Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş / Dersin Tanımı
|
|
2) |
Bahçe Kültürü – Peyzaj Tasarımı İlişkisi
|
|
3) |
Doğu Kültüründe Bahçe Yaklaşımları: İslam Bahçeleri (İran-Hint-Moğol Bahçeleri)
|
Turner, T., 2005. Garden History. Philosophy and Design 2000 BC-2000 AD, Spon Press, London – New York.
|
4) |
Türk Bahçeleri / Osmanlı Dönemi Bahçeleri |
Eldem, S. H. (1976). Türk Bahçeleri, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları
Atasoy, N. (2005). 15. yy’dan 20. yy’a Osmanlı Bahçeleri ve Hasbahçeler, İstanbul: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Mas Matbaacılık.
Atasoy, N. 2002. Hasbahçe: Osmanlı Kültüründe Bahçe ve Çiçek, İstanbul: Koç Kültür ve Sanat Tanıtım.
|
5) |
Batı Kültüründe Bahçe Yaklaşımları: Antik Yunan ve Antik Roma Dönemi Bahçeleri
|
Turner, T., 2005. Garden History. Philosophy and Design 2000 BC-2000 AD, Spon Press, London – New York.
Watkin, D., 2005. History of Western Architecture, Watson-Guptill Publication, New York.
Mosser, M., Teyssot, G., (Ed.) 1991. The History Of Garden Design. The Western Tradition
|
6) |
Ortaçağ Kentleri: Ortaçağ Bahçeleri / Rönesans Dönemi Bahçeleri
|
Turner, T., 2005. Garden History. Philosophy and Design 2000 BC-2000 AD, Spon Press, London – New York.
Mosser, M., Teyssot, G., (Ed.) 1991. The History Of Garden Design. The Western Tradition
|
7) |
Barok Dönemi Bahçeleri |
Turner, T., 2005. Garden History. Philosophy and Design 2000 BC-2000 AD, Spon Press, London – New York.
Mosser, M., Teyssot, G., (Ed.) 1991. The History Of Garden Design. The Western Tradition
|
8) |
Arasınav |
|
9) |
Endüstri Devrimi:Natüralistik İngiliz Peyzajı / İngiliz Bahçeleri
|
Turner, T., 2005. Garden History. Philosophy and Design 2000 BC-2000 AD, Spon Press, London – New Yor |
10) |
Uzakdoğu Bahçeleri: Çin ve Japon Bahçeleri
|
Turner, T., 2005. Garden History. Philosophy and Design 2000 BC-2000 AD, Spon Press, London – New York.
Keswick, M., 2003. The Chinese Garden: History, Art and Architecture, Harvard Univ. Press.
|
11) |
Kültürel Peyzajlar / Kültürel Miraslar |
|
13) |
Öğrenci Sunumları |
|
14) |
Öğrenci Sunumları |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Ders yürütücünün notları |
Diğer Kaynaklar: |
Watkin, D., 2005. History of Western Architecture, Watson-Guptill Publication, New York.
Turner, T., 2005. Garden History. Philosophy and Design 2000 BC-2000 AD, Spon Press, London – New York.
Mosser, M., Teyssot, G., (Ed.) 1991. The History Of Garden Design. The Western Tradition
From The Renaissance To The Present Day, London: Thames And Hudson
Eldem, S. H. (1976). Türk Bahçeleri, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları
Atasoy, N. (2005). 15. yy’dan 20. yy’a Osmanlı Bahçeleri ve Hasbahçeler, İstanbul: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Mas Matbaacılık.
Evyapan, G. A. (1972). Eski Türk Bahçeleri ve Özellikle Eski İstanbul Bahçeleri, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü, Yayın No 20, Ankara: Başnur Matbaası.
Atasoy, N. 2002. Hasbahçe: Osmanlı Kültüründe Bahçe ve Çiçek, İstanbul: Koç Kültür ve Sanat Tanıtım.
Jellicoe, G.- S., 2000. The Landcape Of Man, London:Thames And Hudson.
Keswick, M., 2003. The Chinese Garden: History, Art and Architecture, Harvard Univ. Press.
Boults, E. and Sullivan, C. (2010). Illustrated History of Landscape Design, John Wiley & Sons, Inc. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
4 |
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
1 |
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
|
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
4 |
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
|