Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş; içerik, sömestır ile ilgili beklentiler, genel bilgiler. |
|
2) |
Sosyal Sorumluluk Projesi kavramı Nedir? Kurum ve markaların sosyal sorumluluk kavramı üzerinden ürettiği reklam tasarımlarına ve grafik tasarım ürünlerine bakış. Dönemlik Projenin Verilmesi.
Marka ve kurumların yürüttüğü sosyal sorumluluk kampanyalarının araştırılması
|
|
3) |
Öğrencinin proje konusunu belirlemek üzere sosyal sorumluluk projesi konusu için araştırma yapması 3 farklı konu belirlemesi. Sosyal Sorumluluk Projeleri kapsamında yapılmış Afiş Çalımaları örneklerinin atölye de incelenmesi.
Örnekler üzerinden değerlendirme. 3 farklı konu seçimi.
|
|
4) |
3 farklı Sosyal Sorumluluk Projesi için ayrı ayrı toplamda üretilmiş 15 farklı fikir eskizinin sınıfta değerlendirilmesi. Belirlenen 6 fikir eskizi için üretim yöntemi geliştirme. |
|
5) |
Seçilen 3 ayrı konuda üretilmiş 6 fikir eskizi için taslak üretim yapılması.
6 eskizin taslaklarının geliştirilmesi ve belirlenen üretim yoluyla üretime başlanması. (Fotoğraf, foto manüplasyon (dijital), İlüstrasyon, Kolaj, Tipografi yöntemlerinden en az ikisi kullanılarak taslak çalımaları üretilmesi)
|
|
6) |
Taslak çalışmaların sınmıfta değerlendirilmesi. Revizyonların verilmesi.
Revizyonların üzerinden çalımalara devam edilmesi.
|
|
7) |
6 taslak çalışmasından derste seçilecek
2 afiş çalışmasını 50x70cm. ebadında orjinal çalışma haline getirilmesi.
Seçilen 2 orjinal çalışmayı 50x70cm. ebatlarında çıktılarının ve dijital CD formatında sunuma hazırlanması.
|
|
8) |
Vize Proje Teslimi. (vize yerine değerlendirilmek üzere eskiz dosyası, 50x70cm. ebatlarında afiş çıktı ve CD ) |
|
9) |
Vize değerlendirmesi. Daha önceden belirlenen 4 taslak çalışma üzerinden üretim çalışmalarına başlanması. |
|
10) |
Taslak çalımalar üzerinde görsel üretim ve kompozisyon denemeleri. |
|
11) |
Taslak çalımalar üzerinden tipografi denemeleri. |
|
12) |
Taslak çalımalar üzerinden revizyonların verilmesi. Belirlenen 2 adet taslağın 50x70cm ebadında orjinal afişe dönüştürülmesi. |
|
13) |
2 adet 50x70cm ebadında orjinal afişin final sunumu öncesi revize edilmesi.
2 adet 50x70cm ebadında
-orjinal afişin çıktılarının,
-eskiz dosyasının
-CD formatında dijital kopyasının hazırlanması.
|
|
14) |
Final Proje Teslimi.
(2 adet 50x70cm ebadında orjinal afişin çıktıları, eskiz dosyası, afişlerin CD formatında dijital kopyası)
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
..... |
Diğer Kaynaklar: |
-Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Tevfik Fikret Uçar),
-İletişim ve Grafik Tasarım (Emre Becer),
-Semboller ve Yorumları (Necmettin Ersoy),
-Görüntü Estetiği (Levent Kılıç), Yazı İnsanlığın Belleği (Georges Jean),
-Designing Brand Identity: A Complete Guide to creating, Building, and maintaining Strong Brands , Alina Wheeler
(2009), John Villey and Sons Inc.,
-Görsel Düşünme, Rudolf Arnheim (1997) University of California Press, Metis Yayınları 2004,
-The Advertising Concept Book, Pete Barry (2008) Thames & Hudson,
-Grafik Tasarim Ne İçindir?, Alice Twemlow (2006) RotoVision SA, What Is Graphic Design For?, Yem Yayin 2008,
-Non-Designer's Design Book, Robin Williams (2008) 3rd Edition, Peachpit Press
-Grafik Tasarım Dergileri. (Eye Magazine, Communication Arts, Archive, Computer Arts, Print Magazine)
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
3) |
Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak |
4 |
4) |
Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak |
4 |
5) |
Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
|
5 |
6) |
Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek |
5 |
7) |
Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak |
4 |
8) |
Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
4 |