Kültürlerinin Doğu Akdeniz Arami ve Grek Kültürleri ile Teması- |
yok |
6) |
Doğu Akdeniz-Latin Eklektik Eğilim Kültürünün Hıristiyan Constantinapol Ekolüne Dönüşümü- Batı ve Doğu Roma İmparatorluğu Kültürel Çözülümü- Constantinapol Kent Tasarımı ve Önemli Erken Dönem Yapıları –Constantinapol Ekolü- Suriye/Filistin Ekolü ve İskenderiye Ekolü-Dura Europos Bölgesi Sanatı-Kopt Sanatı |
yok |
7) |
Bizans Sanatı-Haçlı Evresi ve Doğu Batı Kültürel Etkileşimler-Erken Ortaçağ Romanesk Sanat-Ortaçağ Gotik Sanat- |
yok |
8) |
Orta Asya Türk Sanatı-Türk İslam Sanatı: Karahan Gazze ve Büyük Selçuklu Sanatları-Anadolu Selçuklu Sanatı ve Türk Beylikleri Sanatı-Ortaçağ Akdeniz Eklektik Sanat Kültürü |
yok |
9) |
ara sınav |
yok |
10) |
Osmanlı Sanatı ve Mimarisi: Erken Dönem-Sinan Çağı Klasik Evre-Eklektik Evre-Osmanlı Modernleşme Evresi |
yok |
11) |
Avrupa Rönesans Kültürü ve Sanatı |
yok |
12) |
Avrupa Barok Sanat-Manierist Sanat-Rococo-18 ila 19.yy arası Avrupa Kültür Sanat Eğilimleri:Neoklasik-Romantik-Akademi Sanatı-Realizm- |
yok |
13) |
Modern Sanat Akımları 1 Paris ve New York |
yok |
14) |
Modern Sanat Akımları 2 Cumhuriyet Devri Türk Sanatında Modernleşme: Resim, Heykel ve Mimari |
yok |
15) |
Final sınavı öncesi son değerlendirmeler |
yok |
16) |
final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir |
4 |
2) |
Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır |
4 |
3) |
İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır |
4 |
4) |
Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir |
5 |
5) |
Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir |
4 |
6) |
Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir |
4 |
7) |
Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir |
5 |
8) |
Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
4 |