Odyometri (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ODY104 | ||||||||
Ders İsmi: | İşitme ve Ölçümü II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AYŞENUR DEMİREL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AYŞENUR DEMİREL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, odyolojik değerlendirmelerde kullanılan objektif test yöntemlerinin ayrıntıları ile ve tam bir odyolojik değerlendirme için objektif ve subjektif yöntemlerin beraber kullanımı ve yorumlanmasının öğrenilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Öğrenci bu dersin sonunda; 1.Akustik immitansmetrik ölçümlerin uygulanışını ve yorumlanmasını bilir. 2.OAE’lerin uygulanışını ve yorumlanmasını bilir. 3. İşitsel uyarılmış test yöntemlerini bilir. 4. İşitme değerlendirmesinde objektif ve subjektif yöntemleri birbiriyle uyum içinde kullanıp yorumlayabilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşitmenin değerlendirilmesinde objektif ve subjektif yöntemler | - |
2) | Akustik İmmitansmetrik Ölçümler, Timpanometri. | - |
3) | Akustik İmmitansmetrik Ölçümler ;Akustik Refleks Eşiği | - |
4) | Akustik immitansmetrik ölçümlerin uygulanışı | - |
5) | Otoakustik Emisyonlar (OAE) | - |
6) | Otoakustik Emisyonlar (OAE) | - |
7) | OAE testinin uygulanması | - |
8) | Elektrofizyolojik Ölçümlere Giriş | - |
9) | Elektrofizyolojik Ölçümler (ABR) | - |
12) | Objektif ve Subjektif Ölçümlerin Beraber Uygulanması ve Yorumlanması | - |
13) | Genel tekrar | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | -Katz, J., Chasin, M., English, K.M., Hood, L.J., Tillery, K.L. 2014. Handbook of Clinical Audiology, 7th Edition. --Wolters Kluwer Health. Martin FN, Clark, JG. Introduction to Audiology. Allyn&Bacon, 2003. -Dunn HH., Roser RJ., Valette M. Audiology Practice Management. Thieme, 2000. -Roser RJ., Valette M., Dunn HH. Audiology Diagnosis Thieme, 2000. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
6 |
7 |
4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 |