Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YMI260 | ||||||||
Ders İsmi: | Yeni Medya ve Görsel Tasarım | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite/Yabancı Dil | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SERRA ORKAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dijitalleşme ve tasarım olgularının kavranması ve gelişim sürecinin anlaşılması, sinema tarihi hakkında temel bilgi sahibi olunması ve dijital sinemacılık tekniğinin öğrenilmesi ve Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programları kullanılarak konuya ilişkin sayfa, poster, kapak tasarımlarının öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği: | Tasarımın özelliklerinin öğrenilmesi, dijital sinema hakkında genel bilgilendirme, sinemada efekt kullanımı ve konuya ilişkin tasarım uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dijital sinemaya giriş ve sinema tarihi ile ilgili genel bilgilendirme. | |
2) | Renk ve sesin sinemada ilk kullanımları. Örnek film gösterimleri. | |
3) | Animasyon sineması hakkında genel bilgilendirme. Konu ile ilgili örnek film gösterimi. | |
4) | Photoshop ile görüntü düzenleme. | |
5) | Film Afiş Tasarımı. | |
6) | Sinemada ilk efekt kullanımı ve görsel, dijital, özel efekt kavramlarının açıklanması. | |
7) | Photoshop Text Efekt uygulaması. | |
8) | Photoshop Banner tasarımı. | |
9) | Dijital sinema kuramsal ve teknik temel özelliklerin açıklanması. | |
10) | Dijital Efektler ve CGI (Computer Generated Imagery) | |
11) | Teknolojik haber sayfası tasarımı. | |
12) | Türkiye’de ve Dünyada dijital devrim sürecinde güncel gelişmeler. | |
13) | Sinemada Yapay İnsan, Android ve Siborglar. | |
14) | Dijital Sinema genel tekrar. |
Ders Notları / Kitaplar: | Dijital Çağın Sanatı, Akbank Yayınları, Bruce Wands. Sinema Tasarım, Boyut yayınları, Önder Şenyapılı. |
Diğer Kaynaklar: | Adobe Photoshop CC, Adobe Illustrator CC |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | ||||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | ||||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | ||||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | 5 |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | 5 |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi | 2 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Proje | 16 | 84 |
Ödevler | 2 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 145 |