Dijital Oyun Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HUK138 | ||||||||
Ders İsmi: | Siyasi Tarihte İnsan Haklarının Gelişimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite/Yabancı Dil | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi EVRA ÇETİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, devlet, toplum ve birey ilişkisinin tarihsel gelişimini analiz ederek, hak kavramındaki dönüşümü ve bireyin toplum içindeki statüsünün değişimini sebep ve sonuçlarıyla birlikte değerlendirmektir. Ders kapsamında, öğrencilerin siyasi tarih ile devlet ve hukuk anlayışındaki değişimi takip edebilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste genel itibariyle, devlet toplum ve birey ilişkisinin tarihsel gelişimi değerlendirilecektir. İlkçağ uygarlıklarından başlayarak adım adım hak kavramındaki dönüşüm ve bireyin toplum içindeki statüsünün değişimi, sebep ve sonuçları ile birlikte değerlendirilerek öğrencilerin siyasi tarih ve devlet ve hukuk anlayışının değişimini takip edebilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin ve yöntemin tanıtılması Dersin içeriği ve amaçları ele alınacaktır | |
2) | Sümer, Harappa ve Mısır Uygarlıkları Devlet nedir? Ne zaman ve neden ortaya çıktı? | |
3) | Sümer, Harappa ve Mısır Uygarlıkları Devlet nedir? Ne zaman ve neden ortaya çıktı? | |
4) | Antik Yunan ve Roma Uygarlıkları Platon ve Aristoteles ve İdealizm | |
5) | Antik Yunan ve Roma Uygarlıkları Stoa düşüncesi ve Cicero | |
6) | Modern Dünyanın Kuruluşundan önce: Ortaçağ Orta Çağda Yaşamak | |
7) | Ortaçağda siyasi düşünce | |
8) | Vize sınavı | |
9) | Modern Dünyanın Kuruluşu 1 Rönesans ve Reform Aydınlanma | |
10) | Modern Dünyanın Kuruluşu 2 İngiliz Devrimi | |
11) | Modern Dünyanın Kuruluşu 3 Amerikan Devrimi | |
12) | Modern Dünyanın Kuruluşu 4 Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi | |
13) | Modern Dünyanın Kuruluşu 5 Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi | |
14) | Modern Dünyanın Kuruluşunun Dünyada Etkileri Modern Dünya-Modern Devlet |
Ders Notları / Kitaplar: | Her dersten önce okunması gereken kaynaklar, makul bir sürede O’Learn sistemi üzerinden duyurularak sistem üzerinden paylaşılacaktır. The resources that must be read before each lesson can be accessed via the O'Learn system in a reasonable time. |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir. | |||||
2) Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir. | |||||
3) Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir. | 3 |
2) | Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir. | 2 |
3) | Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. | 1 |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 28 | 56 | 1568 |
Toplam İş Yükü | 1568 |