Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SPOR035
Ders İsmi: Chess
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HASAN TAYFUN ERDOĞAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: In the course, it is aimed to convey basic information about the game of chess, which we can call a brain sport. It is also aimed that the students have a good time and progress in level.
Dersin İçeriği: Chess is a mind game that has been played for centuries, in which complex maneuvers and strategic planning stand out. The art in this game is in the movement of your pieces and the way you determine the winning strategy.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Theoretical - Conceptual
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Understands the importance and necessity of planned action.
2) Gains the habit of concentrating on a single subject.
3) Provides critical and analytical thinking skills.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Communication and Social Competence
Öğrenme Yetkinliği
1) Learning Competence
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) History of chess
2) Rules of chess
3) Concepts to know in chess
4) Movements of stones
5) Terms
6) Opening principles
7) Basic openings
8) Exam
9) Mid game
10) End game
11) Arena tournament
12) Puzzles
13) Swiss tournament
14) Exam

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: TSF. (2021). Satranç oyun kuralları. https://www.tsf.org.tr/
Diğer Kaynaklar: TSF. (2021). Satranç oyun kuralları. https://www.tsf.org.tr/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Etik ilkelere ve yasal düzenlemelere uygun hemşirelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir.
2) Edindiği kuramsal bilgileri klinik uygulamalarda analiz ederek uygun hemşirelik girişimlerine dönüştürür.
3) Hemşireliğe özgü temel psikomotor becerileri klinik ortamlarda doğru ve güvenli şekilde uygular.
4) Birey, aile, ekip üyeleri ve diğer paydaşlarla etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
5) Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini değerlendirerek uygun hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirir.
6) Sağlık politikalarının geliştirilmesi süreçlerine görüş bildirerek katkıda bulunur.
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel olarak ve ekip üyesi olarak aktif görev alır, sorumluluk üstlenir.
8) Bakım sürecinde uygun sağlık bilişim sistemlerini etkin şekilde kullanır.
9) Çağdaş hemşirelik uygulamaları için gerekli olan güncel toplumsal ve kültürel bilgi birikimini açıklar.
10) Toplum temelli projeler ve etkinliklerde farklı disiplinlerle iş birliği yaparak görev alır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Etik ilkelere ve yasal düzenlemelere uygun hemşirelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir. 4
2) Edindiği kuramsal bilgileri klinik uygulamalarda analiz ederek uygun hemşirelik girişimlerine dönüştürür. 3
3) Hemşireliğe özgü temel psikomotor becerileri klinik ortamlarda doğru ve güvenli şekilde uygular. 3
4) Birey, aile, ekip üyeleri ve diğer paydaşlarla etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. 5
5) Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini değerlendirerek uygun hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirir. 3
6) Sağlık politikalarının geliştirilmesi süreçlerine görüş bildirerek katkıda bulunur. 3
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel olarak ve ekip üyesi olarak aktif görev alır, sorumluluk üstlenir. 3
8) Bakım sürecinde uygun sağlık bilişim sistemlerini etkin şekilde kullanır. 4
9) Çağdaş hemşirelik uygulamaları için gerekli olan güncel toplumsal ve kültürel bilgi birikimini açıklar. 2
10) Toplum temelli projeler ve etkinliklerde farklı disiplinlerle iş birliği yaparak görev alır. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 12 144
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 146