Radyoterapi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RDT211
Ders İsmi: Kanserde Beslenme ve Bakım
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYKUT KARADEMİR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kanser hastalarının sağlık hizmetlerini doğru bir şekilde kullanmasını sağlamak, beslenmesinde ve bakımında farkındalık yaratmak ve yaşam kalitesini yükseltmek için gereken bilgilere sahip sağlık çalışanları yetiştirmek amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Ders içeriğinde, Kanser nedir, Kanserin özellikleri, Beslenme ile ilgili genel bilgiler, tedavi sürecinde beslenmenin önemi, tedavi sonrasında beslenme modelleri, komplikasyonlara yönelik beslenme, tedavi öncesi kanser hastalarının bakımı, tedavi sırasında bakım, tedavi sonrasında bakım, komplikasyonlara yönelik bakım, palyatif bakım konuları yer almaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kanser hakkında temel kavramları tanımlar
2) Kanser hastaları ile ilgili önemli ve öncelikli konuları öğrenir
3) Kanserde beslenme ve bakım uygulamalarını örneklendirir
4) Sağlığını geliştirebilmesinde temel ve koruyucu sağlık hizmetlerinin önemine karar verir
5) Kanser tedavi öncesi, tedavi sürecinde ve sonrasında beslenme ve bakımı öğrenir
6) Komplikasyonlara yönelik bakımı öğrenir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kanser nedir? Kanserin özellikleri nedir? Öztürk, S. A., Özerson, Z., & Özkara, İ. Ö. (2019). Kanser hastalarında tanı öncesi ve sonrası beslenme alışkanlıkları, besin tüketim sıklıkları, besin takviyesi kullanımı ve kullanımı etkileyen faktörlerin karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 182-194. Çömlekçi, N., & Can, G. (2021). Onkoloji hastalarında beslenme sorunlarının yönetimi ve hemşirenin rolü. Istanbul Gelisim University Journal of Health Sciences, (15), 681-691. Yılmaz, H. K., & Özer, R. M. (2022). Ketojenik diyet ve kanser. Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 11-19. Muhsiroglu, O. (2017). Kanser hastalarında tıbbı̇ beslenme tedavı̇si. Gülhane Medical Journal, 59(4), 79-88. Ertem, G. (2008). Kanser hastalarında beslenme ve hemşirelik yaklaşımı. Dirim Tıp Gazetesi, 83, 56-63. YILMAZ, B., Erdem, D., & KEMAL, U. D. Y. (2011). Kanser hastalarında beslenme. İç hastalıkları dergisi, 18, 133-143.
2) Beslenme nedir? Beslenme Özellikleri Öztürk, S. A., Özerson, Z., & Özkara, İ. Ö. (2019). Kanser hastalarında tanı öncesi ve sonrası beslenme alışkanlıkları, besin tüketim sıklıkları, besin takviyesi kullanımı ve kullanımı etkileyen faktörlerin karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 182-194. Çömlekçi, N., & Can, G. (2021). Onkoloji hastalarında beslenme sorunlarının yönetimi ve hemşirenin rolü. Istanbul Gelisim University Journal of Health Sciences, (15), 681-691. Yılmaz, H. K., & Özer, R. M. (2022). Ketojenik diyet ve kanser. Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 11-19. Muhsiroglu, O. (2017). Kanser hastalarında tıbbı̇ beslenme tedavı̇si. Gülhane Medical Journal, 59(4), 79-88. Ertem, G. (2008). Kanser hastalarında beslenme ve hemşirelik yaklaşımı. Dirim Tıp Gazetesi, 83, 56-63. YILMAZ, B., Erdem, D., & KEMAL, U. D. Y. (2011). Kanser hastalarında beslenme. İç hastalıkları dergisi, 18, 133-143.
3) Kanser Hastalarında tanı aşamasında beslenme Öztürk, S. A., Özerson, Z., & Özkara, İ. Ö. (2019). Kanser hastalarında tanı öncesi ve sonrası beslenme alışkanlıkları, besin tüketim sıklıkları, besin takviyesi kullanımı ve kullanımı etkileyen faktörlerin karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 182-194. Çömlekçi, N., & Can, G. (2021). Onkoloji hastalarında beslenme sorunlarının yönetimi ve hemşirenin rolü. Istanbul Gelisim University Journal of Health Sciences, (15), 681-691. Yılmaz, H. K., & Özer, R. M. (2022). Ketojenik diyet ve kanser. Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 11-19. Muhsiroglu, O. (2017). Kanser hastalarında tıbbı̇ beslenme tedavı̇si. Gülhane Medical Journal, 59(4), 79-88. Ertem, G. (2008). Kanser hastalarında beslenme ve hemşirelik yaklaşımı. Dirim Tıp Gazetesi, 83, 56-63. YILMAZ, B., Erdem, D., & KEMAL, U. D. Y. (2011). Kanser hastalarında beslenme. İç hastalıkları dergisi, 18, 133-143.
4) Tedavi Sürecinde Beslenme ve Önemi Öztürk, S. A., Özerson, Z., & Özkara, İ. Ö. (2019). Kanser hastalarında tanı öncesi ve sonrası beslenme alışkanlıkları, besin tüketim sıklıkları, besin takviyesi kullanımı ve kullanımı etkileyen faktörlerin karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 182-194. Çömlekçi, N., & Can, G. (2021). Onkoloji hastalarında beslenme sorunlarının yönetimi ve hemşirenin rolü. Istanbul Gelisim University Journal of Health Sciences, (15), 681-691. Yılmaz, H. K., & Özer, R. M. (2022). Ketojenik diyet ve kanser. Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 11-19. Muhsiroglu, O. (2017). Kanser hastalarında tıbbı̇ beslenme tedavı̇si. Gülhane Medical Journal, 59(4), 79-88. Ertem, G. (2008). Kanser hastalarında beslenme ve hemşirelik yaklaşımı. Dirim Tıp Gazetesi, 83, 56-63. YILMAZ, B., Erdem, D., & KEMAL, U. D. Y. (2011). Kanser hastalarında beslenme. İç hastalıkları dergisi, 18, 133-143.
5) Tedavi Sonrasında Beslenme ve Önemi Öztürk, S. A., Özerson, Z., & Özkara, İ. Ö. (2019). Kanser hastalarında tanı öncesi ve sonrası beslenme alışkanlıkları, besin tüketim sıklıkları, besin takviyesi kullanımı ve kullanımı etkileyen faktörlerin karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 182-194. Çömlekçi, N., & Can, G. (2021). Onkoloji hastalarında beslenme sorunlarının yönetimi ve hemşirenin rolü. Istanbul Gelisim University Journal of Health Sciences, (15), 681-691. Yılmaz, H. K., & Özer, R. M. (2022). Ketojenik diyet ve kanser. Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 11-19. Muhsiroglu, O. (2017). Kanser hastalarında tıbbı̇ beslenme tedavı̇si. Gülhane Medical Journal, 59(4), 79-88. Ertem, G. (2008). Kanser hastalarında beslenme ve hemşirelik yaklaşımı. Dirim Tıp Gazetesi, 83, 56-63. YILMAZ, B., Erdem, D., & KEMAL, U. D. Y. (2011). Kanser hastalarında beslenme. İç hastalıkları dergisi, 18, 133-143.
6) Komplikasyonlara yönelik Beslenme Öztürk, S. A., Özerson, Z., & Özkara, İ. Ö. (2019). Kanser hastalarında tanı öncesi ve sonrası beslenme alışkanlıkları, besin tüketim sıklıkları, besin takviyesi kullanımı ve kullanımı etkileyen faktörlerin karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 182-194. Çömlekçi, N., & Can, G. (2021). Onkoloji hastalarında beslenme sorunlarının yönetimi ve hemşirenin rolü. Istanbul Gelisim University Journal of Health Sciences, (15), 681-691. Yılmaz, H. K., & Özer, R. M. (2022). Ketojenik diyet ve kanser. Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 11-19. Muhsiroglu, O. (2017). Kanser hastalarında tıbbı̇ beslenme tedavı̇si. Gülhane Medical Journal, 59(4), 79-88. Ertem, G. (2008). Kanser hastalarında beslenme ve hemşirelik yaklaşımı. Dirim Tıp Gazetesi, 83, 56-63. YILMAZ, B., Erdem, D., & KEMAL, U. D. Y. (2011). Kanser hastalarında beslenme. İç hastalıkları dergisi, 18, 133-143.
7) Vize Öncesi Genel Tekrar Öztürk, S. A., Özerson, Z., & Özkara, İ. Ö. (2019). Kanser hastalarında tanı öncesi ve sonrası beslenme alışkanlıkları, besin tüketim sıklıkları, besin takviyesi kullanımı ve kullanımı etkileyen faktörlerin karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 182-194. Çömlekçi, N., & Can, G. (2021). Onkoloji hastalarında beslenme sorunlarının yönetimi ve hemşirenin rolü. Istanbul Gelisim University Journal of Health Sciences, (15), 681-691. Yılmaz, H. K., & Özer, R. M. (2022). Ketojenik diyet ve kanser. Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 11-19. Muhsiroglu, O. (2017). Kanser hastalarında tıbbı̇ beslenme tedavı̇si. Gülhane Medical Journal, 59(4), 79-88. Ertem, G. (2008). Kanser hastalarında beslenme ve hemşirelik yaklaşımı. Dirim Tıp Gazetesi, 83, 56-63. YILMAZ, B., Erdem, D., & KEMAL, U. D. Y. (2011). Kanser hastalarında beslenme. İç hastalıkları dergisi, 18, 133-143.
8) Vize Sınavı
9) Tedavi öncesi kanser hastalarının bakımı Öztürk, S. A., Özerson, Z., & Özkara, İ. Ö. (2019). Kanser hastalarında tanı öncesi ve sonrası beslenme alışkanlıkları, besin tüketim sıklıkları, besin takviyesi kullanımı ve kullanımı etkileyen faktörlerin karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 182-194. Çömlekçi, N., & Can, G. (2021). Onkoloji hastalarında beslenme sorunlarının yönetimi ve hemşirenin rolü. Istanbul Gelisim University Journal of Health Sciences, (15), 681-691. Yılmaz, H. K., & Özer, R. M. (2022). Ketojenik diyet ve kanser. Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 11-19. Muhsiroglu, O. (2017). Kanser hastalarında tıbbı̇ beslenme tedavı̇si. Gülhane Medical Journal, 59(4), 79-88. Ertem, G. (2008). Kanser hastalarında beslenme ve hemşirelik yaklaşımı. Dirim Tıp Gazetesi, 83, 56-63. YILMAZ, B., Erdem, D., & KEMAL, U. D. Y. (2011). Kanser hastalarında beslenme. İç hastalıkları dergisi, 18, 133-143.
10) Tedavi sonrası kanser hastalarının bakımı Öztürk, S. A., Özerson, Z., & Özkara, İ. Ö. (2019). Kanser hastalarında tanı öncesi ve sonrası beslenme alışkanlıkları, besin tüketim sıklıkları, besin takviyesi kullanımı ve kullanımı etkileyen faktörlerin karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 182-194. Çömlekçi, N., & Can, G. (2021). Onkoloji hastalarında beslenme sorunlarının yönetimi ve hemşirenin rolü. Istanbul Gelisim University Journal of Health Sciences, (15), 681-691. Yılmaz, H. K., & Özer, R. M. (2022). Ketojenik diyet ve kanser. Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 11-19. Muhsiroglu, O. (2017). Kanser hastalarında tıbbı̇ beslenme tedavı̇si. Gülhane Medical Journal, 59(4), 79-88. Ertem, G. (2008). Kanser hastalarında beslenme ve hemşirelik yaklaşımı. Dirim Tıp Gazetesi, 83, 56-63. YILMAZ, B., Erdem, D., & KEMAL, U. D. Y. (2011). Kanser hastalarında beslenme. İç hastalıkları dergisi, 18, 133-143.
11) Tedavi sırasında kanser hastalarının bakımı Öztürk, S. A., Özerson, Z., & Özkara, İ. Ö. (2019). Kanser hastalarında tanı öncesi ve sonrası beslenme alışkanlıkları, besin tüketim sıklıkları, besin takviyesi kullanımı ve kullanımı etkileyen faktörlerin karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 182-194. Çömlekçi, N., & Can, G. (2021). Onkoloji hastalarında beslenme sorunlarının yönetimi ve hemşirenin rolü. Istanbul Gelisim University Journal of Health Sciences, (15), 681-691. Yılmaz, H. K., & Özer, R. M. (2022). Ketojenik diyet ve kanser. Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 11-19. Muhsiroglu, O. (2017). Kanser hastalarında tıbbı̇ beslenme tedavı̇si. Gülhane Medical Journal, 59(4), 79-88. Ertem, G. (2008). Kanser hastalarında beslenme ve hemşirelik yaklaşımı. Dirim Tıp Gazetesi, 83, 56-63. YILMAZ, B., Erdem, D., & KEMAL, U. D. Y. (2011). Kanser hastalarında beslenme. İç hastalıkları dergisi, 18, 133-143.
12) Komplikasyonlara yönelik Bakım Öztürk, S. A., Özerson, Z., & Özkara, İ. Ö. (2019). Kanser hastalarında tanı öncesi ve sonrası beslenme alışkanlıkları, besin tüketim sıklıkları, besin takviyesi kullanımı ve kullanımı etkileyen faktörlerin karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 182-194. Çömlekçi, N., & Can, G. (2021). Onkoloji hastalarında beslenme sorunlarının yönetimi ve hemşirenin rolü. Istanbul Gelisim University Journal of Health Sciences, (15), 681-691. Yılmaz, H. K., & Özer, R. M. (2022). Ketojenik diyet ve kanser. Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 11-19. Muhsiroglu, O. (2017). Kanser hastalarında tıbbı̇ beslenme tedavı̇si. Gülhane Medical Journal, 59(4), 79-88. Ertem, G. (2008). Kanser hastalarında beslenme ve hemşirelik yaklaşımı. Dirim Tıp Gazetesi, 83, 56-63. YILMAZ, B., Erdem, D., & KEMAL, U. D. Y. (2011). Kanser hastalarında beslenme. İç hastalıkları dergisi, 18, 133-143.
13) Palyatif Bakım Öztürk, S. A., Özerson, Z., & Özkara, İ. Ö. (2019). Kanser hastalarında tanı öncesi ve sonrası beslenme alışkanlıkları, besin tüketim sıklıkları, besin takviyesi kullanımı ve kullanımı etkileyen faktörlerin karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 182-194. Çömlekçi, N., & Can, G. (2021). Onkoloji hastalarında beslenme sorunlarının yönetimi ve hemşirenin rolü. Istanbul Gelisim University Journal of Health Sciences, (15), 681-691. Yılmaz, H. K., & Özer, R. M. (2022). Ketojenik diyet ve kanser. Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 11-19. Muhsiroglu, O. (2017). Kanser hastalarında tıbbı̇ beslenme tedavı̇si. Gülhane Medical Journal, 59(4), 79-88. Ertem, G. (2008). Kanser hastalarında beslenme ve hemşirelik yaklaşımı. Dirim Tıp Gazetesi, 83, 56-63. YILMAZ, B., Erdem, D., & KEMAL, U. D. Y. (2011). Kanser hastalarında beslenme. İç hastalıkları dergisi, 18, 133-143.
14) Final öncesi Genel Tekrar Öztürk, S. A., Özerson, Z., & Özkara, İ. Ö. (2019). Kanser hastalarında tanı öncesi ve sonrası beslenme alışkanlıkları, besin tüketim sıklıkları, besin takviyesi kullanımı ve kullanımı etkileyen faktörlerin karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 182-194. Çömlekçi, N., & Can, G. (2021). Onkoloji hastalarında beslenme sorunlarının yönetimi ve hemşirenin rolü. Istanbul Gelisim University Journal of Health Sciences, (15), 681-691. Yılmaz, H. K., & Özer, R. M. (2022). Ketojenik diyet ve kanser. Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 11-19. Muhsiroglu, O. (2017). Kanser hastalarında tıbbı̇ beslenme tedavı̇si. Gülhane Medical Journal, 59(4), 79-88. Ertem, G. (2008). Kanser hastalarında beslenme ve hemşirelik yaklaşımı. Dirim Tıp Gazetesi, 83, 56-63. YILMAZ, B., Erdem, D., & KEMAL, U. D. Y. (2011). Kanser hastalarında beslenme. İç hastalıkları dergisi, 18, 133-143.
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Öztürk, S. A., Özerson, Z., & Özkara, İ. Ö. (2019). Kanser hastalarında tanı öncesi ve sonrası beslenme alışkanlıkları, besin tüketim sıklıkları, besin takviyesi kullanımı ve kullanımı etkileyen faktörlerin karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 182-194.
Çömlekçi, N., & Can, G. (2021). Onkoloji hastalarında beslenme sorunlarının yönetimi ve hemşirenin rolü. Istanbul Gelisim University Journal of Health Sciences, (15), 681-691.
Yılmaz, H. K., & Özer, R. M. (2022). Ketojenik diyet ve kanser. Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 11-19.
Muhsiroglu, O. (2017). Kanser hastalarında tıbbı̇ beslenme tedavı̇si. Gülhane Medical Journal, 59(4), 79-88.
Ertem, G. (2008). Kanser hastalarında beslenme ve hemşirelik yaklaşımı. Dirim Tıp Gazetesi, 83, 56-63.
YILMAZ, B., Erdem, D., & KEMAL, U. D. Y. (2011). Kanser hastalarında beslenme. İç hastalıkları dergisi, 18, 133-143.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
7) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
9) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
10) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
12) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
13) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
14) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
15) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 4
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 4
3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 3
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 4
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 2
7) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 4
9) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 4
10) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 4
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 4
12) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
13) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
14) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3
15) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 2 30
Ödevler 5 5 25
Küçük Sınavlar 5 5 25
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 127