Elektrik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MMAK134 | ||||||||
Ders İsmi: | İklimlendirme ve Soğutma Sistemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi TANER KARASOY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ÜMİT AKIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İklimlendirme ve soğutma teknolojileri konusunda bilgi vermek. |
Dersin İçeriği: | • İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Genel Tanım • Bireysel Soğutma Sistemleri, Ev tipi Soğutma Sistemleri • Ticari Soğutma Sistemleri • Merkezi İklimlendirme • Bosch Eğitimi VRV-Değişken Akışkanlı Sistemler • Daikin Eğitimi VRV-Değişken Akışkanlı Sistemler • Soğutma sistemi tasarimi • Havalandirma sistemleri • Bosch akademi ziyaret • Ticari • Merkezi • Ev tipi iklimlendirme sistemleri • İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Önemi ve Amaçları • Bireysel Soğutma Sistemleri, Ev tipi Soğutma Sistemleri: • Kapasite Hesapları • Ticari Soğutma Sistemleri Kapasite ve tip seçimi • Merkezi İklimlendirme Kapasite ve tip seçimi • BoschTeorik ve uygulamali eğitim • Daikin Teorik ve uygulamali eğitim • Kanal kesitleri hesabi, menfez seçimi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • İklimlendirme ve Soğutmaya Giriş | İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN |
2) | • İklimlendirme ve Soğutmanın Esasları | İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN |
3) | • Bireysel Soğutma Sistemleri, Ev tipi Soğutma Sistemleri | İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN |
4) | • Ticari Soğutma Sistemleri | İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN |
5) | • Merkezi İklimlendirme | İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN |
6) | • VRV-Değişken Akışkanlı Sistemler | İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN |
7) | • VRV-Değişken Akışkanlı Sistemler | İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN |
8) | Vize sınavı • İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Genel Tanım • Bireysel Soğutma Sistemleri, Ev tipi Soğutma Sistemleri • Ticari Soğutma Sistemleri • Merkezi İklimlendirme • Bosch Eğitimi VRV-Değişken Akışkanlı Sistemler • Daikin Eğitimi VRV-Değişken Akışkanlı Sistemler • Ticari • Merkezi • Ev tipi iklimlendirme sistemleri • İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Önemi ve Amaçları • Bireysel Soğutma Sistemleri, Ev tipi Soğutma Sistemleri: • Kapasite Hesapları • Ticari Soğutma Sistemleri Kapasite ve tip seçimi • Merkezi İklimlendirme Kapasite ve tip seçimi • BoschTeorik ve uygulamali eğitim • Daikin Teorik ve uygulamali eğitim | İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN |
9) | • Soğutma sistemi tasarimi | İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN |
10) | • Havalandirma sistemleri | İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN |
11) | • Havalandirma sistemleri • Proje uygulamasi | İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN |
12) | • Bosch Akademi ziyaret | İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN |
13) | • Bosch Akademi ziyaret | İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN |
14) | Final Sınavına hazırlık | İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN |
15) | Final Sınavı • İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Genel Tanım • Bireysel Soğutma Sistemleri, Ev tipi Soğutma Sistemleri • Ticari Soğutma Sistemleri • Merkezi İklimlendirme • Bosch Eğitimi VRV-Değişken Akışkanlı Sistemler • Daikin Eğitimi VRV-Değişken Akışkanlı Sistemler • Soğutma sistemi tasarimi • Havalandirma sistemleri • Bosch akademi ziyaret • Ticari • Merkezi • Ev tipi iklimlendirme sistemleri • İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Önemi ve Amaçları • Bireysel Soğutma Sistemleri, Ev tipi Soğutma Sistemleri: • Kapasite Hesapları • Ticari Soğutma Sistemleri Kapasite ve tip seçimi • Merkezi İklimlendirme Kapasite ve tip seçimi • BoschTeorik ve uygulamali eğitim • Daikin Teorik ve uygulamali eğitim • Kanal kesitleri hesabi, menfez seçimi | İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN |
Ders Notları / Kitaplar: | İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
4) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |
5) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
6) | - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Alan Çalışması | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 41 |