Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin işleyişinin ve temel hedeflerinin anlatılması. Öğrencilerin basketbol ile olan ilişkilerinin konuşulması, tanışma. Basketbol nedir, dünyada ve ülkemizde Basketbol’un tarihi ve gelişimi. |
- |
2) |
Basketbol oyun kuralları, Basketbol hakemlerinin işaretleri, uluslararası popüler basketbol organizasyonlarının incelemesi ve öğrencilerin merak ettikleri. |
|
3) |
Temel duruş pozisyonları, top sürme tekniği, stoplar, aldatmalar. |
- |
4) |
Top sürme tekniği, yön değiştirmeler, pas teknikleri ve çeşitleri |
- |
5) |
Turnike adımlaması ve tekniği, pivot adım. |
- |
6) |
Şut tekniği, şut çalışma yöntemleri, serbest atış |
- |
7) |
Savunma duruşları, savunma koşuları, ribaund. |
- |
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Katlar, toplu ve topsuz koşular |
- |
10) |
Hücum felsefeleri ve çeşitleri, hızlı hücum. |
- |
11) |
Savunma felsefeleri ve çeşitleri. |
- |
12) |
Perdeleme-Devrilme, 1x1, 2x2 alıştırmalar |
- |
13) |
Öğretilerin pekiştirilmesi, 5x5 kurallı müsabaka alıştırması. |
- |
14) |
Oyun kurallarına ve merak edilen tüm sorulara dair, değerlendirme dersi. Müsabaka izleyerek analiz yapılması. |
- |
15) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Paye, Burall ve Paye, Patrick (2001).Youth Basketball Drills, ABD.
Kaplan, Ulaş (2022). Basketbol Drill El Kitabı, Ankara.
Öztürk, Hüseyin ve Erdoğan, Bülent (2023), Tempolu Basketbol, Ankara
TBF Resmi web sitesi
|
Diğer Kaynaklar: |
Paye, Burall ve Paye, Patrick (2001).Youth Basketball Drills, ABD.
Kaplan, Ulaş (2022). Basketbol Drill El Kitabı, Ankara.
Öztürk, Hüseyin ve Erdoğan, Bülent (2023), Tempolu Basketbol, Ankara
TBF Resmi web sitesi
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
|
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
|
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
|
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
|
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
|