Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INF344 | ||||||||
Ders İsmi: | Robotic Process Automation (RPA) | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi YUSUF ALİ DANIŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders aracılığı ile öğrenciler, robot teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur, mikro denetleyiciler ve programlama teknikleri ile sensör değerlerini okuma ve dijital ekipmanları kontrol etme ve harekete geçirme işlemlerini gerçekleştirirler. Yazılım kodlarının fiziksek sonuçlarını canlandırabilirler. |
Dersin İçeriği: | Bu eğitim, bir Hiper-Otomasyon Teknolojisi olarak RPA'ya ve kullanım alanlarına odaklanmaktadır. Hem teorik hem de pratik uygulamalarla birlikte aşağıdaki unsurlardan oluşacaktır: Örnek bir Low Code RPA uygulaması ile WEB tabanlı Süreç otomasyonuna giriş. Bağımsız bir yapılandırmada bir RPA Çözümünün indirilmesi, kurulması ve yapılandırılması. Basit ve karmaşık veri "Türlerini" yapılandırmak ve bunlara nitelikler eklemek, Robotlar oluşturmak ve test etmek (hem basit hem de dallanma içeren daha karmaşık olanlar), veritabanı eşleştirmesini ayarlamak ve "Parçacıklar" oluşturmak ve saklamak için Tasarım Uygulaması kullanımı. Web sitelerinden ve sayfalarından veri almak için robotlar oluşturulması. Mevcut veritabanlarından veri almak için robotlar oluşturulması. Robot "Durumlarını" tanımlama. Kalıpları ve düzenli ifadeleri kullanarak veri "Dönüştürücülerin" ayarlanması. "Adımları" yapılandırma ve geçerli ve geçersiz Adımları tanımlama. "Etiket Bulucuları" ayarlanması. Hataları belirleme ve düzeltme. Veritabanı tablolarını yönetme. Robot çalıştırmalarını zamanlamak, API, REST ve SOAP tabanlı hizmetlere erişmek ve applet'ler oluşturmak için Yönetim Konsolu'nun kullanımı. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Robotlar, Kontrol Devreleri, Sensörler ve Yazılımlar, Arduino Nedir? ve Nasıl Programlarız? | Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi, Scratch ve Mblock Uygulamaları |
2) | Arduino IDE, Scratch ve Mblock Uygulamaları, Temel Elektronik | Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi, Scratch ve Mblock Uygulamaları |
3) | Yazılım üzerinden Değişken tanımlama, Dijital pinleri çıkış ve giriş olarak kullanma, Mantıksal kontrol (if else), Led ve buton işlemleri | Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi, Led ve buton |
4) | Mantıksal kontrol (switch case), Döngü yapıları (for, while), Potansiyemetre ve RGB led uygulamaları | Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi, Potansiyometre ve RGB Led |
5) | Analog pinler (giriş/çıkış), Sensörler ile kontrol işlemleri (mesafe) | Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi, Sonic Sensör ve Ledler |
6) | Analog pinler (giriş/çıkış), Sensörler ile kontrol işlemleri (ışık, ısı) | Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi, Sensörler (LDR, LM35) |
7) | Analog pinler (giriş/çıkış), Sensörler ile kontrol işlemleri (ses) | Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi, Ses Sensörü |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Kontrol işlemleri (servo motorlar) | Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi, Servo Motor |
10) | Kontrol işlemleri (step motorlar) | Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi, Step Motor |
11) | Röle ve 220 Volt işlemleri | Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi, Röle, 220 Volt ekipmanları (duy, ampul) |
12) | Hareketli yapı ve sensörler ile Robotik programlama uygulamaları (tümleşik yapılar) | Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi |
13) | Hareketli yapı ve sensörler ile Robotik programlama uygulamaları (tümleşik yapılar) | Arduino IDE Yazılımı, Arduino Nano Mikrodenetleyicisi |
14) | Öğrenci proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Arduino Başlangıç Projeleri - Emre Arslan, Hakan Çolakoğlu |
Diğer Kaynaklar: | Adım Adım Arduino - Sencer Altun Scratch ile Arduino Programlama - Mahmut Bora Karakuş |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | ||||
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | ||||
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | ||||
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | ||||
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | 3 |
2) | Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | 4 |
3) | Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | 1 |
4) | Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | |
5) | Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. | 4 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 42 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 4 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Proje | 2 | 5 | 10 |
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Küçük Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 100 |