Mekatronik Mühendisliği İngilizce (DR) (Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ECE541 | ||||||||
Ders İsmi: | Electromagnetic Compatibility | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM KIVANÇ TÜRELİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Elektrik-elektronik mühendisliğinde elektromanyetik uyumluluk konularını ele almak |
Dersin İçeriği: | The purpose of this course is about fundamentals of electromagnetic compatibility. Engineering systems, Fundamentals of Electromagnetic compatibility (EMC), Electric and magnetic dipoles, Electromagnetic Interference (EMI), Bio-Electromagnetics (BEM), EMC in Industrial Engineering, EMC in Computer Engineering, EMC in Automotive Industry, EMC in Medical Industry, EMC in Defense Industry, Electromagnetic spectrum, EMC and Noise, EMC and Coupling, Power distribution systems and EMC, Power quality, EMC in Communication and Control Systems, EMC in Telemetry systems, Fiber Optic Cabling and EMC, EMC and Internet, Electronic Conspiracy and EMC, EMC Standards, EMC-EMI Tests and Measurements, Test and Measurement Environments, Open-space, Screened Rooms, Unechoic Chambers, Emission and Susceptibility measurements, EMC and Protection, Grounding, Filtering, Screening, Shielding Effectiveness, EMC and system Design, EMC and Computer Simulations, CE Mark, EMC and Authorized Institutions. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction | |
2) | Electromagnetic Interference (EMI) sources | |
3) | EMC in Real world | |
4) | EMC and Power Quality | |
5) | EMC Standards and Institutions | |
6) | EU and CE Marking | |
7) | EMC Test and Measurement Environments | |
8) | EMC Test and Measurement Devices | |
9) | EMC Test and Measurement Methods, Procedures and Reporting | |
10) | EMC Antennas | |
11) | Accreditation | |
12) | EMC and Protection | |
13) | EMC and System Design | |
14) | EMC and ModSim |
Ders Notları / Kitaplar: | Clayton R. Paul, Introduction to EMC, John Wiley & Sons, New Jersey, 2006. C. Christopoulos, Principles and techniques of EMC, CRC Press, Taylor & Francis Group, Boca Raton, FL, 2007 L. Sevgi, Textbooks and papers; Internet sources and EMC companies |
Diğer Kaynaklar: | Clayton R. Paul, Introduction to EMC, John Wiley & Sons, New Jersey, 2006. C. Christopoulos, Principles and techniques of EMC, CRC Press, Taylor & Francis Group, Boca Raton, FL, 2007 L. Sevgi, Textbooks and papers; Internet sources and EMC companies |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi | ||||||
2) Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi | ||||||
3) Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi | ||||||
4) Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi | ||||||
5) Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı | ||||||
6) Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı | ||||||
7) Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi | |
2) | Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi | |
3) | Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi | |
4) | Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi | |
5) | Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı | |
6) | Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı | |
7) | Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı |
Alan Çalışması | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 25 |
Uygulama | 10 | % 25 |
Ara Sınavlar | 2 | % 25 |
Final | 2 | % 25 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 75 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 25 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Uygulama | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 54 |