Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT219 | ||||||||
Ders İsmi: | Grafik Tasarım I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SEDEF BİNGÖL ÇETİNKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. İSHAK ÖZTÜRK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İllüstrasyon, Fotoğraf, tipografi ve gibi çeşitli üretim tekniklerini kullanarak grafik tasarım projeleri ile denemeler yapmak; görsel bir dil oluşumuna yardımcı olmak, kavramsal düşünmeyi teşvik etmek. |
Dersin İçeriği: | Proje üzerinden gelişecek olan bu ders, grafik tasarımda yöntem bilimin irdelenmesi ve uygulamalara düşünsel yöntemle yaklaşılması fikri üzerinden temellenmiştir. Amaç öğrencilerin kuram ve teori bilgisi ile yaratıcılıklarının geliştirilmesini sağlamaktır. Öğrenciler proje odaklı bu ders de, grafik tasarım yöntemleri ile tasarımca çözümlenecek soruna yönelik bulacağı fikri ilişkilendirecek tasarım yöntemleri ile görsel bir dilin yaratılmasının araştırmasını yapacaklardır. Bu ders teorik ve kuramın birlikte harmanlanmasıyla ortaya çıkacak yaratıcı ve kavramsal görsel çözümlerin üretebilmesine yardımcı olmayı hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş; içerik, sömestir ile ilgili beklentiler, bilgiler. Grafik Tasarımda görsel yapılanma oluşturma modellerinin incelenmesi ve ilk projenin aşamalarının tartışılması. | . |
2) | Tasarımda çözümleme yöntemlerine genel giriş ve proje brieflerinin verilmesi ve örneklerin incelenmesi. | . |
3) | Projelerin düşünsel ağının oluşturulmasında etkin araştırılmış bilgilerin değerlendirilmesi ve eskis araştırmaları. Proje 1’in verilişi (Piktogramlar) | . |
4) | Proje1 ile ilgili fikir ve ezkizlerin incelenmesi / ezkizlerin taslak haline getirilmesi, Fikir ve eskizlerin geliştirilmesi | .. |
5) | Taslakların bitirilmiş çalışma haline getirilmesi / Proje 1’in değerlendirme ve eleştirisi.2. projenin verilişi (Ideogramlar) | .. |
6) | Proje 2 ile ilgili fikir ve ezkizlerin incelenmesi / ezkizlerin taslak haline getirilmesi. Fikir ve eskizlerin geliştirilmesi | .. |
7) | Taslakların bitirilmiş çalışma haline getirilmesi / Proje 2’ün değerlendirme ve eleştirisi. 3. projenin verilişi (Milletler ve sembolleri) | .. |
8) | Proje ile ilgili fikir ve ezkizlerin incelenmesi. Fikir ve eskizlerin geliştirilmesi | .. |
9) | Ezkizlerin taslak haline getirilmesi. Fikir ve eskizlerin geliştirilmesi | .. |
10) | Taslakların bitirilmiş çalışma haline getirilmesi ve sunumu. 4. projenin verilişi (Kültürel sembollerin afişlere etkisi ve uygulaması) | .. |
11) | Proje ile ilgili fikir ve ezkizlerin incelenmesi. Fikir ve eskizlerin geliştirilmesi. | .. |
12) | Taslakların bitirilmiş çalışma haline getirilmesi. | .. |
13) | Final projesi ile ilgili fikir ve ezkizlerin incelenmesi, son kararlarin verilmesi. | .. |
14) | Final projesi teslimi, sunumu ve değerlendirmesi. | .. |
Ders Notları / Kitaplar: | ..... |
Diğer Kaynaklar: | ...... |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |||||
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |||||
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |||||
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |||||
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |||||
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | 5 |
4) | Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | 5 |
5) | Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | 3 |
6) | Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | 4 |
7) | Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | 5 |
8) | Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Kanaat Notu | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 5 | 50 |
Sunum / Seminer | 6 | 2 | 12 |
Proje | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 130 |