Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MİMB214
Ders İsmi: Dijital ve Görsel İletişim-2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. AYŞE TUĞÇE BALABAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere bilgisayar ortamında teknik çizim ve mimari uygulama projesi çizimi tekniklerinin aktarılması.
Dersin İçeriği: Bilgisayar ortamında uygulama projesi ve teknik çizim yapılabilmesini sağlayan AutoCAD programı ile uygulama projelerinden model ve renkli çıktı alınmasını sağlayan programların kullanımı.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bilgisayar destekli teknik çizim
2) Bilgisayar ortamındaki teknik çizimden çıktı alma, pafta hazırlama
3) Bilgisayar ortamında 3 boyutlu düşünebilme, modelleme ve çizim yapabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Modelleme yazılımları için altlık hazırlama
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) AutoCAD programı arayüz tanıtımı Kamanlı, M., Balık, F. S. 2003, Bilgisayar Destekli Tasarım AutoCAD 2002, Atlas Yayın Dağıtım, İstanbul.
2) İki boyutlu motif çalışması ve kopyalama, hareket ettirme, çoklu kopya komutlarının işlenmesi Kamanlı, M., Balık, F. S. 2003, Bilgisayar Destekli Tasarım AutoCAD 2002, Atlas Yayın Dağıtım, İstanbul.
3) Ölçüleri bilinen görsellerin AutoCAD ortamına aktarılması Kamanlı, M., Balık, F. S. 2003, Bilgisayar Destekli Tasarım AutoCAD 2002, Atlas Yayın Dağıtım, İstanbul.
4) Rölöve tekniğinin AutoCAD ortamında uygulanması Omura, G. 2004, Herkes için AutoCAD 2004 ve AutoCAD LT, Alfa Yayınları, İstanbul.
5) Duvar, kapı, pencere gibi ögeleri bulunan basit bir plan çiziminin uygulanması Omura, G. 2004, Herkes için AutoCAD 2004 ve AutoCAD LT, Alfa Yayınları, İstanbul.
6) Karmaşık bir planın uygulanması, katman kullanımı, bloklarla çalışma Omura, G. 2004, Herkes için AutoCAD 2004 ve AutoCAD LT, Alfa Yayınları, İstanbul.
7) Ara Sınav Leach, J., Lockhart, S. 2024, AutoCAD 2025 Eğitmeni: AutoCAD Komutlarının ve Özelliklerinin Derinlemesine Anlatılması için Öğrenci Kılavuzu, SDC Yayınları.
8) Plan çiziminden kesit çıkarma, dinamik blok yazı değişkenlerinin etkin kullanımı Leach, J., Lockhart, S. 2024, AutoCAD 2025 Eğitmeni: AutoCAD Komutlarının ve Özelliklerinin Derinlemesine Anlatılması için Öğrenci Kılavuzu, SDC Yayınları.
9) Ölçülendirme, çıktı alma Leach, J., Lockhart, S. 2024, AutoCAD 2025 Eğitmeni: AutoCAD Komutlarının ve Özelliklerinin Derinlemesine Anlatılması için Öğrenci Kılavuzu, SDC Yayınları.
10) Temel pafta tasarımı uygulaması, büyük boyutlu çıktı alma, farklı dosya formatlarında çıktı alma Dogra, S. 2022, AutoCAD 2023: Yeni Başlayanlar ve Orta Düzey Kullanıcılar için Güç Kılavuzu, CADArtifex.
11) AutoCAD ortamında yapılmış teknik çizimin Photoshop ile renklendirilmesi Dogra, S. 2022, AutoCAD 2023: Yeni Başlayanlar ve Orta Düzey Kullanıcılar için Güç Kılavuzu, CADArtifex.
12) AutoCAD temel 3 boyut kullanım prensipleri Allen, L., Onstott, S. 2011, AutoCAD: Profesyonel İpuçları ve Teknikler, John Wiley & Sons.
13) Mimari proje planının 3 boyutlu olarak AutoCAD ortamında modellenmesi Allen, L., Onstott, S. 2011, AutoCAD: Profesyonel İpuçları ve Teknikler, John Wiley & Sons.
14) Final proje önerileri ve geliştirilmesi Allen, L., Onstott, S. 2011, AutoCAD: Profesyonel İpuçları ve Teknikler, John Wiley & Sons.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kamanlı, M., Balık, F. S. 2003, Computer Aided Design AutoCAD 2002, Atlas Publication Distribution, İstanbul.
Omura, G. 2004, AutoCAD 2004 for Everyone and AutoCAD LT, Alfa Publications, İstanbul.
Leach, J., Lockhart, S. 2024, AutoCAD 2025 Eğitmeni: AutoCAD Komutlarının ve Özelliklerinin Derinlemesine Anlatılması için Öğrenci Kılavuzu, SDC Yayınları.
Dogra, S. 2022, AutoCAD 2023: Yeni Başlayanlar ve Orta Düzey Kullanıcılar için Güç Kılavuzu, CADArtifex.
Allen, L., Onstott, S. 2011, AutoCAD: Profesyonel İpuçları ve Teknikler, John Wiley & Sons.
Diğer Kaynaklar: Kamanlı, M., Balık, F. S. 2003, Computer Aided Design AutoCAD 2002, Atlas Publication Distribution, İstanbul.
Omura, G. 2004, AutoCAD 2004 for Everyone and AutoCAD LT, Alfa Publications, İstanbul.
Leach, J., Lockhart, S. 2024, AutoCAD 2025 Eğitmeni: AutoCAD Komutlarının ve Özelliklerinin Derinlemesine Anlatılması için Öğrenci Kılavuzu, SDC Yayınları.
Dogra, S. 2022, AutoCAD 2023: Yeni Başlayanlar ve Orta Düzey Kullanıcılar için Güç Kılavuzu, CADArtifex.
Allen, L., Onstott, S. 2011, AutoCAD: Profesyonel İpuçları ve Teknikler, John Wiley & Sons.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 4
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 4
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 4
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. 3
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. 5
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 8 % 16
Ödev 8 % 16
Ara Sınavlar 1 % 28
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 8 5 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 8 5 40
Ara Juri 1 3 3
Ara Sınavlar 1 3 3
Toplam İş Yükü 184