Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YMI260
Ders İsmi: Yeni Medya ve Görsel Tasarım
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite/Yabancı Dil
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SERRA ORKAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dijitalleşme ve tasarım olgularının kavranması ve gelişim sürecinin anlaşılması, sinema tarihi hakkında temel bilgi sahibi olunması ve dijital sinemacılık tekniğinin öğrenilmesi ve Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programları kullanılarak konuya ilişkin sayfa, poster, kapak tasarımlarının öğrenilmesi.
Dersin İçeriği: Tasarımın özelliklerinin öğrenilmesi, dijital sinema hakkında genel bilgilendirme, sinemada efekt kullanımı ve konuya ilişkin tasarım uygulamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tasarım olgusunun kavranması, tasarımın temel özelliklerinin kavranması, dijital tasarım ve dijital sinema konularının kavranması ve bu bağlamda dijital görüntü düzenlemesi ve efektler hakkında bilgi sahibi olunması.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programları kullanılarak dijital tasarımların ortaya konması.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Yaratıcılık, tasarım ve dijitalleşmenin temellerinin kavranması. Görsel iletişim becerisi kazanımı.
Öğrenme Yetkinliği
1) Dijital sanat hakkında bilgi sahibi olunması, dijital sinemacılık ile ilgili temel bilgi edinimi ve tasarım programlarının etkin kullanımı.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yaratıcı tasarım yapabilme, tasarım kurallarının öğrenilmesi ve dijital sinemacılık ile ilgili genel bilgi sahibi olunması.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Temel tasarım ilkelerinin öğrenilmesi ve dijital tasarım yapabilme becerisi kazanımı.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital sinemaya giriş ve sinema tarihi ile ilgili genel bilgilendirme.
2) Renk ve sesin sinemada ilk kullanımları. Örnek film gösterimleri.
3) Animasyon sineması hakkında genel bilgilendirme. Konu ile ilgili örnek film gösterimi.
4) Photoshop ile görüntü düzenleme.
5) Film Afiş Tasarımı.
6) Sinemada ilk efekt kullanımı ve görsel, dijital, özel efekt kavramlarının açıklanması.
7) Photoshop Text Efekt uygulaması.
8) Photoshop Banner tasarımı.
9) Dijital sinema kuramsal ve teknik temel özelliklerin açıklanması.
10) Dijital Efektler ve CGI (Computer Generated Imagery)
11) Teknolojik haber sayfası tasarımı.
12) Türkiye’de ve Dünyada dijital devrim sürecinde güncel gelişmeler.
13) Sinemada Yapay İnsan, Android ve Siborglar.
14) Dijital Sinema genel tekrar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dijital Çağın Sanatı, Akbank Yayınları, Bruce Wands.
Sinema Tasarım, Boyut yayınları, Önder Şenyapılı.
Diğer Kaynaklar: Adobe Photoshop CC, Adobe Illustrator CC

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme.
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma.
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. 5
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. 5
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma.
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Proje Hazırlama
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 2 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Proje 16 84
Ödevler 2 10
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 145