Odyometri (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ODY106 | ||||||||
Ders İsmi: | İşitme ve Konuşma Anatomofizyolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AYŞENUR DEMİREL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AYŞENUR DEMİREL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı: Bu dersin amacı, periferik ve merkezi işitme ve konuşma sistemlerinin anatomisi ve fizyolojisini ayrıntıları ile incelenmesi ve öğrenilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Öğrenci bu dersin sonunda; • Periferik işitme sistemi yapılarının anatomisini ve işlevlerini bilir. • Merkezi işitme sistemi yapılarının anatomisini ve işlevlerini bilir. • Periferik ve merkezi konuşma organlarının anatomi ve fizyolojisini bilir. • İşitme ve konuşma arasındaki ilişkiyi öğrenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ses, işitme ve Konuşma İlişkisi | - |
2) | Periferik ve Merkezi İşitme Sistemine Giriş Dış Kulak Anatomi ve Fizyolojisi | - |
3) | Dış Kulak Anatomi ve Fizyolojisi | - |
4) | Orta kulak anatomisi ve fizyolojisi | - |
5) | Orta Kulak Anatomi ve Fizyolojisi | - |
6) | İç Kulak Anatomi ve Fizyolojisi | - |
7) | İç Kulak Anatomi ve Fizyolojisi | - |
8) | Santral İşitsel Yollar Anatomisi ve Fizyolojisi | - |
9) | İşitsel Korteks Anatomi ve Fizyolojisi | - |
10) | Konuşma Sistemine Giriş | - |
11) | Konuşmanın Anatomisi | - |
12) | Genel tekrar | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | McFarland, D. H. (2015). Netter’s Atlas of Anatomy for Speech, Swallowing, and Hearing-E Book. Elsevier Health Sciences. Hoit, J. D., & Weismer, G. (2016). Foundations of speech and hearing: Anatomy and physiology. Plural Publishing. Seikel, J. A., Drumright, D. G., & King, D. W. (2015). Anatomy & physiology for speech, language, and hearing. Cengage Learning. Katz, J., Burkard, R. F., & Medwetsky, L. (2002). Handbook of clinical audiology (5th ed.). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. Brad A. Stach, Clinical Audiology: An Introduction (2nd ed.) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 135 |