Hemşirelik DR
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HEM615
Ders İsmi: Psikiyatri Hemşireliğinin Kavramsal Temelleri ve Felsefesi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 4 5 20
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi CEREN AYCANOĞLU
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinin felsefesi ve temel ilkeleri doğrultusunda; Geliştirmek kavramsal bilgi ve hemşirelik yaklaşımları ışığında hasta/birey ve ailesinin ihtiyaçlarına yönelik bakım verme becerileri Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesi için.
Dersin İçeriği: Bu ders; Dersin Tanıtımı, Dersin Öğrenimi Arasındaki İlişkinin Kurulması
Çıktılar ve Program Yeterlilikleri Tanımı, Amacı, Felsefesi, Tarihsel
Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinin Gelişimi, Uygulama Standartları,Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinin Kavramsal Temelleri,Psikiyatrik Hastalıklarda Genel Belirtiler,-İletişim Süreci
Akıl Hastası Kişi (Psikiyatrik Görüşme),Psikiyatrik Gözlem, Ruhsal Durum Muayenesi,Psikolojik Gelişim Dönemi Özellikleri, Riskleri ve İlişkileri
Zihinsel problemler,Anksiyete Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımları,Şizofreni, Diğer Psikotik Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımları,Ara Sınav,Duygudurum Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımları,Madde Kullanım Bozukluğu ve Hemşirelik Yaklaşımları, Kişilik Bozukluğu ve
Hemşirelik Yaklaşımları,Konsültasyon Liyazon Psikiyatri Hemşireliği, Organik Mental (Kognitif)
Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımları,Psikiyatrik Acil Durumlarda Kriz, Krize Müdahale,Stres, Psikofizyolojik Hastalıklar (Yeme ve Uyku Bozuklukları) ve Hemşirelik
Yaklaşımlar,Psikiyatride Kullanılan Tedavi Yöntemleri,Toplum Ruh Sağlığı Hizmetleri Psikiyatride Yasal ve Etik Konular; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: "1.Öztürk O, Uluşahin AÇ. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları .Ankara : Nobel Tıp Kitabevleri, 2018. 15.Basım
2.Gürhan N. Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği Ankara : Nobel Tıp Kitabevleri, 2016
3.Çam O, Engin E. Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı . 1. Basım. İstanbul : İstanbul Medikal Yayıncılık ; İstanbul Tıp Kitabevi, 2014.
4. Kaplan &Sadock .Psikiyatri : Davranış Bilimleri/Klinik Psikiyatri / Benjamin J. Sadock ; Virginia Alcott Sadock, Pedro Ruiz ; çev.editörü Ali Bozkurt. Ankara.Güneş Tıp Kıtapevleri, 2016."

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 5 30 150
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 20 100
Sunum / Seminer 14 10 140
Ödevler 10 4 40
Küçük Sınavlar 2 15 30
Ara Sınavlar 2 20 40
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 606