Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin temel konularının tanıtımı
Terminoloji
|
Ahunbay, Z. (1996). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul: YEM Yayın.
|
2) |
Mimari koruma kavramının ortaya çıkışı ve evrimi
|
Ahunbay, Z. (1996). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul: YEM Yayın.
|
3) |
Koruma ve restorasyon teknikleri seçim/uygulama kriterleri
Restorasyon teknikleri
Bakım
Sağlamlaştırma
Bütünleme
|
Ahunbay, Z. (1996). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul: YEM Yayın.
Zakar, L., Eyüpgiller, K.K. (2021). Mimari Restorasyon Koruma Teknik ve Yöntemleri, İstanbul.
|
4) |
Restorasyon teknikleri
Yenileme
Yeniden kullanım
Çağdaş ek
|
Ahunbay, Z. (1996). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul: YEM Yayın.
Zakar, L., Eyüpgiller, K.K. (2021). Mimari Restorasyon Koruma Teknik ve Yöntemleri, İstanbul. |
5) |
Restorasyon teknikleri
Temizleme
Yeniden yapım (rekonstrüksiyon)
|
Ahunbay, Z. (1996). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul: YEM Yayın.
Zakar, L., Eyüpgiller, K.K. (2021). Mimari Restorasyon Koruma Teknik ve Yöntemleri, İstanbul. |
6) |
Restorasyon teknikleri
Taşıma
Arkeolojik restorasyon
|
Ahunbay, Z. (1996). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul: YEM Yayın.
Zakar, L., Eyüpgiller, K.K. (2021). Mimari Restorasyon Koruma Teknik ve Yöntemleri, İstanbul. |
7) |
Ara sınav
|
|
8) |
Tarihi çevre kavramı ve korunması
Sorunlar ve koruma planlaması
|
Ahunbay, Z. (1996). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul: YEM Yayın.
|
9) |
Tarihi çevrede yeni yapı tasarımları
|
|
10) |
Korumanın yasal boyutu
Koruma ile ilgili yasalar, tanımlar ve ilke kararları
|
Ahunbay, Z. (1996). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul: YEM Yayın.
|
11) |
Koruma ile ilgili örgütler
Tüzükler ve bildirgeler
|
Ahunbay, Z. (1996). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul: YEM Yayın.
|
12) |
Öğrenci sunumları ve değerlendirmeler
|
|
13) |
Öğrenci sunumları ve değerlendirmeler
|
|
14) |
Öğrenci sunumları ve değerlendirmeler
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
ders notları |
Diğer Kaynaklar: |
Ahunbay, Z. (1996). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul: YEM Yayın.
Ahunbay, Z. (2019). Kültür Mirasını Koruma İlke ve Teknikleri, İstanbul: YEM Yayın.
Kuban, D. (2000). Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, Kuram ve Uygulama, İstanbul: YEM Yayın.
Uluengin B. (2022). Rölöve, İstanbul: YEM Yayın.
Uluengin, F.,Uluengin B., Uluengin, M.B. (2014). Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları, İstanbul: YEM Yayın.
Zakar, L., Eyüpgiller, K.K. (2021). Mimari Restorasyon Koruma Teknik ve Yöntemleri, İstanbul.
Feilden, B. (1982). Conservation of Historic Buildings, London: Butterworth Scientific.
Jokilehto, J. (1999). History of Architectural Conservation, Elsevier Science and Technology Books |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
|
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
|
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
|