Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PTR218 | ||||||||
Ders İsmi: | DEVELOPMENT OF MOVEMENT AND FUNCTION | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BERNA ÇAĞLA BALKIŞLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. NURŞEN ZEYBEK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Normal motor gelişimi anlamak; refleksler ve yürüme dönemine kadar çocuğu değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği: | Anatomi, normal motor gelişim, büyüme ve gelişme terminolojileri, kognitif ve emosyonel gelişim, embriyojenik ve fetal gelişim, refleksler, neonatal, natal, infant ve çocukluk ve adolesan dönemlerinin motor, duyusal ve diğer gelişim özellikleri, bazı anormal gelişim durumları incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Normal gelişim terminolojisi | |
2) | Hareket gelişimini etkileyen faktörler | |
3) | Motor gelişimi dönemleri | |
4) | Prenatal gelişim ve doğum | |
5) | Motor Kontrol Anatomisi | |
6) | Fetüsün gelişimi | |
7) | Psikomotor gelişim | |
8) | Ara sınav | |
9) | Fiziksel ve Motor Gelişim | |
10) | Kaba ve ince motor gelişim | |
11) | Yeni doğan değerlendirmesi, patolojik refleksler | |
12) | fiziksel büyüme ve gelişme Çocukluk ve ergenlik dönemi | |
13) | Fiziksel büyüme ve gelişim Ergenlik, genç erişkin, orta erişkin dönem | |
14) | İleri erişkin dönem Yaşlanma |
Ders Notları / Kitaplar: | *C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004 *C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994 *Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002 |
Diğer Kaynaklar: | *C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004 *C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994 *Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 30 |