GBE208 Analytical Chemistryİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Genetik ve Biyomühendislik (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Genetik ve Biyomühendislik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GBE208
Ders İsmi: Analytical Chemistry
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FATMA TUBA AKDENİZ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi FATMA TUBA AKDENİZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: öğrenilerin, nitel ve nicel analitik kimya ile ilgili olarak çöktürme ile yapılan tayinler, çökeleklerin oluşturulması, titrasyonlarının teorisi ve uygulanmaları, çözelti hazırlayabilme, ayarlayabilme, denge hesapları ve analitik kimyaya uygulanması, asitler ve bazlar, pH hesapları, nötralleşme reaksiyonları ve bunların uygulamaları, kompleksleşme reaksiyonları hakkında gerekli bilgileri vermek. Bu işlemlerde kullanılan materyal ve cihazlar hakkında bilgi sahibi olmak. Laboratuvarda güvenli çalışmak için gerekli önlemlerin ne olacağı hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği: Giriş (Analitik Kimya Nedir? Analitik Kimyada Kimyasallar Gereçleri ve temel işlemler), Analitik Kimyada Hesaplamalar, Sulu Çözeltiler ve Kimyasal Denge, Karmaşık Sistemlerde Denge Problemlerinin Çözümü (Basitçe), Gravimetrik Analiz Yöntemleri, Titrimetrik Yöntemler, Çöktürme Titrimetrisi, Nötralleşme Titrasyonlarının İlkeleri, Nötralleşme Titrasyonlarının Uygulamaları Kompleksleşme Reaksiyonları ve Titrasyonları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler analitik kimyanın temellerini, analitik kimyanın araçlarını ve analitik kimyada kullanılan hesaplamaları öğreneceklerdir.
2) Öğrenciler, deneysel verilerin doğruluğunu ve kesinliğini yargılamak gibi zor bir görev için bir takdir geliştirecekler ve analitik verilere istatistiksel yöntemler uygulayarak bu yargıların nasıl keskinleştirilebileceğini göstereceklerdir.
3) • Öğrenciler, analitik kimya ve biyomühendislikte faydalı olan çok çeşitli modern teknikler hakkında öğrenecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler, nicel analitik problemleri çözmek için gerekli becerileri geliştirecek ve uygun olduğunda, problemleri çözmek için güçlü elektronik tablo araçlarını kullanacaklardır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hoş Geldiniz, Değerlendirme, Müfredat, Analitik Kimyaya Giriş Analitik Kimya Araçları
2) Analitik Kimyada Kullanılan Hesaplamalar
3) Kimyasal Analiz Hataları Hata Türleri (Sistematik Hata, Rastgele Hata ve Büyük Hatalar) Standart Sapma, ortalama, medyan, Hassasiyet ve doğruluk
4) Gauss dağılımı Güven Sınırı/ Güven Aralığı İki Deneysel Ortalamanın Karşılaştırılması-Ortalamalardaki Farklılıklar için t Testi Standart Sapmalardaki Farklılıklar için Kesinlik-F Testinin Karşılaştırılması Büyük Hataların Tespiti-Q Testi
5) Örnekleme, Standardizasyon ve Kalibrasyon Sulu Çözeltiler ve Kimyasal Dengeler
6) ara sınav
7) Spektrokimyasal Yöntemler Spektrokimyasal Yöntemlere Giriş
8) Optik Spektrometri Cihazları Moleküler Absorpsiyon Spektrometrisi Moleküler Floresan Spektroskopisi
9) Analitik Ayrımlara Giriş Yüksek Performanslı Sıvı Kromatografisi
10) Elektroforez ve elektroforez modları
11) Gaz Kromatografisi
12) Elektrokimyasal Yöntemler Elektrokimyaya Giriş
13) Elektroanalitik Ölçüm Teknikleri
14) Analitik Kimyada Elektronik Tabloyu Kullanma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Okuma
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 10
Kurul-Committee 40 % 10
Küçük Sınavlar 15 % 30
Final 1 % 40
Kanaat Notu 15 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Uygulama 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 2 30
Küçük Sınavlar 15 2 30
Ara Sınavlar 2 3 6
Juri 1 3 3
Toplam İş Yükü 144