İç Mimarlık ve Çevre Tasarım (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | İÇT521 | ||||||||
Ders İsmi: | Satış Çevrelerinde Aydınlatma Yöntemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MÜGE GÖKER PAKTAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere satış çevrelerindeki aydınlatma yöntemlerini, tekniklerini ve tasarım prensiplerini öğretmek ve bu bilgileri işlevsel, estetik ve sürdürülebilir aydınlatma çözümlerini tasarlamak ve uygulamak için kullanmalarına olanak tanımaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrencilere satış çevrelerinde aydınlatma tekniklerini, tasarım prensiplerini ve uygulamalarını öğretir. Ayrıca, LED ve akıllı aydınlatma sistemleri gibi yeni teknolojilerin kullanımı ve gelecek trendlerini de ele alır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Işık ve Görsel Algı, Işığın özellikleri: Spektrum, yoğunluk, rengi | yok |
2) | Görsel algı ve ışık: Renklerin algılanması, dikkat dağıtıcı etkiler | yok |
3) | Aydınlatma ve Satış Alanı Tasarımı: Aydınlatmanın satış alanı tasarımına etkisi | yok |
4) | Aydınlatma ve Satış Alanı Tasarımı: Satış alanında ışık öğelerinin kullanımı | yok |
5) | Ürün Vurgusu ve Görsel Yönetim: Ürünleri vurgulamak için ışığın kullanımı | yok |
6) | Marka İmajı ve Aydınlatma: Aydınlatma ile marka algısı oluşturma | yok |
7) | Satış Alanı Aydınlatma Teknikleri: Genel aydınlatma teknikleri | yok |
8) | Satış Alanı Aydınlatma Teknikleri: Odaklı aydınlatma teknikleri | yok |
9) | Aydınlatma ve Satış Verimliliği: Aydınlatmanın satış verimliliği | yok |
10) | Aydınlatma ve Satış Verimliliği: İyi tasarlanmış aydınlatmanın satış performansı üzerindeki olumlu etkileri | yok |
11) | Gelecek Trendler ve Aydınlatma: Gelecek trendleri ve aydınlatma | yok |
12) | Gelecek Trendler ve Aydınlatma: Yeni teknolojiler ve aydınlatma sistemlerinin gelecekteki kullanımı | yok |
13) | Proje Çalışması | yok |
14) | Proje Sunumu | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | none |
Diğer Kaynaklar: | none |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
5 |
2 |
6 |
7 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | ||||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | ||||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | ||||||||
5) İç mimarlık ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||||
6) İç mimarlık eğitiminde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | ||||||||
7) İç mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 5 |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 5 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | 2 |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | 5 |
5) | İç mimarlık ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 |
6) | İç mimarlık eğitiminde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 1 |
7) | İç mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 5 |
Bireysel çalışma ve ödevi |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 90 |