Beslenme ve Diyetetik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ITRD314 | ||||||||
Ders İsmi: | Information Systems for Trade | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ESRA OVALI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersi tamamlayan öğrenciler şunları kazanacaklardır: • Uluslararası ticarette bilgi teknolojisi çözümlerini listeler (blok zincirleri, nesnelerin interneti, elektronik ödemeler, akıllı tedarik zincirleri, elektronik tabanlı lojistik, bulut çözümleri). • Uluslararası ticarette kullanılan programlama dillerini listeler ve dijital ticaretin tasarımı hakkında fikir edinir. • Dış ticaret işlemlerinde kullanılan veri yönetimi ve stratejilerini açıklar. • Bilgisayar terminolojisine hakim olur. • Dış ticaretin geleceğini şekillendirecek bilgi teknolojisi trendlerini listeler. • Uluslararası ticarette bilgi teknolojisi destekli işlerin kararlaştırılmasına katkıda bulunacak bir bilgi havuzu sağlar. |
Dersin İçeriği: | •Ders müfredatının açıklanması •İçeriğin açıklanması •Ders çıktılarının tanımlanması •Derslerde izlenecek yolun aktarılması •Uluslararası Ticarette Bilgi Teknolojilerinin Öneminin Aktarılması •Ticareti Dönüştüren Teknoloji Çözümlerinin Açıklanması. •Veri Bilimi Genel Bakışını Açıklama (1) •Veri Bilimi Genel Bakışını Açıklama (II) •Bilgisayar Terminolojisine Girişi Listeleme •Yaygın programlama dillerini listeleme •E-ticaret çözümlerini listeleme •Finans uygulamalarını listeleme •Ticareti Dönüştüren Teknoloji Çözümlerini Açıklama •Veri Bilimi Genel Bakışını Açıklama (1) •Veri Bilimi Genel Bakışını Açıklama (II) •Bilgisayar Terminolojisine Girişi Listeleme •Yaygın programlama dillerini listeleme •E-ticaret çözümlerini listeleme •Finans uygulamalarını listeleme •Akıllı sözleşmeler ve dijital tedarik •Chat GPT ve Yapay Zeka •E-ticaret için teknoloji trendleri •Akıllı sözleşmeler ve dijital tedarik •Chat GPT ve Yapay Zeka •E-ticaret için teknoloji trendleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | •Ders müfredatının açıklanması •İçeriğin açıklanması •Ders çıktılarının tanımlanması •Derslerde izlenecek yolun aktarılması •Uluslararası Ticarette Bilgi Teknolojilerinin Öneminin Aktarılması | |
2) | Ticarette finance uygulamaları | |
3) | ERP | |
4) | Ticarette dijital teknolojiler | |
5) | Bilgisayar terminolojisine giriş | |
6) | Programlamada veri tipleri Veri bilimi | |
7) | Akıllı kontratlar-blockchain | |
8) | E-ihracat ve e-ithalat | |
9) | Ticarette yapay zeka | |
10) | Programlama dilleri (I) | |
11) | Programlama dilleri (II) | |
12) | Veri bilimi(I) | |
13) | Veri bilimi (II) | |
14) | Dijital tedarik yöntemi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. https://www.wto.org/english/res_e/publications_e/digital_trade_2023_e.htm 2. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0377221703005186 3. https://link.springer.com/article/10.1007/s00450-017-0360-9 4. https://www.wto-ilibrary.org/content/books/9789287047618?crawler=true 5. https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/8574184 6. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0040162518306334 7. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/07421222.2018.1451951 8. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0040162521000731 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||||
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. | ||||||||
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||||
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. | ||||||||
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | ||||||||
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. | ||||||||
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||||
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |
2) | Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. | |
3) | Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
5) | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
6) | Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. | |
7) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
8) | Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. | |
9) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | |
10) | Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Anlatım | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 7 | 49 |
Proje | 7 | 7 | 49 |
Ödevler | 7 | 7 | 49 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 192 |