Dersin Amacı: |
Öğrencilerimizin, yaratıcılık ile ekonomi arasındaki ilişkiyi kavrama becerilerini geliştirmek amacıyla uygulanan bir derstir. Kitlelerin tüketim ve üretim etkinliklerini nasıl düzenlendiğinin incelendiği Moda Ekonomisi, dünya ekonomisinde büyük paya sahiptir. Öğrencilerimiz, LVMH, Printemps gibi uluslararası marka yatırım gruplarını tanımlayabilir, moda sektörünü segmentlere ayırabilir, moda markalarını birbirinden ayrıştıran nitelikleri kavrayabilir, Türkiye ve dünya moda ekonomisine ilişkin edindiği entelektüel kazanımlarla yaşam boyu araştırmanın önemini kavrayabilir, sosyal hakların evrenselliğini kavrayabilir. |
Dersin İçeriği: |
• Moda marka grupları ile ilgili kavramların oluşturulması.
• Moda marka gruplarının ait olduğu segmentler ile ilgili bilgi verilmesi.
• Marka ürünleri ve hedef grupları arasındaki ilişkiyi kurabilme
• Marka, tasarımcı ve hedeflenen tüketici arasındaki ilişkiyi kavrama ve geliştirebilme
• Yaşam boyu araştırmanın önemini kavrayabilmesi
• Yaratıcılık ile ekonomi arasındaki ilişkiyi kavrama becerilerini geliştirmek
• Moda, marka ve marka grupları arasındaki farkındalığın sağlanması
• Değişik marka segmentlerinin araştırılması
• Tasarımcı-moda ve hedef kitle-moda aralarındaki ilişkilerin farkındalığının sağlanması |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sanatsal Tekstiller dersinin öğrenciye tanıtılması. Dönem için ders planı yapılması. Ders planının tanıtılması |
- |
2) |
Moda nedir? Marka nedir? tanımlanması. • Marka ekonomisine katma değer sağlayan unsurların anlatılması. • Marka ekonomisinde lider ülkelerin ( italya ve ispanya) tartışılması. |
- |
3) |
Marka grubu altındaki markaların araştırılması: • -Ürün grupları • -üretim merkezi • -firma felsefesi • -pazarlama kampanyaları • -sponsorluk/tasarımcı anlaşmaları/sosyal sorumluluk projeleri |
- |
4) |
Öğrenci sunumları • 1. Proje: Hızlı tüketim markaları Hızlı Tüketim Markaları (Benetton, Zara, Mango vs..) Öğrenci araştırması ve sunumu |
Öğrenciler farklı marka grupları içinden birer marka seçerek araştırma yaparlar |
5) |
Öğrenci sunumları • 2.Proje: Lüks moda markaları yatırımcı grupları: • -yatırımcı grupların bünyesindeki markalar • -tasarımcılar Lüks moda markaları yatırımcı grupları (LVHM,PPR, Chanel, vs..) Öğrenci araştırması ve sunumu |
Students select brands from different brand groups and conduct research |
6) |
Öğrenci sunumları • 2.Proje: Lüks moda markaları yatırımcı grupları: • -yatırımcı grupların bünyesindeki markalar • -tasarımcılar Lüks moda markaları yatırımcı grupları (LVHM,PPR, Chanel, vs..) Öğrenci araştırması ve sunumu |
Öğrenciler farklı marka grupları içinden birer marka seçerek araştırma yaparlar |
7) |
Öğrenci sunumu • 3.Proje: Hazır giyim moda marka grupları Hazır giyim moda marka grupları: (Ralph Lauren, İpekyol, Sarar, etc…) Öğrenci araştırması ve sunumu |
- |
8) |
VİZE |
- |
9) |
Öğrenci sunumu • 3.Proje: Hazır giyim moda marka grupları Hazır giyim moda marka grupları: (Ralph Lauren, İpekyol, Sarar, etc…) Öğrenci araştırması ve sunumu |
Öğrenciler farklı marka grupları içinden birer marka seçerek araştırma yaparlar |
10) |
Öğrenci sunumu • 4.Proje: Department Store yatırımcı grupları Department Store yatırımcı grupları: (Boyner,Mudo,YKM, etc…) Öğrenci araştırması ve sunumu |
Öğrenciler farklı marka grupları içinden birer marka seçerek araştırma yaparlar |
11) |
Öğrenci sunumu • 5.Proje: Haute-Couture tasarımcı markaları Haute-Couture tasarımcı markaları: (Atul Kutoğlu, Dilek Hanif. Özlem Süer, etc..) Öğrenci araştırması ve sunumu |
Öğrenciler farklı marka grupları içinden birer marka seçerek araştırma yaparlar |
12) |
Öğrenci sunumu • 5.Proje: Haute-Couture tasarımcı markaları Haute-Couture tasarımcı markaları: (Atul Kutoğlu, Dilek Hanif. Özlem Süer, etc..) Öğrenci araştırması ve sunumu |
Öğrenciler farklı marka grupları içinden birer marka seçerek araştırma yaparlar |
13) |
Online satış stratejilerinin araştırılması ve sunulması • 6.Proje: Türkiye giyim sektöründe on-line alışveriş markalarından birinin yetkililerine ulaşarak yerinde araştırılması. • Bir e-ticaret giyim sitesinin araştırılması: sitede satışa sunulan markalar, satış politikaları, ürün grup ve yerleştirmeleri Moda Sektöründe e-ticaret (limango,1v1y,markafoni, morhipo, trendyol) |
Öğrenciler farklı marka grupları içinden birer marka seçerek araştırma yaparlar |
14) |
DEVAM |
- |
15) |
FİNAL |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. |
5 |
2) |
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
2 |
3) |
Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. |
5 |
4) |
Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. |
2 |
5) |
Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. |
2 |
6) |
Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
2 |