İnşaat Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INS201 | ||||||||
Ders İsmi: | Mukavemet I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ÖZLEM VARDAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMAD YOUSAF ANWAR Doç. Dr. ZAFER KÜTÜĞ Öğr.Gör. ÖZLEM VARDAR Doç. Dr. MERT YÜCEL YARDIMCI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Statik'in tanımı ve ilkeleri, düzlem kuvvetler, düzlemdeki mesnetler, makaslar, kablolar, sürtünme, kuvvetler. Malzemelerin mukavemeti ve ilkelerinin tanımı, stres, deformasyon ve gerinim, gerinim ilişkileri, mukavemet hipotezleri, çubuklarda ve diyagramlarda iç kuvvetler, normal kuvvet, basit kesme, dairesel kesitlerin burulması, atalet momenti, basit ve ssimetrik olmayan eğilmeler, kesme ile eğilme, elastik eğri, bileşik yüklemeler. |
Dersin İçeriği: | Statik tekrar ve giriş, Kesit tesirleri, Gerilme, Birim şekil değiştirme, Mekanik özellikler ve bünye bağıntıları, Normal kuvvet, Kesme Kuvveti, Burulma, Basit eğilme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | STATİK TEKRAR VE GİRİŞ | |
2) | MUKAVEMET'IN DAYANDIĞI PRENSİPLER | |
3) | KESİT TESİRLERİ | |
4) | KESME YÖNTEMİ, ALAN YÖNTEMİ | |
5) | GERİLME | |
6) | TEK EKSENLİ VE DÜZLEM GERİLME | |
7) | ŞEKİL DEĞİŞTİRME | |
8) | DÖNÜŞÜMLER,MOHR DAİRESİ | |
9) | ARASINAV | |
10) | HOOKE KURALLARI | |
11) | NORMAL KUVVET | |
12) | KESME KUVVETI | |
13) | BURULMA | |
14) | BASİT EĞİLME |
Ders Notları / Kitaplar: | Mehmet OMURTAG, MUKAVEMET CİLT 1, 4. Baskı, Birsen Yayınevi. Mehmet OMURTAG, MUKAVEMET – ÇÖZÜMLÜ PROBLEMLERİ, 5. Baskı, Birsen Yayınevi. Hibbeler, R. C., Mechanics Of Materials , Pearson Prentice Hall, Pearson Education Inc., 2005. ISBN 0132209918 Beer F.P., Johnston E. R., DeWolf J.T. Mechanics of Materials, 4th Ed., McGraw-Hill Book Co. Inc., New York, 2003. ISBN-10: 0073529389 |
Diğer Kaynaklar: | Mehmet OMURTAG, MUKAVEMET CİLT 1, 4. Baskı, Birsen Yayınevi. Mehmet OMURTAG, MUKAVEMET – ÇÖZÜMLÜ PROBLEMLERİ, 5. Baskı, Birsen Yayınevi. Hibbeler, R. C., Mechanics Of Materials , Pearson Prentice Hall, Pearson Education Inc., 2005. ISBN 0132209918 Beer F.P., Johnston E. R., DeWolf J.T. Mechanics of Materials, 4th Ed., McGraw-Hill Book Co. Inc., New York, 2003. ISBN-10: 0073529389 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
10) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 7 | 3 | 21 |
Uygulama | 7 | 3 | 21 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 190 |