Dijital Oyun Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HUK138
Ders İsmi: Siyasi Tarihte İnsan Haklarının Gelişimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite/Yabancı Dil
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi EVRA ÇETİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, devlet, toplum ve birey ilişkisinin tarihsel gelişimini analiz ederek, hak kavramındaki dönüşümü ve bireyin toplum içindeki statüsünün değişimini sebep ve sonuçlarıyla birlikte değerlendirmektir. Ders kapsamında, öğrencilerin siyasi tarih ile devlet ve hukuk anlayışındaki değişimi takip edebilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu derste genel itibariyle, devlet toplum ve birey ilişkisinin tarihsel gelişimi değerlendirilecektir. İlkçağ uygarlıklarından başlayarak adım adım hak kavramındaki dönüşüm ve bireyin toplum içindeki statüsünün değişimi, sebep ve sonuçları ile birlikte değerlendirilerek öğrencilerin siyasi tarih ve devlet ve hukuk anlayışının değişimini takip edebilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Devlet, toplum ve birey ilişkisini tarihsel süreç içinde değerlendirebilir.
2) lkçağdan günümüze hak kavramındaki dönüşümü ve bireyin toplum içindeki statüsünün değişimini açıklayabilir.
3) Siyasi tarih çerçevesinde devlet ve hukuk anlayışındaki değişimleri analiz edebilir.
4) Hak kavramındaki değişimlerin sebep ve sonuçlarını yorumlayabilir.
5) Devlet ve hukuk anlayışındaki tarihsel değişimi takip ederek günümüz hukuk sistemine etkilerini değerlendirebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin ve yöntemin tanıtılması Dersin içeriği ve amaçları ele alınacaktır
2) Sümer, Harappa ve Mısır Uygarlıkları Devlet nedir? Ne zaman ve neden ortaya çıktı?
3) Sümer, Harappa ve Mısır Uygarlıkları Devlet nedir? Ne zaman ve neden ortaya çıktı?
4) Antik Yunan ve Roma Uygarlıkları Platon ve Aristoteles ve İdealizm
5) Antik Yunan ve Roma Uygarlıkları Stoa düşüncesi ve Cicero
6) Modern Dünyanın Kuruluşundan önce: Ortaçağ Orta Çağda Yaşamak
7) Ortaçağda siyasi düşünce
8) Vize sınavı
9) Modern Dünyanın Kuruluşu 1 Rönesans ve Reform Aydınlanma
10) Modern Dünyanın Kuruluşu 2 İngiliz Devrimi
11) Modern Dünyanın Kuruluşu 3 Amerikan Devrimi
12) Modern Dünyanın Kuruluşu 4 Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi
13) Modern Dünyanın Kuruluşu 5 Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi
14) Modern Dünyanın Kuruluşunun Dünyada Etkileri Modern Dünya-Modern Devlet

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Her dersten önce okunması gereken kaynaklar, makul bir sürede O’Learn sistemi üzerinden duyurularak sistem üzerinden paylaşılacaktır.

The resources that must be read before each lesson can be accessed via the O'Learn system in a reasonable time.
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir.
2) Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir.
3) Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir. 3
2) Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir. 2
3) Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 28 56 1568
Toplam İş Yükü 1568