Sinema Televizyon DR | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SIN617 | ||||||||
Ders İsmi: | Farklı Perspektiflerden Film Okumaları - 1 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sosyal bilimlerden ödünç alınan analiz yöntemlerin sinema filmlerine uygulanmasını gösterir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, sinemada birbirinden farklı film analiz yöntemlerini inceler. Karşılıklı olarak incelenen yöntemler ile filmlerin çeşitlenen okumalarını yapma fırsatı sunar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sinema filmlerinin metinler olarak ele alınması | yok |
2) | Sinema filmlerinde sosyal bilimleri aramak | yok |
3) | Sinemanın dilbilimsel analizi: Chirstian Metz'in yöntemi | Sinemada Anlam Üstüne Denemeler - Christian Metz |
4) | Sinemada göstergebilimsel analiz: Roland Barthes'in göstergebilimsel yöntemi ve söylem, anlatı ve temel yapı çözümlemeleri | Barthes, R. (1979). Göstergebilimin İlkeleri. (B. Vardar, & M. Rifat, Çev.) Ankara: Kültür Bakanlığı; Yüksel, Y. (2005). Göstergebilim. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim; Rifat, M. (2009). Göstergebilimin ABC'si. İstanbul: Say. |
5) | Sinemada göstergebilimsel analiz: Roland Barthes'in göstergebilimsel yöntemi ve söylem, anlatı ve temel yapı çözümlemeleri | Barthes, R. (1979). Göstergebilimin İlkeleri. (B. Vardar, & M. Rifat, Çev.) Ankara: Kültür Bakanlığı; Yüksel, Y. (2005). Göstergebilim. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim; Rifat, M. (2009). Göstergebilimin ABC'si. İstanbul: Say. |
6) | Sinemada ideolojik analiz: Anaakım sinemanın sakladıkları | Politik Kamera: Çağdaş Hollwood Sinemasının İdeolojisi ve Politikası - Micheal Ryan, Douglas Kellner |
7) | Sinemada ideolojik analiz: Anaakım sinemanın sakladıkları | Politik Kamera: Çağdaş Hollwood Sinemasının İdeolojisi ve Politikası - Micheal Ryan, Douglas Kellner |
8) | Vize sınavı | yok |
9) | Film türlerinin mitik işlevi: Thomas Schatz'ın yaklaşımı | Popüler Sinema Ve Türler - Nilgün Abisel |
10) | Film çalışmalarında psikanalitik yöntem: Freud ve psikanalizin temel kavramları | yok |
11) | Feminist kültür ve kuir teori | yok |
12) | Sinemada ulusötesi film incelemeleri: Göçmen kültürler | Melez İmgeler Sinema ve Ulusötesi Oluşumlar - Nejat Ulusay |
13) | Örnek film analizi ve öğrenci sunumları | yok |
14) | Örnek film analizi ve öğrenci sunumları | yok |
15) | Film analizi örneği ve öğrenci sunumları | yok |
16) | Final sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | yok |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
---|---|
Program Kazanımları | |
1) Sinema ve Televizyon doktora programı öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme yeteneğini kazanmasını sağlar. | |
2) Sinema ve Televizyon teknik bilgisi öğrenilerek ve pekiştirilerek sektör içerisinde uzmanlık kazandırılır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sinema ve Televizyon doktora programı öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme yeteneğini kazanmasını sağlar. | 5 |
2) | Sinema ve Televizyon teknik bilgisi öğrenilerek ve pekiştirilerek sektör içerisinde uzmanlık kazandırılır. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 16 | 256 |
Uygulama | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 262 |